آموزش‌های صنایع دستی به سربازان وظیفه ارائه می‌شود

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۶ سال اخیر آموزش مهارتی کسب کرده اند و امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که میتوانستیم در حوزه مهارت آموزی به آن ورود کنیم، همین بحث‌صنایع دستی است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز ۲۲ مرداد ماه مراسم تفاهم‌نامه همکاری فی مابین معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با حضور سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه و مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور برگزار شد.

در همین راستا مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور اظهار کرد: ما با تمام وجود در خدمت هستیم و به تمام استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا همکاری لازمه را داشته باشند.

وی افزود: ما میتوانیم آموزش، فروش و… را هم فراهم کنیم تا پادگان‌ها و سربازان از تولید، زنده‌سازی برخی هنر‌ها و… حمایت کنند و در حال حاضر بسیاری از ادارات استانی ما آموزش‌هایی را با پادگان‌ها شروع کرده‌اند.

جلالی با بیان اینکه سربازی یک دوره هویتی و هویت ساز است گفت: این حوزه از یک غیرت هویتی پاسداری می‌کند و در حال حاضر جهان آرایی مهم است و باید بتوان در این حوزه کار کرد.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و از دانش، توانایی و استعداد‌های جوانان استفاده کنیم، همچنین می‌توان کارگاه‌های متفاوتی را در حوزه صنایع دستی بنا کرد که به زیبایی‌های استان‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: به کسانی که آموزش میبینند نه تنها در حوزه صنایع دستی، بلکه در حوزه حاشیه‌ای صنایع دستی مانند فروش، صادرات و… محصولات این حوزه میتوانیم کارت همیار صنایع دستی دهیم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور بیان کرد: ما در سال حدود ۳ هزار فارغ‌التحصیل حوزه صنایع دستی داریم.

در ادامه سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح اظهار کرد: در حال حاضر فرصت خوبی فراهم شده است و چند سالی است که در موضوع فلسفه سربازی اتفاق خوبی رخ داده و رسالت خدمت سربازی بیش از گذشته مورد توجه فرماندهان قرار گرفته است تا علاوه بر اینکه آنان در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های کشور نقش آفرینی می‌کنند، آموزش‌های مهارتی نیز کسب کنند.

وی با بیان اینکه ما تلاش کرده‌ایم دوران خدمت سربازی به دوران رشد تبدیل شود گفت: خدمت سربازی فرصتی خوب برای همه است که متاسفانه نتوانسته‌ایم فرصتی فراهم کنیم که دستگاه‌ها بیشتر در حوزه مهارت‌آموزی پای کار آیند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۶ سال اخیر آموزش مهارتی کسب کرده اند و امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که میتوانستیم در حوزه مهارت‌آموزی به آن ورود کنیم، همین بحث‌صنایع دستی است.

سردار زاده‌کمند گفت: از فناوری‌ها می‌توان استفاده کرد تا آموزش‌ها را برای سربازان وظیفه داشته باشیم، یکی از گام‌های مهم که باید برداریم بحث صنایع دستی است و ما این آمادگی را داریم که فرهنگ‌سازی صنایع دستی و مهارت‌های تخصصی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خلق صنایع بسیار مهم است گفت: در این کار با اراده معاونت صنایع دستی بسیار موفق خواهیم بود و باید در طول این مسیر راهکار‌هایی پیدا کنیم که چگونه در پادگان‌ها با مدل‌های متفاوت خدمات ارائه دهیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا