حمایت محله‌‌ای «خانه بهزیست» از نیازمندان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از میزان، سید احمد خادم گفت: به ابتکار برخی از نهادها شامل بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری، بنیاد مستضعفان و جمعیت هلال احمر، طرح «خانه بهزیست» برای حمایت از اقشار ضعیف در  مناطق کم برخورد استان تهران، اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی بیان کرد: این پروژه برای رفع محرومیت، کاهش فقر، افزایش سطح فرهنگی، ایجاد اشتغال و کم کردن آسیب‌های اجتماعی و حمایت توانبخشی برای معلولان در  مناطق کم برخورد استان تهران فعال می‌شود.

وی افزود: افراد نیازمند در استان تهران، توسط تیم‌های مددکاری شناسایی می‌شوند و با تشکیل پرونده در این خانه ها، وضعیت آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در هر محله ای، خانه هلال، خانه امداد یا خانه بهزیستی به عنوان سمبل ایجاد شده تا نیازهای افراد توسط این خانه‌ها بررسی شده و برای رفع آن‌ها از دستگاه‌های دولتی مربوطه پیگیری انجام شود.

خادم گفت: در حال حاضر خانه هلال در هرندی، خانه بهزیستی در باغ آذری و خانه امداد در بهارستان ایجاد شده اند.

وی افزود: به زودی تعداد این خانه‌ها در استان تهران افزایش پیدا می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تشکیل پرونده در خانه هلال هرندی رو به تمام است و پس از پایان شناسایی ها، کارهای امدادی آغاز می‌شود.

خادم در پاسخ به این سوال که مددجویان بهزیستی، از خدمات این خانه می‌توانند استفاده کنند، گفت: در این باره یک فرد عادی با یک فرد مددجو هیچ تفاوتی ندارد. اگر فرد مورد نظر مددجو نباشد، تحت پوشش قرار می‌گیرد و اگر مددجو باشد، در صورت نیاز و تشخیص مورد حمایت‌های بیشتری قرار می‌گیرد.

پایا پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا