درباره استفاده بازنشستگان و فرزندانشان از دوره‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن جزئیات و شکل عمل به تفاهم‌نامه این صندوق با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای تامین نیازهای آموزشی بازنشستگان، همسر و فرزندان آنها، خبر داد.

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، محمود مرتضایی‌فرد  اظهار کرد: به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در راستای «اجرای آموزشهای مهارتی برای بازنشستگان، همسر و فرزندان» این صندوق در اردیبهشت ماه امسال، کارگروهی برای تعیین جزئیات، تدوین دستورالعمل‌های لازم و شیوه‌های عملیاتی شدن این تفاهم نامه تشکیل شد.

وی افزود: برهمین اساس، بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق از هم اکنون می توانند به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir مراجعه و از جزئیات این طرح به عنوان «بسته سیزدهم طرح یاری» مطلع شوند.

مرتضایی فرد با اشاره به کلیات این طرح گفت: این طرح در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای (در صورت داشتن ظرفیت) به صورت رایگان و در آموزشگاه های آزاد (دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای) با ارائه ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف اجرا می شود.

وی یادآور شد: این امکان برای خانه های امید نیز وجود دارد که در صورت وجود متقاضی و تجهیزات متناسب با دوره مورد نظر، چنین دوره های آموزشی با تخفیف مناسب در آن ها برگزار شود.

مرتضایی فرد همچنین با اشاره به فرآیند ثبت نام و استفاده از دوره های آموزشی فنی و حرفه‌ای گفت: ابتدا متقاضیان می توانند به مدیریت استانی صندوق بازنشستگی کشوری برای اخذ معرفی نامه مربوطه جهت ثبت نام دوره مورد نظر خود در مراکز فنی حرفه ای یا آموزشگاه های آزاد مراجعه یا از سیستم استعلام الکترونیکی تحت وب استفاده کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، او ادامه داد: پس از دریافت معرفی نامه، فرد متقاضی باید به مراکز دولتی یا آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای مراجعه و نسبت به تکمیل فرم های مربوط به ثبت نام و پرداخت هزینه های مصوب پس از کسر درصد تخفیف برای آموزشگاه های خصوصی اقدام کرده یا از روش الکترونیکی استفاده کند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا