دستگاهی کاربردی در صنعت عصاره‌گیری و اسانس‌گیری بومی‌سازی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و تولید انواع دستگاه‌های هموژنایزر التراسونیک و تجهیزات آزمایشگاهی شده است که در بخش‌های مختلف صنعت مانند هموژنیزه و پاستوریزه کردن شیر، عصاره گیری و اسانس گیری برای تولید رنگ جوهر و مرکب کاربرد دارد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، «هموژنایز» یکی از تجهزات آزمایشگاهی است که برای همگن سازی و خرد کردن بازه گسترده‌ای از مواد مایع و جامد بکار می‌رود. این دستگاه ماده مورد نظر را به صورت فیزیکی به اندازه‌های کوچک و یکنواخت تبدیل می‌کند. همچنین ابزاری است که می‌تواند در بخش‌های مختلف صنعت مانند هموژنیزه و پاستوریزه کردن شیر، نانو امولاسیون سازی و… کاربرد داشته باشد. عصاره گیری و اسانس گیری برای تولید رنگ جوهر و مرکب کاربرد‌های کنونی این دستگاه هستند.

هموژن کردن مواد با استفاده از دستگاه همگن ساز نسبت به روش‌های قدیمی مزایایی دارد که از جمله آن‌ها میتوان به تولید نمونه‌های با کیفیت تر، امکان ایجاد آلودگی زیست محیطی کم‌تر، احتمال نشر بیماری پایین تر، آلودگی صوتی کم‌تر و سرعت بالاتر اشاره نمود.

دستگاه هموژنایزر«شرکت فناور ایرانیان پژوهش نصیر» که با نام اختصاری «فاپن» شناخته می‌شود. ترکیبی از دو نوع هموژنایزر مکانیکی و اولتراسونیک یا مافوق صوت است که فناوری آن برای اولین بار توسط این شرکت طراحی و اجرا شده است.

این دستگاه علاوه بر بخش اولتراسونیک یک سامانه نرم افزاری دارد که پس از تست روش‌های گوناگون برای انجام فرآیندی خاص می‌تواند روش بهینه‌ای که مورد تایید قرار گرفته است را در حافظه ذخیره کرده تا در استفاده‌های بعدی تنها با فشردن یک کلید دستگاه روشن شده تمام فرآیند به صورت پیوسته و کاملا خودکار انجام شود و در پایان کار نیز دستگاه خاموش شود.

طراحی بهینه یک فرآیند نیازمند دانش فنی و منحصر به فرد آن فرآیند است که این شرکت موفق به ارائه ان شده است. ویژگی‌های این محصول ایرانی طراحی ساخت سامانه و نرم افزار به طور کاملا بومی، توانایی سفارشی سازی طراحی فرآیند بر اساس نیاز مشتری و ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان از ویژگی‌های استفاده این دستگاه ایران ساخت است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا