مشارکت وزارت خارجه و میراث فرهنگی برای معرفی صنایع دستی در جهان

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، روز پنجشنبه پویا محمودیان در دیدار سید کاظم سجادی معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به پتانسیل‌های وزارت امورخارجه در زمینه کمک به اطلاع‌رسانی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی کشور گفت: با همکاری دو وزارتخانه باید به مدلی مشترک در شناساندن و استفاده از ظرفیت‌های صنایع‌دستی دست پیدا کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات عرضه صنایع‌دستی در خارج از کشور را مسائلی نظیر وجود مشکل نقل و انتقال پول برای خرید محصولات صنایع‌دستی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و معضل کمبود اماکن دائمی ‌برای نمایش و فروش صنایع‌دستی در خارج از کشور بیان کرد.

محمودیان با اشاره به تحریم‌ناپذیر بودن هنر عنوان کرد: صنایع‌دستی می‌تواند در خنثی‌سازی تحریم‌ها تاثیرات شگرفی ایجاد کند.

همکاری وزارتخانه های امور خارجه و میراث فرهنگی در معرفی صنایع‌دستی در خارج از کشور

سید کاظم سجادی معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه هم در این جلسه با اعلام آمادگی برای همکاری با مجموعه صنایع‌دستی به عنوان عرصه‌ای ارزشمند و ارزآور برای کشور، تصریح کرد: دیپلمات‌ها و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می‌توانند با شناخت و استفاده از ظرفیت‌های صنایع‌دستی کشور، ایران را به کشورهای مقصد معرفی کنند.

محمودیان  و سجادی در این دیدار بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های صنایع‌دستی برای شناساندن فرهنگ اصیل ایرانی به‌ویژه در خارج از کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، هفته گذشته نیز با ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی دیدار داشت.

معاون گردشگری کشور در آن دیدار بر ضرورت بازگشایی تدریجی مرزها برای ورود گردشگران خارجی به صورت محدود، ضابطه‌مند و مدیریت‌شده در قالب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

سجادی و تیموری در آن جلسه با ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته و بیان طرح‌ها و برنامه‌های پیش رو جهت رفع چالش‌ها، آسیب‌شناسی وضعیت موجود و ارائه برنامه‌های مربوطه برای حیات دوباره گردشگری خارجی کشور در ایام کرونا و پساکرونا به توافق نظر رسیدند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا