سعید کریمی: برنامه پزشک خانواده در حیطه درمان اجرا خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در حیطه درمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «سعید کریمی» در اجلاس معاونان درمان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: برنامه پزشکی خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح ۲ و ۳ و بخش درمان متصل شود و معاونان درمان دانشگاه‌ها باید با هماهنگی معاونت‌های توسعه و دفاتر آی تی این وظیفه مهم را پیگیری کرده و به انجام برسانند.

وی افزود: سامانه های الکترونیک بیمارستان‌ها از جمله سیستم نوبت‌دهی، باید آمادگی لازم برای پذیرش بیمار ارجاعی را داشته باشند. روال کار مشخص است و بیمار با ارجاع پزشک عمومی تحت مسیر معینی در سطح یک وارد مراکز سطح ۲ و ۳ می شود.

کریمی ادامه داد: به زودی برای نسخه نویسی الکترونیک در سطح ۲ یک سامانه واحد معرفی خواهد شد. پرونده الکترونیک نیز همزمان با اجرای برنامه پزشکی خانواده با ارائه بازخورد بین سطوح، راه خواهد افتاد، زیرا نوشتن نسخه‌ الکترونیک که یک‌سال است اجرایی شده، فقط یک تشخیص و کامنت می‌ماند که آن هم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اتصال آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها به برنامه پزشکی خانواده نیز توسط دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای برنامه پزشکی خانواده در حوزه درمان از طرف سازمان برنامه اختصاص یافته است، گفت: بخشی از این اعتبارات مربوط به مشوق‌های بیماران و پزشکان است. حدود هزار میلیارد تومان هم برای تکمیل زیرساخت‌های اجرای برنامه اختصاص می‌یابد.

کریمی با اشاره به این‌که هرکس از مسیر ارجاع به سطوح درمان مراجعه کند یک ویزیت دولتی تشویقی می گیرد، گفت: در تمام بیمارستان‌ها حتما باید یک تیم و یک فوکال پوینت برای اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع وجود داشته باشد.

وی افزود: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع طی سه ماه زمستان باید در تمام شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به سرانجام برسد. به زودی نیروهای مسلح هم به سامانه مربوطه متصل می شوند و از توانمندی‌های بخش خصوصی هم استفاده خواهد شد و از کمک پزشکانی که با بیمه‌ها قرارداد دارند، می توان استفاده کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا