رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی: تمام کشورهای دنیا به مسابقات موتور کراس ترکیه می‌آیند

مازیار ناظمی: مسابقات موتور کراس قهرمانی دنیا یکی از مراحل پانزده گانه آن در کشور ترکیه برگزار می‌شود و از سال ۱۴۰۰ با حضور خانم «فهیمه نعمت‌الهی» حضور بانوان در مسابقات جهانی شروع شد. قبلا آقایان حضور داشتند اما منظم نبود؛ با فاصله‌های شاید یک دهه حضور پیدا می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از موتورسیکلت نیوز، مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی کشور جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ در مراسم بدرقه باشکوه تیم ملی موتور کراس جمهوری اسلامی ایران در پیست ملی و بین‌المللی موتور کراس مجموعه ورزشی آزادی تهران گفت: در حال حاضر این سومین سالی است که خانم‌های کراس‌سوار در مسابقات جهانی ترکیه به میدان می‌روند. اما، امسال یک اتفاق خیلی بهتر افتاده و این اتفاق این است که یک تیم برای اولین‌بار در تاریخ فدراسیون متشکل از آقایان و خانم‌ها در مسابقات موتور کراس جهان بعد از اردوی انتخابی تیم ملی و شرایط کاملا فنی انتخاب شدند و انشاله ظرف یکی دو روز آینده در مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: ترکیب تیم بسیار جالب است؛ امیر رضا ثابتی‌فر شناخته شده و کاپیتان تیم است با ۲۹ سال سن و اعضای دیگر که در کنار ایشان حضور دارند خانم‌ها مهدیس حیدرنژاد گرجی (از مازندران) و هستی رضایی (از تهران) ۱۶ و ۱۷ ساله و علیرضا حسین‌احمدی ۱۷ ساله (از بندرعباس) آمده‌اند.

ناظمی عنوان کرد: خیلی اتفاق خوبی است و شوقی به‌وجود آمده و امیدوارم که ادامه داشته باشد و این مهم اتفاق نمی‌افتد جز با حمایت افراد علاقه‌مند کشور به خصوص دوستان عزیز ما در شرکت «آکام موتور» که حامی مالی تیم ملی موتور کراس هستند و انشاله در موتور ریس هم هستیم و بنده خوشحال که این ایده‌ها، ارزش‌ها و اتفاقات خوب در دوره‌ای رخ می‌دهد که جوانان و نوجوانان ما به شدت به آن نیاز دارند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی گفت: چهار ورزشکار، دو سرمربی و دو سرپرست داریم. همچنین تیم‌های اعضامی باید مکانیک و فنی هم داشته باشند که همراهشان هست و در واقع یک گروه ۱۰ نفره هستند که به ترکیه خواهند رفت.

وی اظهار کرد: مسابقات دهم و یازدهم شهریور به مدت ۲ روز است. در کلاس بانوان که ۲۵۰‌سی‌سی است ۵۰ بانو در این مسابقات شرکت کردند و در کلاس آقایان نیز حدود ۴۰ نفر حضور پیدا کردند. بچه‌ها دو روز زودتر به صورت زمینی حرکت می‌کنند و به شهر افیون خواهند رفت. در این شهر با حمایت رئیس جمهور ترکیه جناب آقای اردوغان این کار انجام می‌شود. این شهر به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و توریستی که در کنار آن میزبانی جهانی مسابقات موتور کراس نیز هست. بچه‌ها دو روز زودتر می‌رسند. از ایران تا آنجا تقریبا یک روز و نصفی در راه هستند و با یک وسیله بسیار خوبی که حامی مالی ما (آقای یزدانپاه و گروه خوشنام آرکام) تهیه کردند و یک روز استراحت می‌کنند و تمرین خود را انجام می‌دهند.

ناظمی گفت: به هر حال بحث تکنیک و مهارت یک بحث است و موتورسیکلتی که هست بحث دیگری است. ما جایی می‌رویم که شرکت‌های هوندا و یاماها با دو تریلی و کلی امکانات آمده است و واقعا حضور ما برابر نیست و انگیزه‌ها، خواسته‌های و اراده‌های ما باعث شد که حضور داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بنده این بچه‌ها را می‌بینم و خوشحالم که فدراسیون با همه مشکلاتی که ممکن است در بخش‌های مختلف داشته باشد در رسالت خودش برای ایجاد امید و انگیزه و این توجهی که ایجاد شده است و شما می‌بینید مراسم بدرقه و رونمایی از تیم ‌ملی که حامی مالی آن هست واقعا سابقه نداشته است.

ناظمی گفت: تمام کشورهای صاحب‌نام دنیا به این مسابقات می‌آیند. در دوره قبل که بودیم در دو طرف ما از اسپانیا، آلمان و هلند بودند. کمپانی‌های بزرگ و صاحب‌نام که سال‌هاست ما با آن‌ها بزرگ شدیم؛ یاماها، هوندا، کی‌تی‌ام، کاواساکی و … البته در خیلی مفصل‌تر حضور دارند. البته شرکت‌کنندگان شخصی و عادی نیر می‌آیند. اما تنها کشوری که فدراسیون آن حضور پیدا می‌کند ایران است و الباقی همه از مسیر کمپانی‌ها می‌آیند. امیدوارم واقعا انعکاس دهید در کشور که این دغدغه برای سازندگان موتورسیکلت ‌سازها و خودروسازها که کم هم نیستند به‌وجود بیاید که شما مسئولیت اجتماعی هم دارید و فکری برای آن شود. صرفا به فکر پیش‌فروش و سود بیشتر نباشند. اگر فدراسیون را یک محملی بدانیم برای ایجاد انگیزه و رویداد. من فکر می‌کنم خیلی جایشان خالی است.

نگاه عمیق و حرفه‌ای مازیار ناظمی نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای

رئیس فدراسیون موتورسواری به خبرنگار موتورسیکلت نیوز گفت: کاری که به ما کمک خواهد کرد رسانه‌ها هستند من به‌عنوان دوست قدیمی و رسانه‌ای شما عرض می‌کنم، واقعا بازنمایی و آن‌هم سایت‌های تخصصی مثل شما که بحث بسیار دقیق‌تر و فنی‌تری دارند، خانواده‌ها را علاقه‌مندتر می‌کند، یعنی این رشته را بی‌سرانجام نمی‌کند.

 ناظمی افزود: اگر بحث قهرمانی را کنار بگذاریم چون یک بخش کار می‌بینم، ما در کشور سال ۱۶-۱۵ هزار کشته جاده‌ای داریم که عمدتا هم متاسفانه راکبان موتورسیکلت هستند. حتی اگر ما به‌واسطه این قهرمانان و فدراسیون بتوانیم آموزش‌های عمومی را بالا ببریم در تهران و هیات‌های استانی کار کمی نیست. واقعا از رسانه‌ها درخواست دارم که به‌ویژه برنامه‌های آموزشی و اعزامی فدراسیون بسیار مفصل است و این صدا هر چه بلندتر و شنیده شود، فکر می‌کنم اتفاق خوبی است و تقاضا دارم نقد هم بشود، اشکال ندارد. زیرا، نقد کمک می‌کند… اما، اخبار خوب، چهره‌ای که می‌تواند امیدوار کننده برای مردم عزیز کشورمان باشد حتما به نمایش دربیاید.

یزدان‌پناه مدیرعامل آکام موتور و حامی اعزام تیم ملی موتور کراس گفت: حمایتم دلی بود. این مسابقات در سطح جهانی برگزار می‌شود و تمام کشورهای دنیا حضور دارند و در بالاترین سطح برگزار می‌شود و ما واقعا در یک جنگ نابرابر شرکت می‌کنیم به این دلیل که آن‌ها با همه تجهیزات و امکانات به این مسابقات اعزام می‌شوند ولی ما با آن‌چه که بضاعت خودمان بود در این مسابقات شرکت می‌کنیم ولی برای ما یک امتیاز مثبت است که جمهوری اسلامی ایران در قالب یک تیم در مسابقات افتخارآفرین است.

وی افزود: تیم ما تیم ملی است و برای اولین‌بار در این مسابقات در قالب تیم ملی شرکت می‌کنیم. قبلا دو تا از بانوان شرکت کرده بودند.

یزدان‌پناه عنوان کرد: سال گذشته خانم هستی رضایی خوش درخشید و جزو ۲۰ نفر ورزشکار اول دنیا قرار گرفت که برای ما افتخاری بود. امسال نیز امیدواریم که ورزشکاران ما؛ آقای امیر ثابتی‌فر در کلاس ۴۵۰‌سی‌سی علی احمدی که موتورسوار ۱۶ ساله ما هستند آنجا خوش بدرخشند. برای سرکار خانم هستی رضایی آرزوی موفقیت داریم. تجربه خوبی را از این مسابقات دارند و خانم مهدیس گرجی نیز که بدون تجربه وارد این مسابقات می‌شوند قطعا با یک روحیه بسیار بسیار بالا در این مسابقات شرکت می‌کنند که انشاله امیدواریم پرچم جمهوری اسلامی، مانند همه تیم‌های ملی ما هم این‌بار خوش بدرخشد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
موتورسیکلت نیوز

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا