آئین‌نامه موظفی «اعضای هیئت علمی پژوهشی» اصلاح خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار معاونت پژوهشی وزارت علوم قراردارد بررسی آئین نامه تعیین موظفی اعضای هیئت علمی پژوهشی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، جلسه مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با دستور کار بررسی آئین‌نامه موظفی اعضای هیئت علمی پژوهشی تشکیل شد.

در ابتدای این نشست که به میزبانی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و با حضور پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، مدیران آن حوزه و روسای پژوهشگاه‌ها عضو مجمع برگزار شد.

صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در این نشست گفت: همانگونه که در اجلاس روسای دانشگاه‌ها صحبت شد قرار است تا موضوعاتی مانند اساسنامه و آئین نامه اجرایی طرح شبکه ملی آزمایشگاهی کشور و آئین نامه دوره تحقیقاتی پسا دکتری مورد بحث و بررسی قرار گیرد و یکی از موضوعات مهمی نیز که در دستور کار معاونت پژوهشی وزارت علوم قراردارد بررسی آئین نامه تعیین موظفی اعضای هیئت علمی پژوهشی است. تنوع گسترده‌ای در این آئین نامه وجود دارد و آئین نامه فعلی در برخی پژوهشگاه‌ها به درستی اجرا نمی‌شود؛ لذا این آئین‌نامه دارای اشکالاتی است که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد. ما در این جلسه یکسری چارچوب‌ها و حداقل‌ها را تعریف می‌کنیم و جزئیات را پژوهشگاه‌ها با توجه به ماموریت خودشان اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به برخی موازی کاری‌های در پژوهشگاه‌ها گفت: اگر می‌خواهیم در مورد موضوعات ملی و تقسیم کار ملی صحبت کنیم در این جلسه مناسب است و تقسیم کار ملی باید در این شورا‌ها صورت پذیرد.

صالحی همچنین ادامه داد: موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به عنوان متولی آمار آموزش عالی می‌تواند با تهیه و ارسال گزارش‌های مدیریتی دوره‌ای برای مدیران حوزه ستادی و روسای دانشگاه‌ها کمک ارزنده‌ای در تصمیم گیری برای مسیر آموزش علی کشور بکند و خواستار آن شد تا موضوع پذیرش دانشجو در پژوهشگاه‌ها در دستور کار جلسات آتی مجمع قرار گیرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا