عدم نیاز دانش‌آموختگان دکتری روانشناسی به گذراندن دوره کارورزی برای اخذ پروانه‌ اشتغال

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام کرد: دانش‌آموختگان مقطع دکتری برای دریافت پروانه تخصصی اشتغال نیاز به ۳۰۰ ساعت کاروزی و گذراندن دوره کارگاهی نخواهند داشت. 

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، پیرو اطلاعیه‌های قبلی، این سازمان به متقاضیان پروانه تخصصی اعلام کرد: کسانی که دانش‌آموختگان مقطع دکتری بوده و نیز کسانی که قبلا در این سازمان تشکیل پرونده داده‌اند، نیاز به ۱۵۰ ساعت کاروزی و همچنین ۱۵۰ ساعت کارگاه و دوره نظری نخواهند داشت.

این جمعیت از طریق درگاه ملی مجوزها ثبت‌نام کرده و مدارک حرفه‌ای و خارج از دانشگاه را ارسال کنند تا در کمیسیون مربوطه بررسی شود؛ دستورالعمل دوره‌ها، کارگاه‌ها و کارورزی با نرخ مصوب نیز به زودی اعلام می‌شود تا قبل از اعلام شیوه‌نامه و سرفصل‌ها در هیچ کارگاه و نیز دوره کاورزی ثبت نکنند.

به گزارش ایرنا، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره پیش از این هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که متقاضیان پروانه تخصصی اشتغال با مراجعه به درگاه ملی مجوزها mojavez.ir تقاضای خود را ثبت کرده و از مراجعه حضوری به سازمان نظام روان شناسی و مشاوره خودداری کنند.

به تقاضاهایی رسیدگی می‌شود که فقط از طریق درگاه ملی مجوزها ارسال شده باشد؛ کسانی که قبلا تشکیل پرونده داده‌اند نیز با مراجعه به درگاه ملی مجوزها ثبت‌نام کنند تا از طریق درگاه نام‌برده به درخواست قبلی متصل شوند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد: ثبت درخواست مجوز «پروانه اشتغال مشاوره روانشناسی» از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور امکان‌پذیر شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا