خدمات سلامت اجتماعی در مراکز سلامت جامع شهری زنجان ارائه می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کارشناس سلامت روانی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: خدمات سلامت اجتماعی اعم از غربالگری، اطلاع‌رسانی، درمان و حمایت‌های روانی اجتماعی در همه مراکز سلامت جامع شهری استان زنجان ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «پریسا مولایی»، در رابطه با خدمات سلامت اجتماعی، اظهار کرد: خدمات سلامت اجتماعی اعم از غربالگری، اطلاع‌رسانی، درمان و حمایت‌های روانی اجتماعی در همه مراکز سلامت جامع شهری استان زنجان ارائه می‌شود.

وی در رابطه با مداخلات مربوط به همسرآزاری در زنان، افزود: مداخلات مربوط به همسرآزاری در زنان متاهل ۱۸ تا ۵۹ سال طی دو جلسه مداخلات مختصر و چهار جلسه توانمندسازی برای زنان آزاردیده انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برقراری ارتباط با زنان آزاردیده و غربالگری تکمیلی خشونت علیه زنان، آموزش ابعاد روانی اجتماعی خشونت خانگی، ارزیابی سطح خطر و طراحی برنامه امنیت برای فرد مراجعه‌کننده و فرزندان و ارجاع مناسب از جمله مداخلات مربوط به همسرآزاری در زنان صورت می‌گیرد.

کارشناس سلامت روانی دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با اهداف برگزاری جلسات توانمندسازی زنان آزاردیده، گفت: شناخت موقعیت‌های پرخطر، طراحی استراتژی‌هایی برای مقابله با موقعیت‌های پرخطر، آموزش مهارت مقابله با خشم همسر و آموزش ارتقای کیفیت زندگی، از جمله اهداف جلسات توانمندسازی زنان آزاردیده است.

مولایی در رابطه با اهداف آموزش‌های روانی و اجتماعی، اظهار کرد: هدف از آموزش‌های روانی و اجتماعی، افزایش آگاهی از حقوق خود به عنوان یک انسان، افزایش آگاهی در مورد انواع، علل و پیامدهای خشونت و افزایش اطلاعات در مورد سازمان‌ها و منابع قانونی و حمایت‌های اجتماعی است.

وی در رابطه با هدف از مداخلات مربوط به کودک‌آزاری، افزود: افرادی که در ارزیابی تکمیلی سلامت اجتماعی به هر کدام از موارد کودک‌آزاری شامل سوءرفتار جسمی، سوءرفتار جنسی، مراقبت ناکافی و اهمال‌کاری از نظر مراقبت‌های پزشکی مشکوک بوده و احتمال خطر جانی یا آسیب در حال حاضر برای آن‌ها وجود داشته باشد، همچنین کودکانی که خانواده آن‌ها از نظر خشونت خانگی غربال مثبت بوده‌اند، نیازمند این مداخلات هستند.

این مسئول با بیان اینکه مداخلات مربوط به کودک‌آزاری در دو بخش مداخلات کودک و نوجوان و مداخلات مراقب کودک صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ارزیابی بدرفتاری با کودک یا نوجوان، برقراری ارتباط و بررسی مشکل، ارزیابی خطر و تهیه برنامه ایمنی با کمک کودک و ارجاع به پزشک مرکز در صورت نیاز و نیز آموزش کنترل هیجانات منفی از مداخلاتی بود که در جلسات توانمندسازی کودکان آسیب‌دیده انجام می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا