محمدعلی زلفی‌گل: هرگونه توسعه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی توسعه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست تقدیر از فعالان برگزاری دوره اول طرح توانمندسازی حلقه‌های میانی دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی (حامیم) در جمع خبرنگاران در مورد آمایش آموزش عالی اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی مصوب کرد که از این به بعد هرگونه توسعه رشته باید پیوست اشتغال داشته باشد.

وی در حاشیه این مراسم که در وزارت کشور برگزار شده بود، افزود: با توجه به این مصوبه برنامه‌ریزی شده تا پذیرش در رشته‌های کم متقاضی که آینده شغلی مشخصی ندارند، محدود شده یا در آنها دانشجو نمی‌پذیریم.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که جذب دانشجو در کدام رشته‌ها ممکن است حذف شود، توضیح داد: نمی‌توانم اسم رشته‌ها را بیان کنم، زیرا ممکن است اعضای هیات علمی آن رشته و دانشگاه نگران شوند. این کار نیاز به حرکت با تدبیر دارد و باید با بازنگری دقیق‌تری انجام شود تا بعد در رشته‌های جدیدتری که به تخصص آنها بخورد، مشغول به کار شوند.

به گزارش ایرنا، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و مشارکت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنین همکاری تشکل‌های دانشجویی در تعدادی از دانشگاه‌ها برگزار شده و حضور دانشجویان در این طرح ۲ واحد آموزشی محسوب می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا