افتتاح نخستین موزه نشر با حضور بزرگان فرهنگ و کتاب ایران

موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی با حضور بزرگان فرهنگ ایران گشایش یافت.

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی عصردیروز، در ساختمان انتشارات علمی و فرهنگی، با حضور جمعی است اهالی فرهنگ و کتاب گشایش یافت.

احمد سمیعی گیلانی، ویراستار صاحب نام، سر ویراستار انتشارات فرانکلین، محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به همراه نادره رضایی، مدیر انتشارات علمی و فرهنگی، اولین کسانی بودند که قدم به این موزه گذاشتند.

موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی جایی برای نمایش منتخبی از اسناد اشیا و آثاری است که یادآور کوشش های دو دوره چهل ساله از دو ناشر پیشرو یعنی فرانکلین و شرکت سهامی کتاب‌های جیبی است.

در این موزه یادگاری‌های نویسندگان مولفان مصنفان مصححان و مترجمان بسیاری که همکاری با انتشارات فرانکلین را در کارنامه دارند گردآوری شده و مجموعه‌ای از کتابهای منتشر شده از این انتشارات نیست در بخشی دیگر گردآوری شده است.

موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی با مدیریت نادره رضایی مدیر عامل انتشارات علمی فرهنگی و موزه پردازی و طراحی رضا دبیری نژاد کارشناس امور موزه ها، مستندنگاری بهرنگ ذوالفقاری، و طراحی گرافیک آتلیه نو به بهره برداری رسیده است.

مشاوران این پروژه عبدالحسین آذرنگ، سیروس پرهام، احمد سمیعی گیلانی، ابوتراب سیاهپوش و هرمز همایون پور بوده‌اند که همگی سابقه همکاری با فرانکلین را دارند.

درین مراسم افتتاحیه بسیاری از همکاران مجموعه انتشارات فرانکلین و شرکت سهامی انتشار انتشارات علمی فرهنگی و فعلی حضور داشتند, شخصیت هایی چون احمد سمیعی گیلانی، ویراستار صاحب نام، ژاله آموزگار، استاد ایران شناسی، هرمز همایون پور از بنیانگذاران فرانکلین، علی دهباشی مدیر مجله بخارا، گلی امامی مترجم و نویسنده، همسر کریم امامی، مهدخت معین ادیب و پژوهشگر فرزند مرحوم محمد معین، محمد شریعتمداری، وزیر کار و تعاون و امور اجتماعی و… حضور داشتند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا