افتتاح نمایشگاه ۵۰ سال هنر فلز کاری و آثار قلم زنی

انتشارات موفقیت‌شناسی

نمایشگاه «۵۰ سال هنر فلزکاری» با آثاری از هنرمندان فقید، پیشکسوت و معاصر رشته قلمزنی در پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، نمایشگاه ۵۰ سال هنر فلزکاری با آثاری از هنرمندان قلمزنی صبح روز سه شنبه (۱۵ تیر ماه) با حضور سید عبدالمجید شریف زاده رییس گروه پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران و در محل این پژوهشکده در ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی گشایش یافت.

در این نمایشگاه تعداد ۱۳۶ اثر از آثار قدیمی و نفیس فلزکاری اساتید و هنرمندان کارگاه قلمزنی پژوهشکده هنرهای سنتی شامل: آثار قلمزنی در تکنیک های مختلف (برجسته کاری، جنده کاری، عکسی، ریز قلم ) و اثر تلفیق با مینای نقاشی و ملیله کاری به نمایش گذاشته شده است.

این آثار بی نظیر برگرفته از طرح ها و دواتگری ها و قلمزنی های اساتید بزرگ و پیشکسوت همچون  استاد محمود دهنوی و  استاد احمد فیناستیان و اساتید مرحوم حسن خواجه شیرانی،خیرالله کریمیان، رضا پوشیده نامجو، مهدی حکیمی، جمال پاک نژاد،عباس بیات و  اصغر صیدی را در بردارد.

در این نمایشگاه همچنین آثاری از هنرمندان قلمزنی کارگاه قلمزنی پژوهشکده هنرهای سنتی مانند: امیر رضا صیدی، کوروش قانونی، ندا حامدی، نسرین حمزه لو، فاطمه زیبانیا و مهری فیناستیان در دهه های اخیر به نمایش گذاشته شده است.

نمایش آثار و معرفی هنرمندان در «مستوری هنر»  

پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنکی، گردشگری و صنایع اعلام کرد: با توجه به شرایط جدید کرونا و قرمز شدن وضعیت کرونا در تهران در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، آثار این نمایشگاه بصورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام مستوری‌ِ هنر به نشانی https://instagram.com/masturiyehonar?utm_medium=copy_link به نمایش گذاشته می‌شود و هنرمندان و اساتید رشته فلزکاری و قلم‌کاری معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا