4 استراتژی راه‌اندازی برای موفقیت و طول عمر استارت‌آپ‌ها

با این استراتژی‌ها، استارت‌آپ‌ها می‌توانند یک پایگاه سرشار از مشتری‌های وفادار ایجاد کنند که برای چندین دهه از برند آنها پشتیبانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، صحنه استارت‌آپ‌ها در سراسر ایالات متحده با سرعتی تقریباً بی‌سابقه در حال گسترش است. داده‌های گروه نوآوری اقتصادی (EIG) نشان می‌دهد که نرخ راه اندازی کسب‌وکار کشور در سال 2021 بالاترین میزان از زمان رکود بزرگ بوده است. این آمار به تنهایی دو واقعیت را نشان می‌دهد: بنیان‌گذاران به فرصت‌های اقتصاد ایالات متحده اطمینان دارند و بازار استارت‌آپ‌ها تقریباً در هر صنعتی شلوغ‌تر می‌شود.

در نتیجه، بنیان‌گذاران به رویکردهای نوآورانه‌تری روی می‌آورند تا اطمینان حاصل کنند که راه‌اندازی محصولاتشان از بقیه متمایز است و به یاد ماندنی و از نظر مالی موفق می‌شوند.

ایالات متحده به‌طور سنتی کانونی برای فعالیت‌های استارتاپی بوده است. با فرهنگی که کارآفرینی را در بر می‌گیرد و برای رشد کسب‌وکار ارزش قائل است، این کشور به‌طور سنتی از ایده‌ها و نوآوری‌های جدید استقبال می‌کند.

با این حال، داشتن یک ایده‌عالی دیگر برای موفقیت کافی نیست. با ایجاد نزدیک به نیم میلیون کسب‌وکار جدید در سال، برای بنیان‌گذاران سخت است که سر و صدا را برای جلب توجه سرمایه‌گذاران و مشتریان اولیه بالقوه و عرضه اولین محصول خود کاهش دهند. برخی از موفق‌ترین راه‌اندازی‌های اخیر شاهد بوده‌اند که صاحبان مشاغل به تاکتیک‌های نوآورانه و غیر متعارف روی آورده‌اند تا به آن‌ها کمک کند در بازار خود برجسته شوند.

اگرچه چالش‌های رایج بسته به این‌که یک استارت‌آپ در چه صنعتی است متفاوت است، برخی تقریباً برای هر استارت‌آپی اعمال می‌شوند. بیشتر آن‌ها باید با منابع محدودی از نظر نیروی انسانی و مالی کار کنند. شرکت‌های جدید همچنین باید نسبت به همتایان با سابقه‌تر خود بر سطوح پایین‌تر شناسایی برند غلبه کنند، و این امر باعث می‌شود که برجسته‌تر شدن آن‌ها سخت‌تر شود.

راه‌اندازی محصول را می‌توان به سه مرحله تقسیم کرد: قبل از عرضه، راه‌اندازی و پس از عرضه. استفاده از یک رویکرد نوآورانه می‌تواند در هر یک از این مراحل سودمند باشد، و این بستگی به صنعت شما دارد که تعیین کند چه زمانی فکر و عمل خارج از چارچوب سودمندتر است.

به یک جشنواره موسیقی فکر کنید: برای ساعت‌ها و گاهی روزها، گروه‌های کمتر شناخته‌شده روی صحنه می‌روند و به رویداد اصلی یعنی تیتر لاینر می‌رسند. با نواختن این گروه‌ها، هیجان جمعیت بیشتر می‌شود و آن‌ها آماده هستند تا با صدای بلند برای هنرمند اصلی تشویق کنند. گروه‌های قبلی به ایجاد سر و صدایی در مورد آنچه در آینده می‌آید کمک کرده‌اند.

همین روند زمانی اتفاق می‌افتد که استارت‌آپ شما برای عرضه محصول جدید آماده می‌شود. در مرحله پیش از راه‌اندازی، تیم شما به‌دنبال ایجاد هیجان و انتظار است که پس از آماده شدن محصول شما به تایید و فروش تبدیل می‌شود. کمپین‌های تیزر می‌توانند به خوبی برای ایجاد هیجان کار کنند، یا تیم شما می‌تواند از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما برای ایجاد یک جامعه پیرامون محصول آینده استفاده کند. درست مانند جمعیت در جشنواره، تعامل با جامعه به ایجاد سر و صدا کمک می‌کند.

اپلیکیشن معاملاتی سهام Robinhood نمونه‌ای عالی از یک استراتژی موفق قبل از راه‌اندازی است. خیلی قبل از راه‌اندازی این برنامه، بنیانگذاران بیش از یک میلیون کاربر را جذب کردند. آنها از یک پیشنهاد قانع‌کننده – 0 دلار کمیسیون در معاملات – و یک استراتژی بازاریابی ارجاعی برای ایجاد سر و صدا استفاده کردند. ثبت نام ساده بود و هر کاربر جدید حق داشت از دیگران دعوت کند. هر چه کاربر افراد بیشتری را دعوت کند، برای دسترسی به برنامه، در صف بالاتر می‌روند. در زمان عرضه محصول، جامعه ای از معامله‌گران منتظر استفاده از آن بودند.

کار با اینفلوئنسرها و افراد مشهور و ایجاد مشارکت با برندهای مکمل می‌تواند ابزار قدرتمندی در مراحل قبل از راه اندازی و راه اندازی باشد. شهرت اینفلوئنسرها و جامعه آنها می تواند برای پیام‌های بازاریابی چند برابر شود و همچنین ممکن است جزو اولین مشتریان شما باشند.

شرکت زیبایی مستقیم به مصرف کننده Glossier از یک رویکرد جدید برای بازاریابی تأثیرگذار برای راه اندازی محصولات خود استفاده کرده است. این شرکت به جای کار با اینفلوئنسرهای شناخته شده، محصولاتی را برای افرادی ارسال می کند که با محتوای آنلاین آن بسیار درگیر هستند یا حجم بالایی از محصولات را خریداری کرده اند. سپس این سفیران افکار خود را به اشتراک می گذارند و به انتشار اخبار در مورد محصولات جدید کمک می‌کنند.

رویدادهای راه اندازی، فرصت عالی دیگری را برای استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. در حالی که رویداد کلاسیک و به سبک افتتاحیه ممکن است برای استارت‌آپ‌های آجری کار کند، کسب‌وکارهای فناوری همچنان می‌توانند از این استراتژی برای برداشتن پرده ضرب المثل روی یک محصول استفاده کنند.

تورهای مجازی و سایر تجربیات برای رویدادهای راه‌اندازی به خوبی کار می‌کنند، به خصوص اگر به مخاطب اجازه دهند با محصول تعامل داشته باشند. استفاده از مرحله قبل از راه‌اندازی را برای ارائه سرنخ‌هایی در مورد محصول در نظر بگیرید و به مخاطبان خود اجازه دهید ارتباط برقرار کنند. سپس راه‌اندازی به مرحله نهایی تبدیل می‌شود که محصول را نشان می‌دهد و شاید دسترسی رایگان را به کسانی که به طور مداوم در مرحله قبل از راه‌اندازی درگیر بوده‌اند، ارائه دهد.

خیلی آسان است که تمام انرژی خود را در مرحله راه اندازی و قبل از راه اندازی بریزید، اما تعامل پس از پرتاب را فراموش کنید. انجام این کار به این معنی است که شرکت شما یکی از بزرگترین فرصت‌های خود را از دست می‌دهد.

مرحله پس از راه‌اندازی زمانی است که شما مشتریانی را که برای اولین بار بار می‌کنند به حامیان خود تبدیل می‌کنید. این زمان عالی برای درخواست بازخورد و نشان دادن اهمیت خود به مشتریان با حل سریع مشکلات است. همچنین مهم است که در این مرحله ذهن خود را نسبت به تکرارها و تنظیمات محصول حفظ کنید. مهم نیست که تیم شما چقدر زمان صرف توسعه محصول شما کرده است، پیش بینی هر مشکل احتمالی تقریبا غیرممکن است.

رسیدگی سریع به نگرانی ها و درگیر کردن منظم مشتریان، راه طولانی را به سوی ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار برای برند شما می‌رساند.

عرضه‌های محصولات نوآورانه تأثیرگذار است، زیرا مصرف‌کنندگان فوراً محصول شما را می‌خرند و دیگران آن را متوقف می‌کنند. اتخاذ رویکردی خلاقانه در مراحل قبل از راه‌اندازی، راه‌اندازی و پس از راه‌اندازی می‌تواند به استارت‌آپ‌ها کمک کند تا پایه‌های یک پایگاه مشتری وفادار را بسازند که برای دهه‌ها از برند حمایت کرده است.

هیچ راه درست یا غلطی برای اعمال این رویکردهای خارج از جعبه وجود ندارد. از مثال‌های بالا الهام بگیرید، اما به یاد داشته باشید که یک استراتژی راه‌اندازی ایجاد کنید که برای استارتاپ شما معتبر باشد تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

  • نویسنده: جسیکا ونگ

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
رضا بازگیر
منبع
Entrepreneur

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا