افتتاح چهارمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری

انتشارات موفقیت‌شناسی

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و فرآوری، با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت ایرانی و خارجی از ایران و سایر کشورها حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و فرآوری با حضور شرکت داخلی و خارجی، با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منا ابروفراخ مدیرکل دفتر صنایع سلولزی و چاپ وزارت صمت، مکی معاون وزیر صنعت و معدن عراق، شیخ مصطفی عبدالرحمن رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان چاپ اقلیم کردستان و جمعی از فعالان صنعت چاپ کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حامد ایرانی، مدیر شرکت برساز رویداد (مجری برگزاری نمایشگاه) در سخنانی با اشاره به ضرورت برگزاری این نمایشگاه، گفت: تلاش داریم با برگزاری این نمایشگاه در چرخه اقتصاد نقش داشته باشیم و در این میان از حمایت نهادها و تشکل‌های صنفی صنعت چاپ در برگزاری این رویداد سپاسگزاریم. 

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال علاوه بر شرکت‌های ایرانی، میهمانانی از کشورهای عراق، افغانستان، اقلیم کردستان، قزاقستان، ازبکستان و ارمنستان حضور دارند.

امکان تشکیل سیت نمایشگاهی چاپ در جنوب تهران

در ادامه این مراسم، محمدرضا تقدسی‌نژاد، مدیرعامل مجموعه شهر آفتاب در سخنانی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در 15 هزار مترمربع، گفت: 120 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند؛ همچنین 150 هیات تجاری از کشورهای خارجی در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند.

وی افزود: تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از این دست، علاوه بر توسعه تبادلات تجاری میان کشورهای مختلف، زمینه رشد و صادرات کالاهای ایرانی را نیز برای صنعتگران ایرانی فراهم کنیم.
تقدسی‌نژاد با بیان اینکه چاپ در میان 20 صنعت اثرگذار در تولید ناخالص داخلی است، عنوان کرد: براساس آماری که منتشر شده است؛ این صنعت سالانه 500 میلیارد دلار در سال گردش مالی دارد. عددی که طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و در ایران نیز به لحاظ ظرفیت‌های بومی امکان تنوع زیادی دارد. 

وی در ادامه صحبت‌های خود بر ضرورت طراحی سایت یا منطقه ویژه چاپ و بسته‌بندی در جنوب تهران تاکید کرد و گفت: می‌توان با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه، یک سایت نمایشگاه طراحی کرد تا ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل و با نگاه کلان‌تری به این صنعت نگاه شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه به‌دلیل نزدیکی به فرودگاه امام خمینی‌(ره) نیز می‌توان برای جابجایی و صادرات محصولات و سفارش‌های چاپی بهره گرفت و این منطقه به‌عنوان ناحیه تجاری اقتصادی مهم در جنوب تهران با حمایت دولت شکل بگیرد.  

ابروفراخ، مدیرکل دفتر صنایع سلولزی و چاپ وزارت صمت در سخنانی، با بیان اینکه صنعت چاپ و بسته‌بندی با بهره‌مندی از تخصصص‌های جدید در این حوزه طی سال‌های اخیر توانسته است به بازارهای خارج از کشور راه پیدا کند، افزود: آهنگ رشد این صنعت را به فال نیک می‌گیریم و نمایشگاه‌های متعددی که برگزار می‌شود، نشان می‌دهد که این صنعت زیربنایی، تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: آنچه اکنون اهمیت دارد این است که فناوری‌های صنعت چاپ در تلاش است، یک متد و زبان مشترک ایجاد کند، در این میان اگر می‌خواهیم این صنعت اثرگذارتر باشد، باید مزیت جدی برای آن ایجاد کنیم.
ابروفراخ همچنین با بیان اینکه معضل اصلی حوزه چاپ و بسته‌بندی، رعایت استانداردها است، گفت: در این زمینه معتقدم که صنعت چاپ باید در اولویت حرکت‌ها و جهش‌های شتاب آور حوزه فناوری قرار گیرد تا اثربخشی مناسبی داشته باشد.
 
در ادامه نیز یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به حضور فعالان بخش‌های مختلف صنعت چاپ ازجمله عراق در این نمایشگاه، گفت: امیدواریم با برگزاری این رویداد اقتصادی زمینه همکاری بیشتر و بهتر در حوزه چاپ و بسته‌بندی و سایر صنایع با کشورهای منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: اکنون باید از فرصت‌های خوبی که برای ایران در منطقه پیش آمده، تجارب فعالان چاپ در ایران قابل انتشار به کشورهای منطقه است؛ علاوه‌براین دانش و فناوری‌های موجود نیز قابل اشتراک است.

احمدوند با بیان اینکه در ایران زمینه‌های همکاری بسیار خوبی در صنعت چاپ وجود دارد، عنوان کرد: صنعت چاپ در آستانه یک جهش و پیشرفت بسیار خوب در حوزه صادرات و ارتباطات است، دولت نیز از این فعالان این صنعت و صاحبان صنایع حمایت می‌کند.

وی افزود: در این زمینه با همکاری و اهتمام وزیر صمت، همچنین همکاری صنف چاپ می‌توان زمینه توسعه صادرات چاپ در کشور فراهم شود.

به گفته احمدوند، در این میان امیدواریم در سایه برگزاری این نمایشگاه، همکاری‌ها و قراردادهای خوب کاری و تجاری امضا شود و شاهد موفقیت‌های فعالان صنعت چاپ در کشور باشیم.

همچنین در پایان این مراسم، یاسر احمدوند، منا ابروفراخ و جمعی از میهمانان این برنامه از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف  نمایشگاه بازدید کردند.

در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت فعال در سه حوزه ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و صنایع غذایی و صنعت کارتن‌سازی از کشورهای ایران عراق، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان و اقلیم کردستان حضور دارند. 

این نمایشگاه با هدف ایجاد بستری مناسب با رویکردی صادرات محور و به‌منظور تقویت و ارتقاء تولیدات سازندگان داخلی و معرفی توانمندی‌های ساخت داخل برگزار شده است

همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری پاویون تخصصی بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و پلیمری، ماشین‌آلات صنعت کارتن، کاغذ چاپ دیجیتال عریض، پارچه و ماشین‌های اداری و همچنین تولیدکنندگان ماشین‌آلات بسته‌بندی و فرآوری ازجمله صنایع غذایی، نوشیدنی‌ها، صنایع پخت شیرینی و شکلات، دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنایع پلاستیک، پلیمر و صنایع وابسته نیز غرفه دارند.

همچنین در بخشی از این رویداد، آثار برتر چاپی شامل برگزیدگان دوره‌های مختلف جشنواره ملی صنعت چاپ کشور به‌صورت مجزا غرفه دارند و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

 چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و فرآوری 8 تا 11 شهریورماه در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برپا است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا