سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

رویداد «شبی با ستارگان» به مناسبت هفته جهانی نجوم برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، رویداد “شبی با ستارگان” به مناسبت هفته جهانی نجوم، با هدف ترویج علم و به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان” در سطح شهر تهران و با حضور کارشناسان و ابزارهای مرتبط با ترویج علم در روزهای 24 الی 28 اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، شبی با ستارگان، مجموعه فعالیت‌های مرتبط با ترویج نجوم به شکل عمومی و رایگان است که طی آن شهروندان از طریق حضور در غرفه و مشاهده‌ی آزمایش‌های علمی مرتبط و ماکت‌ها و ابزارهای علمی، با جذابیت‌های نجوم آشنا می‌شوند.

همچنین در این رویداد، ترویج علوم پایه و مباحث میان‌رشته‌ای نیز در دستور کار قرار گرفت و دانستنی‌ها و اطلاعات این حوزه در قالب ابزارها و آزمایش به عموم مردم منتقل شد.

در این برنامه، امکان رصد آسمان با تلسکوپ نیز برای عموم مردم فراهم بود و آن‌ها به مشاهده‌ی ماه و سایر اجرام آسمانی پرداختند.

برگزاری این رویداد موردتوجه شهروندان قرار گرفت و بیش از 2500 نفر طی 5 روز برگزاری در سطح تهران از غرفه بازدید کردند.

شبی با ستارگان در روزهای 24 و 25 اردیبهشت در مجموعه برج میلاد تهران، 26 اردیبهشت در پارک ملت، 27 اردیبهشت در مجموعه برج آزادی و 28 اردیبهشت در روز جهانی نجوم و در کنار سایر گروه‌های نجومی در گنبد مینا برگزار شد.

شبی با ستارگان به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و با همکاری باشگاه علوم پایه و فناوری یونسکو، بنیاد حامیان دانشگاه تهران، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، معاونت‌‌های اجتماعی و فرهنگی برج میلاد تهران و شهرداری منطقه ۳ تهران، انجمن نجوم آماتوری ایران و جمعی از کارشناسان حوزه ترویج علم و نجوم برگزار شد.

این برنامه هر ساله و هم‌زمان با هفته جهانی نجوم اجرا می‌شود و گروه‌های مختلف در سطح کشور در این هفته به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در دومین سال متوالی به اجرای برنامه در این هفته پرداخت.

‌پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا