نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد

رئیس دبیرخانه دائم نمایشگاه‌های قرآن سراسر کشور با اشاره به آغازفعالیت نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران در تعطیلات نوروز گفت: مراسم افتتاحیه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا،«محمدمهدی عزیززاده»، در نشست برخط مدیران نمایشگاه بین‌المللی قرآن افزود: این نمایشگاه از ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با هشتم یا نهم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران آغاز می شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تلاش ما در این دوره اینست که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بخش‌های بین‌المللی نمایشگاه قرآن را به طور جدی تقویت کنیم به همین دلیل جلسات متعددی با رایزنان فرهنگی به صورت برخط و نیز مکاتبات و دعوت‌هایی صورت گرفته است.

عزیززاده شعار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را «می‌خوانمت» بیان کرد و گفت: انتخاب این شعار اشاره به تداوم ارتباط و خواندن قرآن کریم است.

وی بخش‌بندی نمایشگاه سی‌ام را کاملاً متفات از سال‌های گذشته بیان کرد و گفت: بخش‌های مختلف نمایشگاه با محور اصلی خانواده طراحی شده و قسمت‌های مختلف آن کاملاً مخاطب‌محور است.

عزیززاده با بیان این که بخشی از نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان به طور مجزا طراحی شده است، افزود: علاوه بر این بخش، قسمت ویژه‌ای نیز برای دختران و بانوان با اولویت مخاطب و موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به دلیل این که افتتاحیه مصادف با ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران است، برنامه ویژه‌ای برای این روز تدارک دیده شده است.

رئیس دبیرخانه دائم نمایشگاه‌های قرآنی سراسر کشور گفت: آن چیزی که ما برای مشارکت هر چه بیشتر استان‌ها در این رویداد پیش‌بینی و برآورد کردیم در چهار بخش خلاصه می‌شود.

عزیززاده اولین بخش را تدارک یک جشنواره ملی برای هر استان با عنوان «آئین‌های رمضانیه در ایران» نام برد و افزود: در این بخش به آداب و رسوم سفره‌های افطاری مناطق و نواحی و اقوام مختلف آن‌ها پرداخته می‌شود که هر استان با ارایه غذا‌های سنتی خود به جذابیت نمایشگاه می‌افزایند.

وی بخش دیگر از نمایشگاه را تکریم از مفاخر ذکر کرد و گفت: در این بخش نیز دستاورد‌های بسیار ویژه استان‌ها که در زمینه قرآنی انجام داده‌اند می پردازد و از آن‌ها رونمایی می‌شود.

عزیززاده افزود: در این دوره تور‌های بازدید از نمایشگاه نیز برای استان‌ها تدارک دیده شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا