۱۰ تکواندوکار ایران به مرحله نهایی گرنداسلم صعود کردند

در پایان مرحله مقدماتی رقابت های گرند اسلم ووشی چین، ۱۰ تکواندوکار ایران موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های نهایی این مسابقات شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مرحله مقدماتی دومین مرحله از مسابقات گرنداسلم در سال ۲۰۲۳ به عنوان آخرین سری از مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴  پیش از آغاز مسابقات انتخابی در بخش قاره‌ای امروز پنجشنبه ۲۳ آذرماه با برگزاری مبارزات ۴ وزن ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان و ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان به پایان رسید. در مجموع ۲ روز ۲۴۶ تکواندوکار به رقابت پرداختند.

نمایندگان ایران امروز در ۲ وزن ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم  به دیدار با رقبا رفتند و نهایتا ابوالفضل زندی به مدال برنز دست یافت. همچنین ۱۰ تکواندوکار در نهایت با برگزاری مسابقات این ۲ روز توانستند جواز حضور در مرحله نهایی این رقابت ها را به دست بیاورند. 

در وزن ۵۸- کیلوگرم ابتدا باربد جباری ۲ بر صفر «جئونگ بائه» از کره جنوبی را مغلوب کرد و سپس برابر «جان سئو بائه» به دلیل انصراف حریف سرشناس کره جنوبی به برتری رسید. نماینده ایران در یک چهارم  نهایی برابر «لوئیز آکوئینو» از برزیل به روی شیاپ چانگ رفت و ۲ بر صفر پیروز شد.

او در دیدار نیمه‌نهایی برابر «یانگ» از کره جنوبی ۲ بر یک باخت و به دیدار رده بندی رفت که در این مرحله به صلاحدید کادر فنی برابر زندی مبارزه نکرد و چهارم شد و زندی برنز گرفت.

ابوالفضل زندی دور نخست استراحت کرد و در بازی برابر «هوانگ» از چین ۲ بر صفر به برتری رسید. زندی در دیدار بعدی به علیرضا حسین پور از ایران برخورد کرد که با صلاحدید کادر فنی زندی برنده این دیدار شد و راهی دور بعدی شد. زندی در مبارزه با نماینده جمهوری آذربایجان شرکت نکرد و به مدال برنز دست یافت.

علیرضا حسین پور پیش از برخورد با زندی دور نخست با استراحت رو به رو شد و سپس در دور بعد به مصاف «دانیل لاخلنکو» از روسیه رفت و ۲ بر صفر به برتری رسید. 

در وزن ۸۰- کیلوگرم، میرهاشم حسینی ۲ بر صفر «ایوان پاس» از روسیه را شکست داد. حسینی در دیدار بعدی «ژائو کای» از چین را با نتیجه مشابه شکست داد. نماینده ایران در یک چهارم با عباسی دیگر نماینده ایران برخورد کرد که با تصمیم مربیان میرهاشم راهی دیدار نیمه نهایی شد و با توجه به اینکه جواز حضور در دور نهایی را کسب کرده بود، برابر نماینده روسیه  بازی نکرد. 

ابوالفضل عباسی پیش از رویارویی با حسینی ابتدا «بویزید» از فرانسه را ۲ بر صفر شکست داد و سپس  «عمراف» از روسیه را ۲ بر یک پشت سرگذاشت و جواز حضور در دور بعد را تصاحب کرد.

امیرمحمد بخشی ابتدا در دیداری تمام ایرانی به مصاف «امیرمحمد اشرافی» رفت و ۲ بر صفر پیروز شد. بخشی در مرحله بعد مقابل «ذرهوتی» از مراکش به میدان رفت و ۲ بر یک پیروز و راهی دور بعدی شد. نماینده ایران برابر «جسوربک جایسانوف» با توجه به آسیب دیدگی بازی نکرد و با این وجود سهمیه را به دست آورد.

امیررضا صادقیان در اولین مبارزه ۲ بر یک برابر «مین سونگ کانگ» از کره جنوبی به برتری دست یافت اما مقابل «شوخرات سالائف» از ازبکستان ۲ بر یک شکست خورد و حذف شد. 

بدین ترتیب  از میان ۲۰ نماینده ایران در این رقابت‌ها ‌۱۰ تکواندوکار جواز حضور در مرحله نهایی را که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ اذرماه(شنبه و یک شنبه آینده) برگزار می شود، را کسب کردند.

آرین سلیمی، مهران برخورداری، امیرمحمد بخشی، میرهاشم حسینی، ابوالفضل عباسی، متین رضایی، ابوالفضل یعقوبی، باربد جباری، علیرضا حسین پور و ابوالفضل زندی با حضور در دور نهایی گرنداسلم برای کسب سهمیه المپیک پاریس  به دیدار رقبای خود می روند.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا