کشتی‌گیران ایران با کسب دو سهمیه و مدال طلا خوش درخشیدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، در پایان رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا که در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم ضمن کسب سهمیه المپیک توکیو به مدال طلا هم رسیدند. در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز حسین نوری شانس کسب سهمیه المپیک را با شکست در دیدار نیمه نهایی از دست داد.

بر همین اساس در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ یانان چن از چین را مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به دیدار فینال راه یافت. ساروی در دیدار فینال مقابل اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی در دور اول و کمتر از یک دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر شروز اوچیلوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل احمد داحشان از اردن با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله آشو دارنده مدال برنز آسیا از هند را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و ضمن راهیابی به دیدار فینال، سهمیه المپیک توکیو را نیز کسب کرد. وی در دیدار فینال هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد تا ضمن کسب مدال طلا و سهمیه المپیک، تمامی حریفان خود را با امتیاز عالی از پیش رو بردارد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در کشتی نخست با نتیجه ۹ بر صفر شاگلدی آنایف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فی پنگ دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب و سهمیه المپیک را از دست داد. نوری در دیدار رده بندی نیز حاضر نشد و به مقام پنجم رسید.

اسامی فرنگی کاران برتر این رقابت‌ها که نفرات اول و دوم آن صاحب سهمیه المپیک شدند، به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزستان) ۲- سایلیک والیهان (چین) ۳- فیروز میرزا رجب اف (تاجیکستان) و هان جائه گیونگ (کره جنوبی)

۶۷ کیلوگرم: ۱- محمدرضا گرایی (ایران) ۲ – هان سو ریو (کره جنوبی) ۳- آشو (هند) و آرام واردانیان (ازبکستان)

۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲– شوهی یابیکو (ژاپن) ۳- سینگ گورپریت (هند) و هوجون ژانگ (چین)

۸۷ کیلوگرم: ۱- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۲- فی پنگ (چین) ۳- ماساتو سومی (ژاپن) و جین هیوک کیم (کره جنوبی)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲– اوزور ژوژوپبیکوف (قرقیزستان) ۳- یانان چن (چین) و سی یئول لی (کره جنوبی)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- مومینجان عبداله یف (ازبکستان) ۲ – مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- لینگ ژئی منگ (چین) و ناوین (هند)

مسابقات گزینشی کشتی آزاد نیز روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه برگزار می‌شود که قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم عبدالک از کویت کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان جون سوک یون از کره جنوبی و حاجی محمد علی از بحرین می‌رود در این وزن ۱۰ نفر حضور دارند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول به مصاف علی موحامت اووزمیرادوف از ترکمنستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان منگ حجی جان از چین و پارینیا چامناجان از تایلند می‌رود. در این وزن ۱۱ نفر حضور دارند که نمایندگان هند، قطر و تاجیکستان در گروه امامی حضور دارند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نائویا آکاگوما از ژاپن مبارزه می‌کند و در صورت پیروزی در این کشتی در مبارزه بعدی به مصاف ضیا موحامت صفراف از ترکمنستان می‌رود در این وزن ۱۰ کشتی گیر حضور دارند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی صاحب سهمیه المپیک شده بود و با کسب ۲ سهمیه در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی قاره آسیا، شاگردان محمد بنا صاحب ۵ سهمیه المپیک توکیو شدند.

گفتنی است کشتی‌گیرانی که در گزینشی قاره‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند، برای کسب سهمیه باید در رقابت‌های گزینشی المپیک که ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در بلغارستان برگزار می‌شود، شرکت کنند و بدین ترتیب ایران برای رسیدن به سهمیه وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی یک شانس دیگر خواهد داشت.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا