نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس دبیرخانه دائم نمایشگاه‌های قرآن سراسر کشور با اشاره به آغازفعالیت نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران در تعطیلات نوروز گفت: مراسم افتتاحیه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا،«محمدمهدی عزیززاده»، در نشست برخط مدیران نمایشگاه بین‌المللی قرآن افزود: این نمایشگاه از ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با هشتم یا نهم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران آغاز می شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تلاش ما در این دوره اینست که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بخش‌های بین‌المللی نمایشگاه قرآن را به طور جدی تقویت کنیم به همین دلیل جلسات متعددی با رایزنان فرهنگی به صورت برخط و نیز مکاتبات و دعوت‌هایی صورت گرفته است.

عزیززاده شعار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را «می‌خوانمت» بیان کرد و گفت: انتخاب این شعار اشاره به تداوم ارتباط و خواندن قرآن کریم است.

وی بخش‌بندی نمایشگاه سی‌ام را کاملاً متفات از سال‌های گذشته بیان کرد و گفت: بخش‌های مختلف نمایشگاه با محور اصلی خانواده طراحی شده و قسمت‌های مختلف آن کاملاً مخاطب‌محور است.

عزیززاده با بیان این که بخشی از نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان به طور مجزا طراحی شده است، افزود: علاوه بر این بخش، قسمت ویژه‌ای نیز برای دختران و بانوان با اولویت مخاطب و موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به دلیل این که افتتاحیه مصادف با ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران است، برنامه ویژه‌ای برای این روز تدارک دیده شده است.

رئیس دبیرخانه دائم نمایشگاه‌های قرآنی سراسر کشور گفت: آن چیزی که ما برای مشارکت هر چه بیشتر استان‌ها در این رویداد پیش‌بینی و برآورد کردیم در چهار بخش خلاصه می‌شود.

عزیززاده اولین بخش را تدارک یک جشنواره ملی برای هر استان با عنوان «آئین‌های رمضانیه در ایران» نام برد و افزود: در این بخش به آداب و رسوم سفره‌های افطاری مناطق و نواحی و اقوام مختلف آن‌ها پرداخته می‌شود که هر استان با ارایه غذا‌های سنتی خود به جذابیت نمایشگاه می‌افزایند.

وی بخش دیگر از نمایشگاه را تکریم از مفاخر ذکر کرد و گفت: در این بخش نیز دستاورد‌های بسیار ویژه استان‌ها که در زمینه قرآنی انجام داده‌اند می پردازد و از آن‌ها رونمایی می‌شود.

عزیززاده افزود: در این دوره تور‌های بازدید از نمایشگاه نیز برای استان‌ها تدارک دیده شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا