چند راهکار برای رفع اضطراب

انتشارات موفقیت‌شناسی

انسان بطور طبیعی در این دنیا با نگرانی‌ها و اضطراب‌هایی روبروست و همواره برای رفع آنها تلاش می‌کند. می‌توانیم با راهکارهایی آرامش را بر خود و زندگی‌مان حاکم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مردم عادت دارند که در گذشته زندگی کرده و غصه آینده‌ای که نیامده را می‌خورند ولی امیرالمومنین‌علیه‌السلام می‌فرماید: گذشته‌ امروزت سپری شده و آینده‏اش مورد تردید است. پس زمان حال را غنیمت بدان.(غررالحکم،ح۹۸۴۰)

از حرص و طمع دوری کن

کسانی‌که حریص هستن و چشم طمع به مال دیگران دارند، روزبه‌روز خود را گرفتارتر می‌کنند. پیامبر اکرم ‌صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرماید: کسی که به مالِ دیگران طمع و چشم‌داشت دارد حزن و اندوهش بسیار خواهد شد.(بحارالانوار،ج۷۷،ص۱۷۲)

گذر زمان حلاّل مشکلاته، به خود زمان بده

بسیاری از اوقات در مشکلات، صبوری و گذر زمان باعث حل شدن مشکل می‌شود. امیرالمومنین‌علیه‌السلام می‌فرماید:در مشکلات، فرد صبور، پیروزی را بدست می‌آورد، گرچه زمان طولانی بگذرد.(نهج‌البلاغه،حکمت۱۵۳)

دلبسته‌ دنیا نباش

افرادی که دلبسته‌ دنیا هستن روی آرامش را نمی‌بینند چون همیشه نگران از دست دادن اموال و به‌فکر زیاد کردن ثروت خود هستند. پیامبر اکرم‌صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرماید: رغبت و علاقه به دنیا موجب غم و حزن انسان است.(بحارالانوار،ج۷۳،ص۹۱)

اهل تغافل و چشم‌پوشی باش

تغافل نقش بسزایی در آرامش روان و رفع اضطراب و نگرانی دارد و به‌معنای نادیده‌گرفتن بعضی از امور بی‌ارزش است که اعتنای به آنها منشأ مشکلات روحی می‌شود. امیرالمومنین‌علیه‌السلام می‌فرماید: کسی که تغافل نکند و از بسیاری از امور چشم نپوشد، زندگیش تیره و تار خواهد بود.(غررالحکم،ج۵،ص۴۵۵)

به قضا و قدر اعتماد کن

کسی‌که به قضا و قدر الهی معتقد باشد، هرچه را که خدا بر او تقدیر کند را خیر می‌داند و از اتفاقات اندوهگین نمی‌شود.

امیرالمومنین‌علیه‌السلام می‌فرماید: اعتماد بر قضا و قدر الهی برطرف کننده‌ غم‌هاست.(میزان‌الحکمه،ص۳۹۴)

به بالاترین قدرت، توکل کن

به گزارش وب گاه تبیان، کسی‌که به بزرگترین قدرت هستی تکیه و توکل ‌کند هیچ ترس و نگرانی از افتادن ندارد و خود را به او می‌سپارد.

خداوند می‌فرماید: هرکس به خداوند توکل کند، خدا او را کافی است.(طلاق،۳) 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا