تهیه بانک اطلاعاتی از زنان توانمند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، ربیعه علی‌محمدی دوشنبه ۲۴ آذرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به‌جزء زنان شاغل در ادارات بانوانی در استان همدان فعالت دارند که توانسته‌اند در بخش‌های مختلف موفق عمل کنند، افزود: در اجرای این طرح و تشکیل این بانک اطلاعاتی بنیاد نخبگان استان همدان در داوری نهایی ما را یاری می‌کند تا نتیجه بهتری کسب کنیم.

وی توضیح داد: افراد هنگام ورود به سامانه جشنواره بانوی پرافتخار الوند در بخش معرفی می‌توانند مشخصات خود را به همراه اقدامات انجام شده در سامانه ثبت کنند و اگر مایل به شرکت در بخش رقابتی جشنواره باشند می‌توانند در بخش ثبت‌نام اطلاعات خود را بارگذاری کرده و آثار خود را برای داوری ارسال کنند.

علی‌محمدی با بیان اینکه از ظرفیت افراد منتخب در نخستین جشنواره بانوی پرافتخار الوند در بخش مشاوران دستگاه‌های اجرایی و همچنین شورای همفکری بانوان استان استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: ساخت مستند از زندگی این زنان موفق، معرفی آنها در قالب برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی از دیگر برنامه‌های ما برای معرفی و استفاده از ظرفیت این افراد توانمند جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سامانه‌ای اطلاعات مربوط به بانوانی که در بخش مشاغل خانگی و اداری فعالیت می‌کنند، ثبت‌شده است، اضافه کرد: طبق آمار این سامانه ۸۷۰ شغل ثبت‌شده به اسم زنان وجود دارد که بیشترین آمار مربوط به بخش‌های صنایع‌دستی، صنایع غذایی پوشاک خدمات آموزشی می‌شود.

علی‌محمدی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر حضور زنان مربوط به فضاهای دانشگاهی، علوم پزشکی، آموزش‌وپرورش و ادارات است، توضیح داد: به دنبال توانمندسازی زنان در عرصه مختلف هستیم در همین راستا نیز بودجه‌های ابلاغی را در بخش رونق تولید آموزش و توانمندسازی زنان هزینه می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره «بانوی پرافتخار الوند» باهدف شناسایی و انتخاب بانوان شاخص و موفق استان در حوزه‌های مختلف در استان برگزار می‌شود. این جشنواره در بخش‌های بهداشت و سلامت، علمی و پژوهشی، فعال فرهنگی و هنری، دینی، کارآفرین و فعال اقتصادی، فعال اجتماعی، شاغل در دستگاه‌های اجرایی، روستایی و عشایری، ورزشی، سرپرست خانوار و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

ارج نهادن به زحمات تلاشگران این حوزه‌ها در راستای ارتقای منزلت و جایگاه زن در عرصه‌های مختلف، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان بانوان و تشویق آن‌ها به فعالیت سازنده در جامعه، ترغیب به فعالیت‌های گروهی و به تصویر کشیدن نقاط قوت در الگوی همدلی و مشارکت موفق از اهداف این جشنواره است. بانوان توانمند در سراسر استان همدان می‌توانند از طریق سایت تا پایان آذرماه امسال ثبت‌نام کرده و یا به نهادهای معرفی‌شده در این سایت، مراجعه کنند.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا