انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری در استان‌ها تشکیل خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد از تاسیس انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری در هر استان بر مبنای اساسنامه مصوب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از فارس، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری با اعلام خبر فوق گفت: اساسنامه تشکیل انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان‌ها مورد تصویب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و به استان‌ها ابلاغ شد و مقرر است این انجمن‌ها در سال جاری تشکیل شود.

وی ادامه داد: حمایت از حقوق قانونی و معنوی و دغدغه‌های فرهنگی و حرفه‌ای و استیفای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی آموزشگاه‌های آزاد هنری، همکاری و تأثیرگذاری در بهبود سیاست‌های آموزشی و نظارتی، بررسی و تصویب صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشگاه‌های آزاد هنری و مدرسان و هنرجویان، تلاش برای گسترش و فراگیر کردن آموزش در آموزشگاه‌های آزاد هنری و بسترسازی برای شکوفایی استعدادها، شناسایی و باروری و معرفی آنها و ورود به بازار کار و تقویت و تحکیم پیوندهای آموزشگاه‌ها با یکدیگر با بدنه دولت و حاکمیت به منظور هم افزایی توان هنری آموزشی و اجرایی آنها از جمله اهداف تشکیل این انجمن‌ها است.

اسماعیلی افزود: موضوع فعالیت انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل دریافت و جمع‌آوری اطلاعات و بررسی و تحقیق درباره مشکلات، آسیب‌ها، دغدغه‌ها و شناخت نیازها و اولویت‌های آموزشگاه‌ها و برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع مشکلات و تأمین نیازها، اولویت‌ها و توسعه و گسترش فعالیت‌های اعضاء انجمن، همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی جهت برقراری حمایت‌های قانونی و معنوی اعضاء در راستای امنیت شغلی و بیمه تامین اجتماعی، ایجاد بانک اطلاعات آموزشگاه‌های آزاد هنری، ارائه نظریه مشورتی و حقوقی و فنی و تخصصی به اعضا در خصوص مباحث اداری و مالی و بیمه و مالیاتی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات و نمایشگاه‌ها و گالری‌ها و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، سمینارها و نشست‌های علمی، آموزشی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی، همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص درجه بندی کمی و کیفی آموزشگاه آزاد هنری به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی آموزشگاه‌ها، طرح دروس، مربیان، فضای آموزش و پرسنل آموزشگاه، تدوین استراتژی‌های تجاری‌سازی آثار و خدمات و کمک به اقتصاد هنر در آموزشگاه‌های آزاد هنری است.

مدیرکل دفتر آموزش گفت: ارکان اصلی و تشکیلات اساسی انجمن شامل مؤسسان، مجمع عمومی استان، هیأت مدیره، مدیر عامل و بازرس است. در این راستا مأموریت مؤسسان پس از شناسایی و جذب اعضاء و برگزاری اولین انتخابات هیأت مدیره پایان خواهد یافت و مسئولیت و اختیاراتشان را به مجمع عمومی انجمن استان واگذار می‌کنند. هیچیک از مؤسسان در انجمن هیچ مالکیتی ندارد و تمام حقوق و امتیازات انجمن متعلق به انجمن است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مجمع عمومی استان متشکل از اعضای انجمن در مرکز استان و شهرستان‌های استان هستند که این اعضا دارای پروانه فعالیت آموزشگاه آزاد هنری در حوزه آموزش‌های هنری شامل هنرهای تجسمی، خوشنویسی، هنرهای سنتی، نمایشی و موسیقی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یا دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری می‌باشند. مجمع عمومی استان به عنوان نماینده کلیه اعضای انجمن بالاترین مرجع تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کلان و تعیین کننده خط مشی کلی انجمن بوده، انتخاب اعضای هیأت مدیره، تصویب برنامه بودجه سالانه و گزارش عملکرد و تدوین و تصویب راهبردها و سیاست‌ها و برنامه‌های انجمن از مهمترین وظایف هیات مدیره است.

لازم به ذکر است، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرکل سابق دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد، خردادماه سال گذشته خبر از تایید اساسنامه انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری داده و گفته بود به زودی اساسنامه انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری تأیید می‌شود و به تبع آن انجمن‌های دیگری در کشور شکل می‌گیرد که می‌تواند برای رفع مشکلات آموزشگاه‌ها یاریگر باشد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
فارس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا