مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در جریان سفر خود به روسیه سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌های «پوشکین»، «تربیت معلم» و «مگیمو» روسیه امضا کرد و بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، داود حسین‌پور، معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی به همراه دکتر موسی عبداللهی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی، با هدف پیگیری زمینه‌های همکاری‌های مشترک با چند دانشگاه روسیه به این کشور سفر کردند. در این سفر ۴ روزه دیدارهایی با روسا، مدیران آموزشی و معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های «پوشکین»، «تربیت معلم» و «مگیمو» در خصوص اجرایی شدن همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی انجام شد و در نهایت تفاهم‌نامه‌های همکاری میان دانشگاه علامه‌طباطبائی و این سه دانشگاه امضا شد.

حسین پور در این سفر کاری، با مسئولان دانشکده روانشناسی دانشگاه «مالی روسیه» در خصوص راه‌اندازی رشته روان‌شناسی فضای مجازی به صورت مشترک که در جریان سفر رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی به روسیه توافق شده بود، گفت‌وگو کرد و با توجه به مذاکرات انجام شده، دو دانشگاه در سال تحصیلی آینده، به صورت مشترک در مقطع کارشناسی ارشد این رشته پذیرش دانشجو خواهند داشت.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی همچنین در دیدار با معاون آموزشی دانشگاه «پوشکین» درباره انتشار کتاب‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های دو دانشگاه برای تقویت رشته زبان روسی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. در این دیدار، همکاری‌های مشترک برای تامین استاد از سوی دو دانشگاه، مورد تایید قرار گرفت.

حسین‌پور در ادامه سفر با معاون آموزشی و معاون بین‌الملل دانشگاه «تربیت معلم» روسیه دیدار کرد. در این دیدار علاوه بر امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، دو دانشگاه در خصوص ایجاد و راه‌اندازی مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه‌طباطبائی با پشتیبانی تامین استاد روسی و نیز تامین تجهیزات لازم، تا پایان سال میلادی جاری به توافق رسیدند.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در دیدار با مسئولان دانشگاه «زبان‌شناسی» روسیه بر اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تاکید کرد. همچنین دکتر حسین‌پور و معاون آموزشی دانشگاه «زبان شناسی» روسیه برای راه‌اندازی مجدد دوره مشترک رشته مطالعات منطقه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد به توافق رسیدند. انتشار کتاب‌های مشترک، استفاده از ظرفیت‌های تامین استاد برای آموزش زبان روسی و ایجاد مرکز آموزش‌های آزاد زبان روسی در دانشگاه علامه‌طباطبائی تا قبل از پایان ۲۰۲۳ از دیگر نتایج این دیدار بود.

حسین‌پور در بخش دیگری از سفر کاری خود با مسئولان «مدرسه عالی اقتصاد» دیدار کرد. در مذاکرات انجام شده با مسئولان این مدرسه، مرکز مطالعات ایران مدرسه عالی اقتصاد به عنوان شریک راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی انتخاب شد. برگزاری تورهای علمی برای اعضای هیئت علمی دو دانشگاه به منظور آشنایی با فرصت‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین تبادل تجربه در زمینه مقابله با تحریم‌ها، اقتصاد انرژی، امنیت انرژی، اقتصاد دریایی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این حوزه‌ها برای راه‌اندازی دوره‌های مشترک، از دیگر توافقات حاصل شده در این دیدار بود.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در این سفر با مسئولان دانشگاه «مگیمو» روسیه نیز دیدار و تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. به منظور پیگیری راه‌اندازی رشته‌های مشترک به ویژه در زمینه مطالعات منطقه‌ای کارگروه‌های مشترک تشکیل می‌شود.

در دیدارهای انجام شده هیئت دانشگاه علامه‌طباطبائی با مسئولان دانشگاه‌های روسیه، به منظور بررسی‌های کارشناسی و دقیق، جلساتی به صورت آنلاین با حضور دکتر تیمور محمدی، رئیس دانشکده اقتصاد، دکتر سعید شکوهی، رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و دکتر مجیدرضا مومنی، معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا