لزوم تشکیل شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و اجتماعی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار توجه بیشتر صندوق نوآوری و شکوفایی به حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی شد و بر ایجاد شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی تاکید کرد.

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در محل دبیرخانه این شورا دیدار و گفتگو کرد.

عاملی در دیدار مدیرعامل و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تحول در مواجهه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق مبارکی است که در کشور صورت گرفته و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به خوبی به ایفای نقش در این حوزه پرداخته است.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان موتور محرک علم و فناوری در کشور هستند و به دلیل تخصص‌گرایی که در ذات آنهاست، در بلندمدت تأثیرات فرهنگی و مدیریتی شایانی در جامعه خواهد داشت، به نوعی مسیر را در سطح کسب و کارها و سطوح مختلف علم و فناوری به سمت تخصصی شدن امور طی خواهند کرد.

استاد دانشگاه تهران با توجه به جمعیت قابل توجه دانشجویان علوم انسانی در کشور افزود: اولویت‌های فناوری در نظر گرفته شده در صندوق از اهمیت شایانی برخوردار هستند و باید از آنها حمایت‌های لازم صورت گیرد، ضمن آن‌که حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی در رشته‌های مختلف مانند مدیریت، حقوق، روانشناسی، علوم شناختی و … باید بیش از پیش مورد توجه صندوق قرار گیرند و برای آنها در طراحی و توسعه کسب‌وکارهای تخصصی تمهیدات لازم اندیشیده شود و ما شاهد شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های علوم اجتماعی و علوم انسانی باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هوش مصنوعی را از اولویت‌های مهم کشور دانست و گفت: انسان قوه تخیل دارد و می‌تواند در موضوعات مختلف ذهنیت‌پردازی کند. از آنجا که ذهن یک ماهیت رقومی و دیجیتال دارد و هوش مصنوعی، صنعت بازخوانی ذهن و ذهنیت هاست، فاصله بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها کاهش پیدا می‌کند، لذا مناسب است در اولویت‌های نه گانه، اولویتی در حوزه هوش مصنوعی اضافه شود.

عاملی افزود: صندوق نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری عمومی ورود داشته باشد و با درک اثرات اقتصادی و اجتماعی فراوان این حوزه اقدامات لازم در این خصوص را به انجام برساند. همچنین توانمندسازی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بین‌الملل و صادرات بر اساس استانداردهای موجود جهانی ضروری است.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی در تنوع بخشی به خدمات صندوق، افزایش میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال، آمادگی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای هرگونه حمایت و پشتیبانی از صندوق را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا