معرفی بهترین دانشکده‌های کسب و کار جهان

انتشارات موفقیت‌شناسی

رتبه‌بندی جهانی کیواس ۲۰۲۲ برای دانشکده‌های کسب و کار (MBA) منتشر شد و برترین‌های جهان در پنج بخش تخصصی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، این رتبه‌بندی جهانی برای دانشکده‌های کسب و کار (MBA) منتشر شده است و دانشکده MBA دانشگاه استانفورد ایالات متحده رتبه برتر خود را از سال گذشته حفظ کرده و تقریباً ۹۹.۹ نمره عالی برای بخش اشتغال فارغ التحصیلان دریافت کرده است.

مدرسه بازرگانی هاروارد ایالات متحده رتبه خود را از رتبه چهارم در سال ۲۰۲۱ به رتبه دوم در رتبه‌بندی امسال ارتقا داده است و به صورت مشترک با دانشکده پن از دانشگاه وارتون آمریکا قرار دارد.

رتبه چهارم امسال متعلق به دانشکده HEC پاریس از فرانسه است که نسبت به رتبه پنجم در سال ۲۰۲۱ بهبود یافته است. همچنین یک امتیاز عالی قابل توجه برای بازگشت سرمایه را کسب کرده است.

دانشکده Sloan انستیتو تحقیقات فناوری ماساچوست MIT ایالات متحده ، امسال دو پله سقوط کرده است و با وجود نمره ۹۹.۹ در بخش اندیشه رهبری در رتبه پنجم قرار دارد و پس از آن مدرسه تجاری لندن از انگلستان ، در رتبه ششم قرار دارد.

۱۰ دانشکده برتر کسب و کار (MBA) دنیا در سال ۲۰۲۲

رتبهدانشکدهکشور
۱مدرسه بازرگانی فارغ التحصیل استانفوردایالات متحده آمریکا
= ۲مدرسه بازرگانی هارواردایالات متحده آمریکا
= ۲دانشکده پن (وارتون)ایالات متحده آمریکا
۴دانشکده HEC پاریسفرانسه
۵دانشکده Sloan انستیتو تحقیقات فناوری ماساچوست MITایالات متحده آمریکا
۶مدرسه بازرگانی لندنانگلستان
= ۷مدرسه تجارت جهانی INSEADفرانسه
= ۷مدرسه تجارتی اسپانیا IE Business Schoolاسپانیا
۹مدرسه بازرگانی کلمبیاایالات متحده آمریکا
۱۰مدرسه تجارت IESEاسپانیا

رتبه‌بندی کیواس در رشته «کسب و کار یا MBA» یک رتبه‌بندی اختصاصی است و به دلیل اینکه نظام رتبه‌بندی کیواس کار خود را با رتبه‌بندی این دانشکده‌ها شروع کرده است از اهمیت خاصی برخوردار است.

امسال رتبه‌بندی جداگانه برای مقطع کارشناسی ارشد در پنج بخش تخصصی «تجزیه و تحلیل کسب و کار»، «امور مالی»، «مدیریت»، «بازاریابی» و «مدیریت زنجیره تامین» نیز صورت گرفته است.

در «تجزیه و تحلیل کسب و کار» امسال هیچ تغییری در موقعیت های اول و دوم ایجاد نشده است. دوره کارشناسی ارشد در تجزیه و تحلیل کسب و کار در دانشکده Sloan انستیتو تحقیقات فناوری ماساچوست MIT رتبه برتر خود را حفظ کرد و این دوره در دانشکده اندرسون کار در UCLA ایالات متحده ، در رتبه دوم قرار گرفت.

مقام سوم در رتبه‌بندی امسال به برنامه کارشناسی ارشد علوم و فناوری در علم داده برای کسب و کار در Ecole Polytechnique/HEC Paris اختصاص یافته که نمره کاملی برای اشتغالزایی کسب کرده است.

در بخش «امور مالی» دوره کارشناسی ارشد اقتصاد مالی در آکسفورد انگلستان رتبه نخست را کسب کرده و برای دومین سال متوالی جایگاه برتر را حفظ کرده است.

پس از آن کارشناسی ارشد امور مالی بین المللی دانشکده HEC پاریس در در رتبه دوم قرار دارد. این برنامه در هر دو نتایج فارغ التحصیلان و ارزش برای پول نمرات کاملی کسب کرد.

سه رتبه نهایی در رتبه بندی کارشناسی ارشد ۲۰۲۲ در امور مالی به مدرسه بازرگانی لندن، MIT (Sloan) و کمبریج اختصاص دارد.

در کارشناسی ارشد مدیریت هیچ تغییری نسبت به سال قبل برای سه موسسه برتر وجود ندارد و دوره کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک دانشکده HEC پاریس، دوره کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک مدرسه بازرگانی لندن و دوره کارشناسی ارشد پیشرفته و مدیریت تجارت بین الملل مدرسه کسب و کار ESSEC فرانسه به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

در رتبه‌بندی کارشناسی ارشد بازاریابی امسال دانشکده HEC پاریس ، دانشگاه کلمبیا و مدرسه تجاری کالج امپریال موقعیت های اول، دوم و سوم خود را حفظ کردند. هر دو برنامه کارشناسی ارشد در بازاریابی دانشکده HEC پاریس و دانشگاه کلمبیا نمرات کاملی برای نتایج فارغ التحصیلان بدست آوردند.

در رتبه‌بندی کارشناسی ارشد سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در مدیریت زنجیره تامین ، برنامه کارشناسی ارشد مدیریت زنجیره تامین جهانی در مرکز حمل و نقل و تدارکات MIT مقام اول را کسب کرد و امسال در نتایج فارغ التحصیلان به نمره کامل دست یافت.

مقام دوم و سوم امسال به برنامه کارشناسی ارشد علوم مدیریت زنجیره تامین در دانشگاه اقتصاد و تجارت WU وین و دوره کارشناسی ارشد مدیریت زنجیره تامین در میشیگان تعلق گرفت.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا