معرفی برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی لیلی

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، چهارشنبه شب دومین جایزه ادبی لیلی، ویژه ادبیات عاشقانه و عامه‌پسند، در مراسمی آنلاین، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

دبیر جایزه ادبی لیلی با اشاره به روند شکل گیری جایزه ادبی لیلی درباره دومین دوره این رویداد فرهنگی گفت: سال گذشته چون دوره اول بود، با تردید به آن نگاه می شد و کتاب ها تنوع کمتری داشت. امسال استقبال بهتری داشتیم و نشریات معتبری شرکت کردند که جای امیدواری برای سال‌های آینده است.

تکین حمزه لو، افزود: شیوه انتخاب کتاب، در این دوره متفاوت بود، سال های گذشته نویسنده یا ناشر، کتاب را برای ما می فرستاد اما بسیاری کتاب ها در این روند از قلم می افتادند. از سال آینده لیستی از کتاب های منتشر شده را برای داوری، انتخاب خواهند کرد و بازه گسترده را در بر می گیرد.

بهمن رحیمی، مدیر سایت کتابخوان، با به اشاره کم بودن اهل مطالعه در این روزگار، هر جایزه ادبی را راهی برای دور هم جمع شدن اهل کتاب دانست و گفت: این نیاز امروز بیشتر از نوشتن حس می شود.

وی افزود: عمده ترین دلیلی که باعث این رویدادها شده است، عدم آشنایی با سلیقه خودشان است. شاید بهتر باشد که با ارتباط برقرار کردن با افراد، بتوانیم در گفت و گوها، فضای اجتماعی را به سمت کتابخوانی ببریم.

در پایان، یاسر نوروزی به عنوان نماینده هیات داوران، بیانیه این دوره را قرائت کرد و برگزیدگان جایزه معرف شدند.

برگزیدگان جایزه ادبی لیلی

در بخش آرای مردمی رمان “گوش ماهی” از مدیا خجسته چاپ انتشارات شقایق با بیش از ۱۰۰ رای از میان ۸۰۰ رای دهنده برگزیده شد.

در بخش نوقلم، مهسا حبیبیان با رمان “سپید آرام” از نشر مروارید، به عنوان نویسنده برگزیده معرفی شد.

دربخش حرفه‌ای نیز مهشید تهرانی با رمان “ترمه و گلاب”، از نشر شادان برگزیده دومین دوره جایزه ادبی لیلی شد.

 جایزه لیلی در یک نگاه

این جایزه که از سال ۱۳۹۸ به همت انجمن نویسندگان عامه‌پسند تاسیس شده است هدفش را تمرکز بر روی رمان‌های عاشقانه گذاشته است تا از میان انبوه رمان‌های فار​​سی این حوزه بهترین‌ها را انتخاب کند.

داوری اولیه آثار در دومین دوره جایزه لیلی با حضور ۳۰۶ عنوان رمان در دو بخش حرفه‌ای و نوقلم به سرانجام رسید. بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه به ترتیب از نشرهای برکه خورشید، شادان، علی، روشا، پرسمان، شقایق و چشمه بودند و ناشران دیگر نیز با حداقل یک عنوان در این رقابت حاضر شدند.

بر اساس اعلام دبیرخانه این انجمن، حجم آثار ارسالی نزدیک به ۵۰ درصد از سال قبل بیشتر بود و امسال برای ارتقای سطح کیفی رقابت  ۱۴ عنوان رمان به عنوان راه‌یافتگان مرحله نهایی انتخاب شدند تا به رقابت با هم بپردازند. داوری این دوره از جایزه بر عهده شهره احدیت، فهیمه سلیمانی و  یاسر نوروزی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا