راه‌اندازی خانه‌های خلاق در استان‌ها/ ایجاد مراکز نوآوری رسانه‌ای

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، پرویز کرمی در نشست خبری امروز شنبه ۱۸ بهمن ماه که به صورت آنلاین در محل ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون ۱۰۹۶ شرکت خلاق در کشور مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، افزود: از بین این شرکت‌های خلاق ۵۶۷ شرکت در حوزه کسب و کار دیجیتال، ۱۰۴ شرکت در زمینه صنایع دیداری_شنیداری، ۹۵ شرکت در حوزه گردشگری، ۱۰۴ شرکت در حوزه بازی و سرگرمی، ۶۵ شرکت در حوزه طراحی و معماری، ۴۶ شرکت در حوزه گیاهان دارویی فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از حوزه‌ها اطلاع رسانی خوبی نشده تا شرکت‌ها بتوانند در آن فعالیت کنند، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن اقدام به راه اندازی کارخانه‌های نوآوری در حوزه‌های هوا فضا، بیوتکنولوژی ، نانو تکنولوژی و سایر حوزه‌ها کردیم که فعالیت‌های خوبی در آنها انجام شده است.

کرمی راه اندازی “خانه‌های خلاق” را از دیگر اقدامات انجام شده برای شرکت‌های خلاق نام برد و یادآور شد: این خانه‌ها پلتفرمی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که زنجیره تولید در اکوسیستم نوآوری را تکمیل می‌کند و ذیل بخش خصوصی ایجاد می‌شوند.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به راه اندازی ۲ خانه خلاق در سیستان و بلوچستان از راه اندازی این مراکز در کاشان، اصفهان، قزوین، تهران و زنجان خبر داد.

کرمی با بیان اینکه این پلتفرم می تواند زنجیره تولید و اکوسیستم فعالیت صنایع نرم را در کشور توسعه دهد، اظهار کرد: اگر بخش خصوصی توانایی راه اندازی این خانه‌ها را در استان‌های کشور داشته باشد، معاونت علمی آماده همکاری مشترک با آنها است.

وی گفت: برای راه اندازی خانه‌های خلاق حتما باید زیست بوم خلاق شکل منطقه‌ای خود را پیدا کند که در این راستا تفاهم‌های خوبی با سازمان‌های دولتی در حال انجام است و در حال مذاکره با سازمان میراث فرهنگی هستیم که از خانه‌های تاریخی برای استقرار این خانه‌ها استفاده شود.

کرمی در خصوص راه اندازی مراکز نوآوری در برخی رسانه‌ها گفت: تاکنون با چندین رسانه تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد مراکز نوآوری را منعقد کردیم که اخیرا خبرگزاری مهر و تبیان از جمله این رسانه‌ها بودند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا