از سامانه مشارکت های مردمی قوه قضائیه در راستای سند تحول قضائی رونمایی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عصر امروز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه؛ از سامانه مشارکت های مردمی قوه قضائیه در راستای سند تحول این قوه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم، عصر امروز با حضور علی غلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، احمد هنری مدیرکل مشارکتهای مردمی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و رضا مسعودی‌فر قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مراسم رونمایی از سامانه مشارکت های مردمی قوه قضائیه برگزار شد.

احمد هنری مدیرکل مشارکت های مردمی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در سند تحول قوه قضائیه، مأموریتهایی به دفتر مشارکت های مردمی قوه محول شده و کارنامه ملی برگزار و جلسات متناظر در این ارتباط در استانها برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سند تحول راه‌اندازی سامانه مشارکت های مردمی قوه قضائیه است خاطرنشان کرد: سمن‌ها و سازمانهای مردمی می‌توانند با ورود به این سامانه اقدام به ثبت نام کنند و برای این منظور باید به دفاتر قضائی مراجعه و کد ثنا را دریافت کنند و در ادامه در این سامانه ثبت‌نام و از ظرفیت‌ها و امکاناتی که پیش‌بینی شده است استفاده کنند.

رضا مسعودی‌فر قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این مراسم گفت: نخستین اقدام نظام‌مند پایدار و گسترده در خصوص بهره‌گیری از نهادهای مردمی با ابلاغ بخشنامه مورد نظر اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ عدلیه نخستین اقدام نظام‌مند با راه‌اندازی این سامانه و دستورالعمل مربوطه در اواخر سال 98 توسط ریاست قوه قضائه ابلاغ شد و اتفاق مبارکی است.

قائم مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تا پیش از این در بحث فرآیند تحول و رسیدگی به اعلام جرم توسط نهادهای مردمی فرآیند واحدی را نداشتیم و به دنبال این بودیم که واحدی الکترونیکی برای اعلام جرم توسط نهادهای مردمی ایجاد کنیم که بر همین اساس دبیرخانه راهبردی و کارگروه ملی در این زمینه احداث شده است و امیدواریم با توجه به تاکید سند تحول قضائی در این زمینه روند کار تصریح شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون 240 نهاد مردمی در سامانه اشاره شده ثبت نام کرده‌اند تا بتوانیم ارتباط دو سویه را ایجاد کنیم و امیدواریم با اعلام جرائم و گزارشات توسط نهاده فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیم

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا