برای شروع توسعه فلسفه شخصی خود آماده‌‎اید؟ این 7 نکته از «جیم‌ران» را در نظر بگیرید

در 25 سالگی، هیچ پولی در بانکم نبود و باید خرج خانواده ام را تامین می کردم. در حالی که داشتم به این فکر می کردم که چه کار کنم، با «جان ارل شواف»، کارآفرین ثروتمندی آشنا شدم که به‌مدت پنج سال کارفرمای من شد. او زندگی من را متحول کرد و اهمیت توسعه فلسفه شخصی را به من آموخت، و آموخت که به دنبال آن چیزهایی باشم که بیشترین تفاوت و تاثیر را ایجاد می‌کند و بیشتر وقت خود را صرف انجام آن کارها کنم. این یک مفهوم پیچیده یا مرموز نیست، بلکه اصلی است که می‌تواند در روند زندگی شما تفاوت ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، در حالی که قطعات پازل زیادی برای موفقیت وجود دارد، اما بدون ایجاد یک فلسفه شخصی صحیح، سایر قطعات کم ارزش می‌شوند. بنابراین همان‌طور که در این سفر به سمت موفقیت پیش می‌روید، موارد زیر را به خاطر بسپارید.

7 نکته برای توسعه فلسفه شخصی

2. بادبان‌های خود را ببندید

باد شرایط بر همه ما یکسان می وزد. همه ما بادهای ناامیدی و دلشکستگی را تجربه کرده‌ایم، اما چرا مردم در پایان در چنین مکان‌های متفاوتی قرار می‌گیرند؟ آیا همه ما در یک دریا قایقرانی نکرده‌ایم؟

تفاوت عمده در شرایط نیست، تفاوت در مجموعه بادبان یا طرز فکر ما است. این کاری است که ما بعد از اینکه بادبان خود را به بالا کشیدیم و باد تصمیم گرفت جهت را تغییر دهد، انجام می دهیم. وقتی بادها تغییر می‌کنند، ما باید تغییر کنیم. ما باید بجنگیم و بادبان را تنظیم کنیم تا ما را در جهت انتخاب عمدی خود هدایت کند. مجموعه بادبان‌ها، یا اینکه چگونه فکر می‌کنیم و چگونه پاسخ می‌دهیم، نسبت به چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، ظرفیت بسیار بیشتری برای تخریب زندگی ما دارد. اینکه چقدر سریع به سختی واکنش نشان می‌دهیم بسیار مهم‌تر از خود ناملایمات است.

چالش بزرگ زندگی این است که فرآیند فکر خود را کنترل کنیم.

2. از موفقیت و شکست درس بگیرید

بهترین راه برای توسعه یک فلسفه شخصی قدرتمند جدید، مرور عینی نتایجی است که در مورد زندگی گرفته‌اید. هر تصمیمی که گرفته اید و به نفع شما نیست می‌تواند علیه شما کارساز باشد. بهترین راه برای مقابله با اطلاعات نادرست و اطلاعات غلط، وارد کردن اطلاعات جدید و دقیق است. از تجربیات شخصی اطلاعات جمع‌آوری کنید اگر کار اشتباهی انجام می‌دهید، اشتباه خود را ارزیابی کنید و چیزها را تغییر دهید.

به‌دنبال یک صدای عینی و خارجی در مورد اینکه چگونه هستید و چه کاری انجام می‌دهید باشید. یک نظر عینی از طرف شخصی که به او احترام می‌گذارید می‌تواند شما را به اولین و دقیق‌ترین اطلاعات در مورد فرآیند تصمیم‌گیری خود برساند. به طراوت صدای بیرون از خودت گوش کن، به کسی که می‌تواند جنگل را ببیند و در درختان گم نشده باشد.

موفقیت‌ها و شکست های دیگران را ببینید. اگر افرادی که شکست خورده‌اند سمینار بدهند مفید خواهد بود. می‌توانید ببینید که مردم چگونه کارشان را خراب می‌کنند و کاری را که انجام داده‌اند، دیگر انجام نمی‌دهند. شکست‌ها و اشتباهات گذشته ما را بر آن می‌دارد تا رفتار فعلی را اصلاح کنیم تا گذشته را تکرار نکنیم.

از افرادی که کارشان خوب است یاد بگیرید. هر یک از ما باید دائماً به‌دنبال افرادی باشیم که تحسینشان می‌کنیم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم و بتوانیم از رفتارشان الگو برداری کنیم. خیلی بهتر است که عمداً افرادی را انتخاب کنیم که اجازه می‌دهیم بر ما تأثیر بگذارند تا اینکه ناآگاهانه تاثیرات بد را جذب کنیم.

3. تا جایی که می‌توانید بخوانید

مردم از هر طبقه‌ای که برخی از باورنکردنی‌ترین تجربیات را داشته‌اند، برای نوشتن در مورد این تجربیات وقت گذاشته‌اند تا بتوانند به ما آموزش دهند و ما بتوانیم فلسفه‌های خود را اصلاح کنیم.

درگیر کردن دیگران ما را قادر می‌سازد تا بادبان‌های خود را بر اساس تجربیات آن‌ها تنظیم کنیم. کتاب‌ها گنجینه‌ای از اطلاعات را فراهم می‌کنند که می‌تواند زندگی، ثروت، روابط، سلامت و شغل ما را برای بهتر شدن تغییر دهد.

دو کتاب وجود دارد که باید برای ساختن فلسفه خود بخوانید: بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته ناپلئون هیل و ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج اس. کلاسون.

4. یک دفتر خاطرات شخصی داشته باشید

یک دفتر خاطرات محل جمع‌آوری تمام مشاهدات و اکتشافات ما در مورد زندگی است. این رونوشت دست‌نویس تجربیات، ایده‌ها، خواسته‌ها و نتیجه‌گیری‌های ما درباره افراد و رویدادهایی است که بر زندگی ما تأثیر گذاشته‌اند. گذشته، زمانی که به‌درستی مستند شده باشد، یکی از بهترین راهنماها برای تصمیم‌گیری خوب است.

همین عمل نوشتن در مورد زندگی به ما کمک می‌کند تا به‌طور عینی‌تر در مورد اعمال خود فکر کنیم. نوشتن جریان اطلاعات را کند می‌کند و به ما فرصت می‌دهد تا تجربیات را تجزیه و تحلیل و تأمل کنیم. بررسی دقیق نوشتن می‌تواند ما را قادر سازد تا تغییراتی در فلسفه خود ایجاد کنیم که واقعاً زندگی را تغییر می‌دهد.

آموخته‌هایتان را بنویسید و خریدار دفترچه‌های خالی (سفید) باشید. این عادت‌های کوچک هستند که منجر به موفقیت‌های بزرگ می‌شوند.

5. مشاهده کنید و گوش دهید

در طول روز به تمام موارد توجه کنید، از آنچه اتفاق می‌افتد آگاه باشید. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به آن‌ها احترام می‌گذارید و آن‌ها را تحسین می‌کنید. افرادی را بیابید که شخصیت و دستاوردهایشان شما را هیجان زده، مجذوب و الهام‌بخش می‌کند و سپس سعی کنید بهترین ویژگی‌های آن‌ها را جذب کنید. به این عمل مهارت انتخاب گفته می‌شود و هرگز وقت خود را بر روی موضوعات احمقانه و سطحی تلف نکنید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد به‌خوبی پیش نمی‌روند، این است که آن‌ها تلاش می‌کنند تا روز فقط را پشت سر بگذارند در حالی که هدف معنی‌دارتر این است که از روز بهره‌برداری کنند. ما باید آنقدر حساس باشیم که آنچه را در اطرافمان می‌گذرد بتوانیم مشاهده و درباره آن تفکر کنیم. به گوش باشید. بیدار باشید. غالباً خارق‌العاده‌ترین فرصت‌ها در میان رویدادهای به ظاهر بی‌اهمیت پنهان می‌شوند.

شنونده خوبی باشید، صدای ارزشمندی را پیدا کنید و مدتی در شنیدنش بمانید. با وجود صداهای بسیار زیادی که برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند، باید مهارت‌های گوش دادن انتخابی را توسعه دهید و فقط ایستگاه رادیویی را که برای شما جذاب است تنظیم کنید که بشنوید. اگر صدایی به اهداف شما منجر نمی‌شود، مراقب باشید تا چه مدت به آن گوش می‌دهید.

6. انضباط داشته باشید

هر روز پر از لحظاتی است که باید تصمیم‌های شخصی بگیریم، لحظاتی که از ما خواسته می‌شود در مورد سؤالات جزئی و مهم تصمیم گیری کنیم. این تصمیمات مسیری را به مقصد آینده ترسیم می‌کنند. با آمادگی ذهنی دقیق، می‌توانیم انتخاب‌های عاقلانه‌ای داشته باشیم.

توسعه یک فلسفه صحیح ما را برای تصمیم‌گیری درست آماده می‌کند. وقتی غذاهای سالم می‌خوریم، در مدت زمان کوتاهی نتایج مثبتی را تجربه می‌کنیم. هنگامی که ورزش را شروع می‌کنیم، تقریباً بلافاصله یک نشاط جدید را احساس می‌کنیم. وقتی شروع به خواندن می‌کنیم، آگاهی رو به رشد و سطح جدیدی از اعتماد به نفس را تجربه می‌کنیم.

انضباط‌های جدید که روزانه تمرین  می‌شوند، نتایج هیجان‌انگیزی را به‌همراه خواهند داشت. جادوی انضباط‌هایجدید باعث می‌شود در تفکر خود تجدید نظر کنیم.

7. فراموش نکنید

فراموش نمودن دلیل اصلی نداشتن آرزوهای ماست. اگر مراقب امور زندگی خود نباشید، فراموشی تبدیل به یک بیماری می‌شود. اگر از انجام کارهای خوب با پول خود غافل شوید، احتمالاً از انجام کارهای خوب با وقت خود نیز غافل می‌شوید. اگر نمی‌دانید چه اتفاقی برای سلامتی یا حساب بانکی شما می‌افتد، ممکن است در معرض خطر باشید.

انضباط‌های جدید را برای تغییر زندگی خود تنظیم کنید. فراموش نکنید، اگر کتاب بخوانیم، از دفتر خاطرات استفاده کنیم، انضباط‌ها را تمرین کنیم و نبردی جدید و قدرتمند در برابر فراموش نمودن راه‌اندازی کنید، همه چیز در دسترس‌تان خواهد بود.

روی توسعه فلسفه شخصی خود تمرکز کنید. خود را به یک سفر جدید متعهد کنید و بگویید: “من زندگی‌ام را تغییر خواهم داد.” وقتی این کار را انجام دهید، هرگز به عقب نگاه نخواهید کرد.

  • نویسنده: جیم ران (Jim Rohn)

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
رضا بازگیر
منبع
Success

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا