اعلام منتخبین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور و فعالان این حوزه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد.

تجلیل از فاطمه شاکری از استان بوشهر و پروین اباذری از استان کرمان از جمله مراسم افتتاحیه این دوره بود. همچنین نکوداشت استادان فقید صنایع‌دستی از ویژگی‌های اختتامیه محسوب می‌شود.

در ادامه جمشید ساعی بازمانده مرحوم استاد امیر ساعی پیشکسوت رشته قلم‌زنی روی سن آمد و گفت: پدر من از ۹ سالگی کار قلمزنی را آغاز کردند و فعالیتشان به سه دوره تقسیم می‌شود. او با استادانی مانند لاهیجی هم‌نسل بود. نزدیک به ۳۰ نفر از افراد خانواده مسیر پدر را ادامه می‌دهند و حتی پا را از آن سبک فراتر گذاشته و در دیگر سبک‌ها نیز فعالیت کردیم. خدا را شاکریم که این رشته را رشد و ادامه دادیم.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی نیز در این برنامه گفت: پرونده این دوره را در حالی می‌بندیم که افتخار می‌کنیم به آنچه در نمایشگاه‌مان شاهد بودیم و افتخار می‌کنیم که علی‌رغم مشکلات کنار هم ادامه دادیم. قطعاً دوره ششم با چراغداری شما صنعتگران و هنرمندان باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

در ادامه بهروز زرین‌دشتی در رشته سرامیک، سارا هدایت طراحی لباس، حسن رحمانی لایه‌چینی موفق به دریافت سرو سیمین شدند.

همچنین زهرا کوشایی‌فر در رشته دوخت‌های سنتی، زینب مسعودی تذهیب، عباس جلالی‌کیا منبت چوب، سارو مقرچیان حکاکی فلز، وجیه سادات جلالی معرق چوب و حبیب آروان در رشته قلمزنی موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

از جمشید ساعی در رشته قلم‌زنی و محمد شیشه‌گر در کاشی هفت‌رنگ به عنوان بازماندگان تقدیر و دیپلم افتخار به آنها اهدا شد.

ساناز نتاج در رشته دوخت‌های سنتی، علیرضا محمدی نیک در رشته معرق و حمیده میرزایی در رشته میناکاری و گل مرغ نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

جعفر جعفرصالحی معاون صنایع‌دستی استان اصفهان و سمیه احمدی کارشناس حوزه صنایع‌دستی از دیگر تقدیرشدگان این مراسم بودند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا