تصویب کلیات اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تصویب کلیات اساسنامه این سازمان با رأی اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «غلامحسین حسینی‌نیا» کلیات اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که با امضای ۳۷ نفر از نمایندگان مجلی، تسلیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده بود با اتفاق آرا در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.

وی بیان کرد: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، یکی از دستورات جلسه بود که پس از تصویب کلیات آن مقرر شد، مفاد و جزئیات اساسنامه در کمیته فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور، مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پس از تصویب مفاد اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیته فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی، اساسنامه مذکور در بهمن ماه سال جاری، دوباره در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح می‌گردد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این اساسنامه با هدف تغییر ساختار، برای چابک سازی مهارت آموزی در کشور تدوین شده است. به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اصلاح ساختار از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هیأت امنائی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، پیش بینی اختصاص مجدد ۲ درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه اندازی شورای مهارت در تمامی استان‌ها به صورت رسمی و دارای قانون مشخص و … از مفاد این اساسنامه می‌باشد.

حسینی نیا با اشاره به ظرفیت‌های ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود ۱۴ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد، گفت: این سازمان، متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی، با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر (آموزش جویندگان کار فاقد مهارت)، ارتقای مهارت نیروی کار شاغل، ایجاد و توسعه کارآفرینی، افزایش خوداشتغالی، ایجاد مهارت‌های پیش از اشتغال به منظور کاهش دورۀ جست‌و‌جوی شغلی و تقویت کسب شغل و … می‌باشد.

پایان پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا