معرفی برگزیدگان دهمین دوره لاک‌پشت پرنده

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برگزیدگان نشان‌های طلا و نقره دهمین دوره «لاک‌پشت پرنده» در مراسمی مجازی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مراسم پایانی «لاک‌پشت پرنده» جمعه، ۲۰ اسفندماه به صورت مجازی برگزار شد. در این مراسم  از میان ۱۰ نامزد نهایی این دوره،  کتاب «چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم» نوشته پتر اشتام با تصویرگری یوتا بائور با ترجمه گیتا رسولی نشر افق نشان «طلای لاک‌پشت پرنده» را دریافت کرد.

همچنین کتاب «درخت آرزوها» نوشته کاترین اپل گیت با ترجمه بهار علیزاده صبور و تصویرگری مرتضی یزدانی اصل، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان نقره دریافت کرد.

در این دوره کتاب «حسنک کجایی» نوشته محمد پرنیان به عنوان کتاب یاد معرفی شد.

در این مراسم نشان ویژه نیز به پاس سال‌ها تلاش به غلامعلی مکتبی و شکوفه تقی اهدا شد.

در گواهی نشان ویژه غلامعلی مکتبی، تصویرگر آمده است: هنرمند ارجمند جناب آقای غلامعلی مکتبی از یاد نمی‌بریم اگر تصویرگری کتاب کودک ایران در میان نسل‌های جدید هنرمندانی شایسته دارد و در خاطرات نسل‌های گذشته نشانی از آن است، به خاطر کوشش‌ها و نوآوری‌های بزرگانی چون شماست. فراموش نمی‌کنیم آثار شما از نخستین تصویرهایی است که همراه با الفبا بر ذهن و جان ایرانیان نشسته است و به آموزش طعمی دلپذیر بخشیده، قصه‌ها را رنگین‌تر کرده و از گذشته به آینده پل زده است. از این رو، گروه داوران دهمین دوره‌ی اهدای نشان لاک‌پشت پرنده و مجموعه‌ برگزارکنندگان آن، حضور مؤثر شما را در حوزه‌ کتاب کودک و نوجوان ایران ارج می‌نهند و با افتخار نشان ویژه‌ لاک‌پشت پرنده را تقدیم‌تان می‌کنند. امید که همچنان پایدار بمانید و حضورتان مایه‌ دلگرمی همه‌ کوشندگان این عرصه باشد.

همچنین در گواهی نشان ویژه‌ دهمین دوره‌ اهدای نشان لاک‌پشت پرنده به شکوفه تقی، نویسنده، آمده است: خانم شکوفه تقی فراموش نمی‌کنیم اگر امروز ادبیات کودک و نوجوان ایران نام و نشانی دارد، پشتوانه‌اش سال‌ها پیگیری و پایداری بزرگانی چون شماست. از یاد نمی‌بریم که شما در طول سال‌های فعالیت‌تان رنگ و بویی متفاوت به ادبیات کودک ما بخشیدید و در اوج سال‌های جنگ و خشونت صدای مهربانی در ادبیات کودک بودید. از این رو، گروه داوران دهمین دوره‌ی اهدای نشان لاک‌پشت پرنده و مجموعه‌ برگزارکنندگان آن، حضور مؤثر شما را در حوزه‌ کتاب کودک و نوجوان ایران ارج می‌نهند و با افتخار نشان ویژه‌ لاک‌پشت پرنده را تقدیم‌تان می‌کنند. امید که همچنان پایدار بمانید و حضورتان مایه‌ دلگرمی همه‌ کوشندگان این عرصه باشد. 

گروه داوری لاک‌پشت پرنده در این دوره عبارتند از: حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری ، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، فرناز میرحسینی، رویا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی.

 در این مراسم  همچنین فهرست سی و نهم: بهترین کتاب‌های پاییز ۱۳۹۹ «لاک‌پشت پرنده»  و فهرست چهلم: بهترین کتاب‌های زمستان ۱۳۹۹ «لاک‌پشت پرنده» معرفی شد.

در توضیح این فهرست‌ها آمده است: این کتاب‌ها را گروهی از نویسندگان، مترجمان و کارشناسان کتاب کودک و نوجوان با بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب می‌کنند. لیست‌های ضمیمه، فهرست کتاب‌هایی است که در پاییز و زمستان  ۱۳۹۹ منتشر شده‌اند و به فهرست لاک‌پشت پرنده راه پیدا کرده‌اند. در این فهرست، اطلاعات نزدیک به صد کتاب آمده. کتاب‌ها بر اساس امتیاز مرتب شده‌اند. علاوه بر تصویر روی جلد و اطلاعات شناسنامه‌ای هر کتاب، می‌توانید واژگان کلیدی آن را هم ببینید و راحت‌تر انتخاب کنید. این فهرست را برای دیگران هم بفرستید تا با بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان آشنا شوند. با مراجعه به سایت لاک‌پشت پرنده هم می‌توانید تمام فهرست‌ها را دریافت کنید. گروه داوری لاک‌پشت پرنده به رسم هر سال از خانواده‌ها دعوت می‌کند بهار را با عیدی دادن کتاب به کودکان و نوجوانان جشن بگیرند. لاک‌پشت پرنده همراه شماست تا بتوانید بهترین‌ها را برای عیدی دادن انتخاب کنید. با آرزوی سالی خوش و روزهایی روشن‌تر.

لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک شهر کتاب مرکزی و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تهیه می‌شود. لاک‌پشت پرنده فهرستی است از کتاب‌های برتر برای کودکان و نوجوانان، کتاب‌ها براساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه می‌یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا