اعلام شرایط حذف رشته و برنامه‌های درسی کم طرفدار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: برنامه‌های درسی که رشته‌های آنها در دوره کارشناسی برای سه سال متوالی زیر حدنصاب ۱۰ دانشجو ثبت نامی داشته باشند، منسوخ خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، محمدرضا آهنچیان درباره حذف رشته‌های کم طرفدار در دانشگاه‌ها گفت: رشته‌هایی که قرار است حذف شوند اول شناسایی شده و سپس در برنامه درسی این رشته‌ها نیز اصطلاح منسوخ شده درج می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در بحث گسترشی نیز وقتی درسی منسوخ شده باشد نمی‌توان گسترش آن را به دانشگاه‌ها واگذار کرد. حذف رشته‌ها به طور حتم شامل ۱۱ رشته اصلی مهندسی و یا رشته‌های علوم اجتماعی مانند روانشناسی و جامعه شناسی نیست.

آهنچیان تأکید کرد: اینها یک سری رشته‌های خاصی هستند که در یک دوره زمانی ایجاد شده اما کسی متقاضی آنها نبوده و تعداد صندلی مربوط به این رشته‌ها روز به روز خالی‌تر شده و محکوم به حذف هستند.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برنامه‌های درسی هم که رشته‌های آنها در دوره کارشناسی دانشگاه‌های کشور برای سه سال متوالی زیر حدنصاب ۱۰ دانشجو ثبت نامی داشته باشند، منسوخ خواهند شد.

وی ادامه داد: این قاعده بر مبنای این منطق گذاشته شده است که تقاضامحوری، دلیل اصلی تأسیس و فعال بودن یک برنامه است که اگر برای آن، متقاضی وجود نداشته باشد، لزومی به پرداخت هزینه دولت برای حفظ آن رشته نیز مشاهده نمی‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا