درباره مزیت‌های هوش مصنوعی برای کارآفرینان بیشتر بدانید

هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای در بین عموم مردم و کسب‌وکارها برای بهبود تجارب مصرف‌کننده استفاده می‌شود. قبلا تحقیقات گارتنر پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۲ ارزش تجاری ۲.۹ تریلیون دلاری ایجاد می‌کند. این امر انجام تجارت را آسان‌تر می‌کند، زیرا چندین مزیت را به کارآفرینان ارائه می‌دهد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند کسب و کارشان را توسعه دهند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از کارآفرینی پرس، مزیت‌های هوش مصنوعی برای کارآفرینان عبارت است از:

۱. هوش مصنوعی به افزایش کارایی کمک می‌کند

این‌که بتوانید کسب‌وکار خود را به‌طور کارآمد اداره کنید، برای به حداکثر رساندن منابع شما ضروری است. همچنین به شما کمک می‌کند در دراز مدت در زمان و هزینه کسب‌وکار خود صرفه‌جویی کنید. هوش مصنوعی به کارآفرینان کمک می‌کند تا کارایی عملیاتی خود را افزایش دهند.

۲. هوش مصنوعی بهره‌وری را افزایش می‌دهد

اگر به‌دنبال راهی برای افزایش عملکرد و خروجی کسب‌وکار خود هستید، هوش مصنوعی نتایج امیدوارکننده‌ای را ارائه می‌دهد. با هوش مصنوعی می‌توانید بهره‌وری را افزایش دهید. به‌عنوان مثال، می‌توانید نرم‌افزاری بسازید تا روند ردیابی موجودی انبار یا کارخانه تولیدی خود را سرعت بخشد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در بهبود بهره‌وری خرید سرنخ‌ها برای کسب‌وکار شما مفید باشد.

۳. کسب‌وکارها می‌توانند اتوماسیون را با هوش مصنوعی افزایش دهند

خودکار کردن کارهای دستی می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید تا بتوانید به‌طور مداوم رشد کنید. با برنامه‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی، کسب‌وکارها می‌توانند انتظار داشته باشند که اتوماسیون را افزایش دهند. به‌عنوان مثال، می‌توانید برنامه‌های نرم‌افزاری برای خودکارسازی فرآیندهای تجاری و صرفه‌جویی در زمان در کارهای دستی ایجاد کنید.

والمارت از فناوری اتوماسیون فرآیند ربات (RPA) استفاده کرد و انواع فرآیندهای تجاری را با کمک تخمینی 500 ربات، از جمله بازیابی اطلاعات مربوطه از اسناد حسابرسی و پاسخ به سؤالات کارکنان، خودکار کرد. این به حذف وظایف تکراری از مسئولیت‌های نیروی انسانی کمک می‌کند و همچنین به کسب‌وکار این امکان را می‌دهد که اتوماسیون خود را به‌طور هوشمند برای عملیات کارآمد مقیاس‌پذیر کند.

۴. شما می‌توانید تجربه مشتری را بهبود دهید

بهبود تجارب مشتریان به این معنی است که در مواقعی که بیشتر به شما نیاز دارند برای کمک به آن‌ها در دسترس باشید. با این حال، انسان‌ها نمی‌توانند به تنهایی در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس باشند. همچنین اجرای عملیاتی که از نیروی کار کارمندان با شیفت‌های متعدد پشتیبانی می‌کند، به‌طور فزاینده‌ای گران می‌شود، به خصوص اگر کسب‌وکار شما تازه شروع به کار کرده باشد.

با این حال، چت‌بات‌ها می‌توانند به تقویت نیروی کار شما و تجربه مشتری رابهبود دهند. به‌عنوان مثال، می‌توانید از چت‌بات‌ها برای بهبود خدمات مشتریان استفاده کنید. این الگوریتم‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند برای پاسخ به سؤالات متداول و انجام وظایف در زمانی که نیروی انسانی قادر به انجام آن نیستند، حضور داشته باشند.

بخشی از دلیل بهبود تجربه مشتری در فرآیند رزرو سفر در شرکت‌های رزرو سفر مانند اکسپدیا چت‌بات‌ها هستند. برای مثال، این شرکت‌ها می‌توانند از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل الگوهای مرور وب مشتری استفاده کنند و از چت‌بات‌ها بخواهند مکان‌هایی را برای رزرو سفر حتی زمانی که اپراتورهای انسانی در دسترس نیستند، پیشنهاد دهند.

این کمک می‌کند تا با ارائه پشتیبانی بر اساس درخواست، به مشتریان پاسخ‌هایی را به‌صورت فوری ارائه داده و ارزشی را اضافه می‌کند که به افزایش تجربیات آن‌ها در کسب‌وکار کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید به‌عنوان راهکاری برای بهبود زندگی مشتریان، دستیارهای صوتی ایجاد کنید. این دستیاران صوتی بهبود جستجوی صوتی را فراهم می‌کنند و به مشتریان کمک می‌کنند تا به‌راحتی پاسخ‌های مورد نیاز خود را بدون نیاز به خواندن یا جستجو در منوی سایت یا برنامه پیدا کنند.

۵. هوش مصنوعی به کاهش احتمال خطا کمک می‌کند

خطاهای انسانی می‌تواند برای هر عملیات تجاری پرهزینه باشد. اما با قدرت هوش مصنوعی می‌توانید احتمال خطای انسانی را کاهش دهید. می‌توانید نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنید که بر کاهش خطاها و افزایش دقت در هنگام بررسی اسناد، وارد کردن داده‌ها و انجام سایر کارهای اداری تمرکز دارند.

به‌عنوان مثال، تیم حقوقی «جی‌پی مورگان» توانسته است از قدرت هوش مصنوعی برای کاهش خطاها استفاده کند در حالی که تنها چند ثانیه برای تجزیه و تحلیل هزاران سند زمان می‌برد. وقتی بتوانید زمان مرور مجموعه‌های بزرگ داده یا انجام چندین کار را کاهش دهید، می‌توانید در طول زمان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

۶. هوش مصنوعی خلاقیت را تسهیل می‌کند

اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما رقابتی بماند، نوآور بودن بسیار مهم است و خلاقیت گام مهمی برای دستیابی به نوآوری است. هوش مصنوعی می‌تواند به تقویت خلاقیت کمک کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید از (RPA) برای حذف کارهای تکراری از نیروی انسانی، مانند اجرای و ایجاد گزارش یا تجزیه و تحلیل مدیریت موجودی استفاده کنید. این باعث صرفه‌جویی در وقت کارمندان شما می‌شود تا بتوانند زمان بیشتری را به کارهای خلاقانه اختصاص دهند.

۷. می‌توانید بازگشت سرمایه خود را بهبود بخشید

با کمک هوش مصنوعی می‌توانید بازدهی سرمایه (ROI) خود را بهبود ببخشید. زمانی که عملیات کسب‌وکار شما کارآمد باشد و تیم شما بتواند روی کارهای مهمی تمرکز کند که بهره‌وری را افزایش می‌دهد، مستقیماً به درآمد کسب‌وکار شما کمک می‌کند، مانند برنامه‌ریزی و طراحی استراتژیک که می‌توانید بازدهی بهتری از سرمایه خود به‌دست آورید. این بدین دلیل است که وقتی شما بهره‌وری و کارآمدی را ارتقا دهید و به دقت، مدیریت جریان کار و بهبود تجربه مشتریان را پشتیبانی کنید، قادر خواهید بود بهره‌وری و کارایی را افزایش دهید که نتیجه آن حفظ مشتریان و افزایش درآمد خواهد بود.

  • نویسنده: راهول ورشنیا (RAHUL VARSHNEYA)

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
کارآفرینی پرس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا