شیوه‌نامه و محاسبه «طرح حق جذب سرآمدان علمی» دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی جهان با تشریح مصوبه دیروز هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر «طرح حق جذب سرآمدان علمی»، گفت: با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی درباره حمایت از سرآمدان علمی دانشگاه، شیوه‌نامه محاسبه و پرداخت حق جذب سرآمدی اعضای هیئت علمی دانشگاه برای توجه به دستاوردهای کیفی کوتاه‌مدت و بلندمدت، در جلسه هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید.

وی ادامه داد: تصویب این شیوه‌نامه برای افزایش انگیزه اعضای هیئت علمی برای افزایش کیفیت تولید علمی در مسیر انجام پژوهش‌های تاثیرگذار و ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی انجام شد.

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجله‌ها، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مشمولان دریافت حق جذب سرآمدان علمی، گفت: اعضای هیئت علمی که با توجه به تخصص خود و در چارچوب ضابطه‌های هیئت حمایت از کرسی‌های نوآوری و نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، کرسی نوآوری و نظریه‌پردازی موفق برگزار کرده‌اند، می‌توانند از این حق جذب استفاده کنند.

وی افزود: اعضای هیئت علمی که بتوانند در مجله‌های یک درصد اول فهرست موضوعی، مقاله‌های خود را چاپ کنند، یا تولید علمی آنها به دلیل کیفیت بالا در جمع مقاله‌های پراستناد Highly Cited پایگاه کلاریویت آنالیتیکس (Web of Science) قرار گیرد، مشمول دریافت این حق جذب خواهند بود.

جهان با بیان اینکه اعضای هیئت علمی دارای شاخص h اسکوپوس بالا نیز از این طرح بهره‌مند خواهند شد، گفت: اعضای هیئت علمی که بتوانند براساس اعلام سالانه پایگاه کلاریویت آنالیتیکس در فعرست دانشمندان یک درصد برتر جهان (Highly Cited Researcher) قرار گیرند و اعضای هیئت علمی که جایزه‌های معتبر ملی و بین‌المللی مثل جایزه مصطفی(ص)، خوارزمی، فارابی، مدال فیلدز(Fields Medal) در ریاضی و جایزه نوبل(Nobel Prize) در رشته‌های فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و پزشکی، ادبیات، اقتصاد و صلح، به آنها تعلق گیرد، مشمول دریافت حق جذب خواهند بود.

وی تاکید کرد: اعضای هیئت علمی که در مجله‌های اصلی Nature با ISSN:۰۰۲۸-۰۸۳۶ و Science با ISSN:۰۰۳۶-۸۰۷۵ به عنوان نویسنده مسئول یا اول، مقاله علمی منتشر کنند، در این طرح خواهند بود.

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجله‌ها، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حق جذب سرآمدی براساس مجموع  امتیاز و براساس ارزیابی نهایی اداره کل امور کتابخانه‌ها، مجله‌ها، انتشارات علمی و علم‌سنجی محاسبه شده و در قالب پرداخت جداگانه‌ای به صورت سه ماه یک بار، برای یک سال، تا سقف ۵۰ میلیون ریال محاسبه و پرداخت خواهد شد.

جهان با تأکید بر اینکه پرداخت حق جذب، صرفاً برای یک سال است و به صورت سه ماه به سه ماه پرداخت می شود، گفت: در صورت کسب دوباره امتیاز اعضای هیئت علمی، این طرح برای یک سال دیگر قابل تکرار خواهد بود. در صورت اخذ امتیاز مجدد، این پرداخت مطابق آیین‌نامه انجام می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا