بومی‌سازی دوربین‌های پلاک خوان و سرعت سنج

محققان یک شرکت دانش‌بنیان با ورود به ساخت دستگاه‌های بینایی و استفاده از هوش مصنوعی، موفق به بومی‌سازی دوربین های سرعت‌سنج و پلاک‌خوان شدند.

مدیر بازاریابی این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه امروزه تمام فعالیت‌ها در هوش مصنوعی خلاصه شده است، عنوان کرد: بینایی ماشین یکی از بخش‌های مهم هوش مصنوعی است که توانستیم با ساخت  دستگاهی در تأمین تجهیزات و مشاوره عرصه تأمین دوربین، لنز و اکسسوری پروژه‌های ماشین بینایی و پردازش تصویر گام بزرگی برداریم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، بهزاد نادری، نماینده یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در زمینه تولید ماشین بینایی، پردازش تصویر و اتوماسیون صنعتی فعالیت می‌کنیم، گفت: بخش اعظم فعالیت‌های این شرکت در دو حوزه کاری از جمله ساخت دستگاه‌های کنترل کیفی، ابعاد برداری و شمارشگر است.

به گفته وی؛ بینایی ماشین در صنعت خودرو کاربرد بسیار برجسته‌ای دارد. فرآیندهای تولید خودکار و اتوماسیون با استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی منجر به بهبود رانندگی شده است.

نادری با بیان اینکه در تأمین تجهیزات دوربین‌های پلاک‌خوان و سرعت‌سنج فعالیت داریم، اظهار کرد: این دوربین‌ها در راستای تشخیص رنگ خودرو، پلاک‌خوانی، تشخیص نوع خودرو و سرعت‌سنجی ساخته می‌شود. این دوربین‌های جدید با دوربین‌های «سی‌سی‌تی‌وی» و نظارتی متفاوت عمل می‌کند و به صورت اختصاصی برای این فعالیت تعبیه شده است.

نماینده این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه موفق به طراحی و ساخت دوربین‌های صنعتی لیزری با دقت بالا شدیم، تصریح کرد: این محصولات در صنایع مختلف مانند صنعت فولاد و خودروسازی کاربرد دارد و هزینه تولید آن نسبت به نمونه خارجی یک‌سوم است.

وی عنوان کرد: بومی‌سازی دوربین‌های خارجی خطای انسانی را به صفر رسانده و در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا