پیمان صالحی: امتیاز تشویقی برای پایان‌نامه‌هایی که بر اساس نیاز جامعه و صنعت باشند اعطا خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت:بر اساس قانون باید یک درصد بودجه سازمان و دستگاه ها در حوزه پژوهش هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در بسیاری از مواقع افرادی که موضوعات تحقیقاتشان اعم از پایان‌نا‌مه، رساله دکترا و پسا دکترا بر اساس نیاز جامعه و صنعت باشد، امتیاز‌های تشویقی خوبی برایشان در نظر گرفته می‌شود.

او گفت: آیین نامه پژوهانه و آیین‌نامه تشویقی برای این پایان‌های مبتنی بر رفع نیاز جامعه توسط وزارت علوم ابلاغ و در نظر گرفته شده است. آیین نامه ارتقاء در حال بازنگری است و در این وزارتخانه عوامل تشویقی در کنار عوامل ترغیبی ایجاد شده اند.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت علوم نظام ایده‌ها و نیاز‌ها است که این کار با هم رسانی نیاز‌های دستگاه‌های دولتی و خصوصی با تحقیقات دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات علمی است و متناسب با نیاز‌های واقعی جامعه خواهد بود.

او ادامه داد: در حال حاضر نگاه وزارت علوم به تحقیقات بنیادین مانند سابق است و به این حوزه بهای کافی داده می‌شود و وزارتخانه به وضوح به مرجعیت علمی و تولیدات علمی توجه ویژه‌ای دارد.

صالحی افزود: حداقلی از بودجه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید در حوزه  پژوهش وفناوری صرف شود و  بر اساس قانون باید یک درصد بودجه سازمان و دستگاه‌ها در حوزه پژوهش هزینه شود. یکی از اهداف و برنامه‌های وزارت علوم هم رسانی با نیاز‌های جامعه با صنعت در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع پژوهش و تحقیق است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا