افتتاح پژوهشکده هوش مصنوعی و علوم شناختی

پژوهشکده «هوش مصنوعی و علوم شناختی» توسط ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، پژوهشکده هوش مصنوعی و علوم شناختی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در مراسمی هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و جمال الدین مهدی نژاد رئیس دانشگاه، گشایش و فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد.

این پژوهشکده با برخورداری از آزمایشگاه‌های عصب و علوم شناختی و شناخت، زبان و فناوری  و بخش‌های پژوهش‌های زیست پزشکی در این دانشگاه ایجاد و راه اندازی شده است.

این پژوهشکده به دستگاه‌های ردیاب چشمی، دوربین‌های پیشرفته، واقعیت مجازی  و ثبت سیگنال  مغزی، بررسی مبانی شناختی یادگیری زبان فناوری، طراحی مدل زبان آموزی  در محیط فناوری و هنجار سازی ابزار‌های سنجش فرآیند یادگیری برای ترویج  فعالیت‌های پژوهشی و تربیت نیروی متخصص و کارآمد در حوزه‌های هوش مصنوعی و علوم شناختی مجهز است.

پژوهشکده هوش مصنوعی و علوم شناختی دانشگاه شهید رجایی با هدف بررسی مبانی شناخت یادگیری زبان با کمک فناوری و پژوهش‌های بین رشته‌ای، تاسیس شده است.

مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، در این مراسم حمایت از ایجاد و تکمیل زیر ساخت‌های پژوهشی و تحقیقاتی برای ترویج فعالیت‌های علمی و نیز شکل گیری هسته‌های پژوهشی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز کشور در حوزه‌های علوم شناختی درمراکز دانشگاهی و تخصصی را از سیاست‌های راهبردی این ستاد اعلام کرد.

قربانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید رجایی، رویکرد این معاونت درسال آتی را هوش مصنوعی و علوم شناختی بیان و تصریح کرد:  برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و ایجاد آزمایشگاه علوم شناختی از دیگر برنامه‌ها برای فعالیت‌های تحقیقاتی در این حوزه در دانشگاه است.

وی افزود‌: براساس برنامه‌ریزی این معاونت در سال آینده از فعالیت‌های بین المللی در راستای مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی حمایت بیشتری صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا