اندیشکده «بانوان و تحکیم خانواده» در وزارت علوم تشکیل شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با تشکیل اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده ۱۷ اندیشکده در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «علی خیرالدین» روز شنبه در اولین جلسه تشکیل اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده در دفتر این معاونت با تاکید بر ضرورت بازنگری برخی از آیین نامه‌ها و قوانین برای پاسخگویی به نیازهای جامعه علمی کشور گفت: به منظور بهره‌گیری از نظرات و ایده‌های خبرگان و صاحب نظران در راستای تحقق اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون ۱۷ اندیشکده تشکیل شده است.

وی افزود: مسایل هر حوزه در این اندیشکده‌ها ضمن شناسایی و اولویت‌بندی، مورد بررسی تخصصی قرار می‌گیرند و در همین راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی و ۱۵۰ جلسه کارگروه‌های فرعی ذیل این اندیشکده‌های تخصصی بر اساس محورهای موضوعی و چالش‌های پیش رو و احصا شده، تشکیل شده است.

با تشکیل اولین جلسه اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده، هفدهمین اندیشکده وزارت علوم به شکل رسمی شروع به کار کرد. علاوه بر این اندیشکده‌ها، کمیته راهبری زیرنظر وزیر علوم وجود دارد که مسئولیت تعیین خط مشی و چگونگی انجام وظایف اندیشکده‌ها را برعهده دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه محدودیتی برای حضور افراد در اندیشکده ها وجود ندارد، اظهار داشت: تاکنون ۳۷۰ عضو هیات علمی نخبه و صاحب نظر برای حضور در اندیشکده‌ها بر اساس معیار و شاخصه های موردنظر و همچنین تایید احراز شرایط توسط رییس و دبیر اندیشکده انتخاب شدند. بررسی برنامه‌های هفتم توسعه و همچنین بودجه ۱۴۰۲ از اولویت‌های اندیشکده‌ها است.

خیرالدین بر بازنگری قوانین، مقررات و سیاست گذاری و اسناد بالادستی در آموزش عالی تاکید کرد و گفت: در حوزه زنان در این زمینه خلاء بزرگی وجود دارد و انتظار می رود اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده برای ارائه راهکارها، نقش پر رنگی داشته باشند. نتیجه فعالیت اندیشکده‌ها باید تبلور عینی داشته و بدین منظور، اندیشکده‌ها باید به بخش‌های اجرایی وصل شوند.

وی بر ضرروت ارتباط نزدیک بین نسل‌ها اشاره کرد و یادآور شد: باید با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم، این نسل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ما به جای مستخدم باید کارآفرین تربیت کنیم. زنان کارآفرین توانمند زیادی داریم و کارآفرینی در حوزه بانوان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

پرداختن به موضوع بانوان ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد

مشاور وزیر علوم در امور خانواده و زنان نیز در این جلسه گفت: نقش آفرینی زنان به عنوان موثرترین عامل تربیت و سلامت روانی، روحی و جسمی فرزند، همسر و جامعه باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

فخرالسادات نصیری با بیان اینکه ساز و کار نهادهای آموزشی، انسان و مقوله انسان سازی است، افزود: زن ریشه و بنیان انسان است و اهمیت پرداختن به موضوع بانوان ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد. داشتن جامعه‌ای سالم و پویا در گرو حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش آفرینی سازنده زنان در خانواده است.

نصیری خاطرنشان کرد: اندیشکده زنان و تحکیم خانواده با ایجاد محیطی تعاملی و خلاق برای تولید اندیشه های نو و توزیع دانش آن تشکیل شده است. این اندیشکده، موجب آفرینش ایده های مناسب، جهت حل مشکلات و چالش‌های پیش رو زنان می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا