برای اولین بار کودک سال معرفی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، به نقل از سی بی اس، “گیتانجالی رائو” دختر نوجوان دانشمندی است که از ذهن خلاق و اشتیاق خود برای نوآوری در مقابله با موضوعات مختلف از آب آلوده گرفته تا آزار و اذیت اینترنتی استفاده کرده است و در حالی که تنها ۱۵ سال دارد، از طرف مجله “تایم” به عنوان “کودک سال” انتخاب شده است.

“رائو”  در گفتگو با سی.بی.اس گفت: من بسیار مفتخرم و برای این فرصت بسیار سپاسگزارم. بسیار افتخارآمیز و غرورآمیز است که در میان بسیاری از افراد خارق العاده‌ای که روی جلد مجله “تایم” ظاهر شده‌اند، باشید.

این نوجوان اهل کلرادو در ایالات متحده از میان یک گروه شامل بیش از ۵۰۰۰ نامزد از هشت تا ۱۶ سال انتخاب شده است.

یکی از جدیدترین نوآوری‌های وی یک برنامه(اپلیکیشن) و یک برنامه افزودنی برای مرورگر “گوگل کروم” به نام “کایندلی”(Kindly) است که به گفته وی در یک مصاحبه با “آنجلینا جولی” برای مجله “تایم”، طراحی شده است تا آزار و اذیت بالقوه اینترنتی را با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی شناسایی کند و اظهار نظرهای توهین آمیز یا آسیب رسان را قبل از ارسال پیام به کاربر هشدار می‌دهد.

وی در این مصاحبه گفت: من همیشه می‌خواستم لبخندی بر لب کسی بنشانم و این کار را با استفاده از علم و فناوری شروع کردم. من از تخصص خود در علم و فناوری برای حل مشکلات در دنیای واقعی استفاده می‌کنم و از علم و فناوری به عنوان یک کاتالیزور برای تغییرات اجتماعی استفاده می‌کنم.

“رائو” در سال ۲۰۱۷ هنگامی که برنده یک مسابقه ملی علوم شد، خبرساز شد. وی در سن ۱۲ سالگی برای ابداع دستگاهی که به شناسایی سطح سرب در آب آشامیدنی به روشی سریع‌تر و ارزان‌تر از گذشته می‌پرداخت، برنده جایزه و کمک هزینه ۲۵ هزار دلاری شد. وی می‌گوید که بحران آب در فلینت میشیگان الهام بخش او برای ابداع این دستگاه بوده است.

سن کم “رائو” تنها چیزی نیست که او را از سایر نوجوانان مبتکر و مبدع متمایز می‌کند.

وی می گوید: من یک دختر رنگین پوست هستم و این لزوماً چیزی نیست که شما در هر دانشمندی مشاهده کنید.

یافتن اعتماد به نفس برای نوجوانان همیشه آسان نیست. “رائو” می‌گوید حتی گاهی از خود می پرسیده که آیا دختران رنگین پوست هم می‌توانند دانشمند باشند؟

او اکنون می‌گوید: و من امروز به عنوان” کودک سال ” اینجا هستم.

“رائو” اظهار امیدواری کرد که موفقیت وی نمایش جایگاه زنان رنگین پوست حاضر در علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات(STEM) کمک کند.

“رائو” می گوید: نباید از من، یکی وجود داشته باشد. نباید یک “گیتانجالی” وجود داشته باشد. دانش آموزان دیگری نیز مانند من باید به دنبال نوآوری و ایجاد تغییر باشند و [مسئله این است که] آنها فقط نمی‌دانند از کجا شروع کنند.

این نوجوان همچنین از حامیان بزرگ خود که شامل خانواده، معلمان و مربیان وی هستند، به خاطر پرورش اشتیاق خود به علم و فناوری قدردانی کرد.

“رائو” در پاسخ به این سوال که در مرحله بعدی قصد انجام چه کاری را دارد، گفت: دوباره به سوی آب برمی‌گردم و به جای کشف مواد شیمیایی و ترکیبات غیر زنده، روی راهی برای شناسایی موجودات زنده و آلاینده‌های بیولوژیکی کار می‌کنم.

وی افزود: من به معنای واقعی کلمه کودکی هستم که مشغول کاری هستم که دوست دارد و کاری را که عاشق آن هستم انجام می دهم.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا