همکاری با بازاریاب به‌صورت غیرحضوری

به‌دلیل اعتراض به رفتار و سیاست‌های «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» پایگاه خبری «موفقیت شناسی» و مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای وابسته از اول خرداد تعطیل شد

نژادیان: در ابتدا از کلیه خبرنگارانی که با مجموعه فرهنگی و رسانه‌ای چترا همکاری می‌کنند و به‌دلیل اتفاقات رخ داده خاطرشان مکدر شده است، عذرخواهی می‌کنم. اما، یقین دارم شرایط را کاملا درک می‌کنید و می‌دانید که چاره‌ دیگری برای ما باقی نگذاشته‌اند. همچنین نوع فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای اینجانب کاملا نشان می‌دهد که دغدغه توسعه فرهنگ کارآفرینی و تفکر کارآفرینانه را دارم و وظیفه خود می‌دانم که در برابر موانع و نقص‌های موجود سکوت نکنم و این حرکت به نوبه خود اعتراضی برای رفع موانع خواهد بود. زیرا، اگر صدای اهل قلم و رسانه شنیده نشود، بسیار جای تاسف دارد. قابل ذکر است که دفتر تبلیغات حتی به قانون کشور در خصوص صدور مجوزها در درگاه ملی مجوزها اعتقادی ندارد و به صراحت یک‌بار بیان کردند، مجوزهایی که از طریق دفتر تبلیغات صادر می‌شود تخصصی است (به‌عبارتی منظورشان این است که برای درگاه ملی مجوزها غیرتخصصی است) و بار دوم گفتند که وزارتخانه برای افرادی که از درگاه ملی مجوزها، مجوز دریافت کرده‌اند، هیچ کاری نمی‌کند و برای همین طی دو مرحله درگاه به‌طور خودکار مجوزهای کانون آگهی و تبلیغات را به‌دلیل عدم صدور توسط وزارتخانه، صادر کرده است. ازاین‌رو، این مجموعه تصمیم به تعطیلی گرفت تا بلکه تلنگری شود و وزارتخانه توجه بیشتری به روند خود داشته باشد.

محمدعلی نژادیان مدیرمسئول موفقیت شناسی در خصوص تعطیلی مجموعه چترا در یادداشتی نوشت: ریشه علاقه‌مندی و شروع انجام فعالیت‌های فرهنگی در اینجانب برای چند سال گذشته نیست، بلکه بنده از دوران کودکی و از زمانی که خود را شناخته‌ام در مسجد محله رفت‌‌وآمد داشتم تا این که کم‌کم از سن نوجوانی شروع به انجام فعالیت‌های فرهنگی کردم.

اینجانب هنوز دیپلم نگرفته بودم که در سن ۱۸-۱۷ سالگی سرپرست «کتابخانه مسجد شهابی» شدم و علاوه‌براین مسئولیت، در مسجد و کتابخانه از روی علاقه و احساس وظیفه به هم‌محلی‌های خود ریاضی را آموزش می‌دادم که یکی از آن‌ افراد هم‌اکنون مدیرعامل یکی از خبرگزاری‌های کشور است.

مسجد شهابی (نفر اول سمت چپ)

اولین‌بار که قلم به‌دست گرفتم و شروع به نوشتن کردم، متعلق به همان زمان است. در آن موقع خود را برای کنکور آماده می‌کردم و در یک سررسید، کل ریاضی ۴ سال دبیرستان را به روش خودم نوشتم که همچنان آن را دارم و در همان ایام یک روز در منزل پدری با کتاب «فلسفه اخلاق» استاد «شهید مرتضی مطهری» که متعلق به واحد درسی دانشگاه یکی از اعضای خانواده‌ام بود مواجه شدم و بعد از خواندن چند صفحه از آن چنان به وجد آمدم که در آخر، خلاصه کتاب را در دو سه صفحه نوشتم و بعد از کپی کردن، آن‌را بین افرادی که در مسجد می‌آمدند توزیع کردم و بعدها نیز هر از گاهی در بعضی از نشریات و رسانه‌ها یادداشت می‌نوشتم و در نهایت با نوشتن یک مقاله باعنوان «زندگی، تجارت و عاقبت‌بخیری» و استقبال از آن، تصمیم به نوشتن کتاب گرفتم که این موضوع از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بعد از ۳ سال کار تحقیقاتی عمیق در حوزه علوم انسانی، بالاخره در سال ۱۳۹۱ کتاب اول بنده (با لطف و عنایت پروردگار) تمام شد و مسیر و شرایط جدیدی را بعد از آن تجربه کردم.

محمدعلی نژادیان: www.successology.ir

از آن سال تا به امروز، چندین کتاب تالیف کرده‌ام و البته برای رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) نیز یادداشت می‌نوشتم. همچنین آخرین فعالیت رسانه‌ای غیرمستقل بنده مربوط به دوره زمانی (۱۳۹۷-۱۳۹۵) بود که عضو هیئت تحریریه «نشریه چشمه» دانشگاه تربیت مدرس بودم. یکی از آن یادداشت‌ها که در حال حاضر نیز در خبرگزاری دانشجو موجود است، باعنوان «سیاستمداران مفلس در مقایسه با انقلابیون مصلح» بود.

بعد از آن نیز خود نشریه موفقیت‌شناسی را در ۲۴ مهر ۱۳۹۶ تاسیس کردم که البته در حال حاضر پایگاه خبری است و تا امروز رسانه‌های دیگری، از جمله پایگاه خبری کارآفرینی پرس (تاسیس: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰)، پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز (تاسیس: ۱۷ تیر ۱۳۹۸) و نشریه صنعت موتورسیکلت (تاسیس: ۱۶ مهر ۱۳۹۷) را با سرمایه‌گذاری شخصی و از روی علاقه و دغدغه تاسیس کردم. همچنین انتشارات کتاب موفقیت‌شناسی (تاسیس: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶) و مرکز فرهنگی دیجیتال (تاسیس: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲) نیز توسط اینجانب تاسیس شد.

اعضای هیئت تحریریه نشریه چشمه نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۹۷

همچنین باتوجه به این که کلا روحیه بنده از ابتدا حق‌طلب بود، به کام عده‌ای منفعت‌طلب خوش نیامد و حتی کار به تهدید اینجانب نیز کشیده شد. ازاین‌رو، آگهی ندادند و با توجه به مقرون‌به‌صرفه نبودن اقتصاد فرهنگی به این نتیجه رسیدم که یک «کانون آگهی و تبلیغات» تاسیس کنم که بلکه از این طریق بتوانم هزینه‌های رسانه‌ها را نیز تامین نمایم.

از طرفی در سال ۱۴۰۱ نیز فراخوان غیرشفافی برای ارزیابی (و ارائه یارانه‌های) پایگاه‌های خبری از طرف «معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» صادر شد که بعد از چند ماه که اسامی رسانه‌ها اعلام شد، متوجه شدیم که نام رسانه‌های ما در فهرست نیست. قابل ذکر است که در این فراخوان بیان شده بود که «کد اعلام وصول اختصاصی رسانه خود را در صفحات وب‌سایت خود قرار دهید» و بنده نیز این کار را انجام داده بودم ولی از رسانه‌ها خواسته شده بود که روند خوداظهاری در e-rasaneh.ir را که به تازگی در منوی آن اضافه شده بود را انجام دهند. ازاین‌رو، با توجه به این‌که در این خصوص شفاف اطلاع‌رسانی نشده بود، ما و حتی بعضی از رسانه‌های دیگر نیز این کار را نکردند و طبق اظهار آقای «جعفری» در اداره مطبوعات، همین مشکل برای آن‌ها نیز به‌وجود آمده است.

در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در «سامانه سخن با وزیر» این موضوع را بیان کردم و درخواست ارزیابی ارائه شد که از آن تاریخ تا به امروز نوشته است: «تایید شده؛ با سلام و احترام مواردی که فرمودید به مسئول مربوطه ارجاع شد و در حال پیگری است.» و آخرین دفعه نیز نوشته‌اند: «با وجود تغییر در مدیریت اداره کل مطبوعات داخلی موضوع شما به‌طور خاص در حال پیگیری است و تلاش داریم تا مشکلات شما حل شود» ولی در عمل تا امروز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

این در حالی است که اعلام تعطیلی رسانه‌های این مجموعه به‌دلایل مطروحه از تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ از طریق سامانه سخن با وزیر به اطلاع وزارتخانه رسانده‌ایم که با این وضعیت نهایت بتوانیم تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دهیم. اما، تا این تاریخ هیچ اراده قوی برای همیاری و رفع موانع را شاهد نبوده‌ایم.

همچنین روند اخذ مجوز کانون آگهی و تبلیغات نیز با موانع بسیاری مواجه شد که در ادامه با جزییات بیان خواهد شد.

نکته دیگری که اتفاق افتاد این بود که:

  • باتوجه به این‌که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته کارآفرینی تحصیل کرده‌ام؛
  • در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی یکی از دروسی که در حال تدریس هستم «کارآفرینی» است؛
  • مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را نیز تاسیس کرده‌ام؛
  • با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) و نیاز به توجه به کارآفرینی در کشور
  • باتوجه به اراده و حرکت دانشگاه‌ها به‌سمت نسل سوم (دانشگاه‌های کارآفرین)
  • نزدیک کردن صنعت و دانشگاه در حد خود…

در نتیجه تصمیم گرفتیم که یک نشریه چاپی باعنوان «کارآفرینی» تاسیس کنیم تا به نتایج زیر نیز برسیم:

  1.  از این طریق بتوانیم برخی از کارآفرینان که از فضای مجازی و وب‌سایت استفاده نمی‌کنند را جذب کنیم تا فرآیند فرهنگ‌سازی و توسعه کارآفرینی فراگیرتر شود؛
  2. بتوانیم از این طریق آگهی دریافت کنیم و در نهایت همه رسانه‌ها را اداره کنیم و حتی نشریه صنعت موتورسیکلت که مدتی است منتشر نمی‌شود را فعال کنیم.

اما، اتفاقی که رخ داد این بود که با یک استدلال عجیب رو‌به‌رو شدیم؛ کارشناس و مسئولان محترم فرمودند: «نزدیک به نام کارآفرینی یک رسانه‌ دیگر وجود دارد» (در صورتی‌که از لحاظ مفهومی کاملا متفاوت است). هر چه استدلال کردیم که به هر حال پایگاه خبری کارآفرینی‌پرس متعلق به اینجانب است و اگر قرار باشد عنوان «کارآفرینی» به کسی داده شود، اینجانب در اولویت هستم. اما پس از ۳ بار درخواست، دو بار تماس تلفنی و یک جلسه حضوری قبول نکردند و در نهایت گفتند که یک پسوند و یا پیشوند باید بگذارید!

محمدعلی نژادیان

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳


سوال «محمدعلی نژادیان» از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی چه خبر است؟/ حداقل به قانون خود تمکین کنید!

نژادیان: در سال ۱۴۰۲ با توضیحاتی که به جناب آقای «دکتر امیر سیاح» رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار ارائه شد و در ادامه با پیگیری‌های پرقدرت ایشان، بالاخره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغات به درگاه ملی مجوزهای کشور پیوست. اما همچنان ابهام‌ها و تناقض‌های غیرقابل درکی وجود دارد.

محمدعلی نژادیان مدیرمسئول کارآفرینی‌پرس در یادداشتی نوشت: مهم‌ترین تناقض آشکار این است که در شرایط اخذ مجوز برای کانون آگهی و تبلیغات در درگاه ملی مجوزها، «آزمون» اجبار نیست (برای مطالعه جزییات بیشتر اینجا را کلیک کنید). اما، در خصوص مجوزهایی که قبل از تاریخ پیوستن به درگاه ملی مجوزها از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است (بر خلاف این که نوشته شده آزمون اختیاری است) ولی پرونده‌ها به‌دلیل عدم انجام آزمون دست نگه‌داشته شده و به کمیته برای صدور مجوزها ارسال نمی‌شود. این موضوع در صورتی است که مهر ۱۴۰۲ اینجانب در خصوص یک پرونده با کارشناس مربوطه صحبت کرده بودم و ایشان فرمودند آزمون نیاز نیست. اما، بعد از ۵ ماه و پیگیری مجدد، وی اعلام کرد که آزمون اجباری است (در صورتی که هیچ اطلاع‌رسانی در این خصوص به متقاضیان نشده است). همچنین شرط دوم اعلام شده کسب نمره بالای ۱۵ است. قابل ذکر است در خصوص این تناقض، کارشناس مربوطه فرمودند کسانی که از ما مجوز می‌گیرند «تخصصی» است و این یعنی درگاه ملی مجوزها «غیرتخصصی» است!

قابل ذکر است که وب‌سایت اولیه برای درخواست مجوز کانون آگهی و تبلیغات به نشانی e-tablighat.farhang.gov.ir ایراد دارد و لینک رمز ارسال نمی‌شود. البته تا تیرماه 1402 نیز همین مشکل را داشت این موضوع بنده را به این نتیجه می‌رساند که احتمالا نمی‌خواهند و از قصد وب‌سایت را درست نمی‌کنند.

همچنین وب‌سایت جدید e-tablighat.ir نیز که بیش از یک سال است که راه‌اندازی شده، نوشته: (سامانه در حال توسعه می‌باشد، از صبوری شما سپاسگزاریم).

البته بعد از مدتی متوجه شدیم که یک لینک در داخل سامانه جامع رسانه‌های کشور e-rasaneh.ir قرار داده‌اند که به‌صورت عمومی قابل رویت نباشد و از این طریق به همان وب‌سایت بالا که برای عموم در دسترس نیست (e-tablighat.ir) متصل می‌شود که می‌توان این برداشت را کرد که این کار انجام شده است تا هر شهروندی نتواند درخواست کانون آگهی و تبلیغات بدهد.

قانون دیگر این است که کلیه موضوعات اساسنامه باید حذف شود و در محل کانون فعالیت دیگری نباید انجام شود و فقط باید موضوع کانون باشد که این هم باتوجه به وضعیت فعلی کشور (گرانی‌ها، تورم و هزینه‌ها) از لحاظ عقلی غیرموجه است و اگر اصرار به این موضوع هست از طریق دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است.

در خصوص رتبه‌بندی در خبری که قبلا ایرنا (برای مطالعه اینجا را کلیک کنید) منتشر کرده است، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، آقای عباس محمدیان در این خبر استناد کرده‌اند به بند الف ماده ۵ برنامه توسعه ششم که برای ارتقا و جلوگیری از انحصار باید کانون‌ها رتبه‌بندی شوند. اما نکته اینجاست که با این روش فعلی دقیقا همین رتبه‌بندی باعث انحصار می‌شود و نه ضد انحصار، زیرا تازه تاسیسان توان رقابت با قدیمی‌ها را ندارند و بر اساس این رتبه‌بندی می‌توانند از شهرداری تابلو بگیرند. همچنین برداشت اینجانب این است که اصلا متن ماده ۵ ربطی به انجام رتبه‌بندی کانون‌ها ندارد چون نوشته «واحدهای تحت تولیت» در صورتی که کانون یک واحد خصوصی است.

متن ماده ٥:

  • به موجب بند “الف” ماده (۵) قانون برنامه ششم توسعه مقرر است “دستگاه‌های اجرایی برای محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد ضمن اجرایی نمودن چرخه مدیریت بهره‌وری در مجموعه تمهیدات لازم برای عملیاتی نمودن این چرخه در واحدهای تحت تولیت خود با هماهنگی سازمان ملی بهره‌وری ایران فراهم نموده و گزارش سالانه را به آن سازمان ارائه نمایند” بر همین اساس، راهنمای اجرایی بند “الف” ماده (۵) قانون برنامه ششم توسعه کشور در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۹۷ از سوی رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد. در این راهنمای اجرایی، ضمن تشریح تکالیف قانونی و تبیین مدل مفهومی و اجرایی چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، نحوه استقرار این چرخه در ۱۰ گام ارائه شده است.

همچنین در خبری با عنوان «طرح رتبه‌بندی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی اجرا می‌شود» در وب‌سایت وزارتخانه نوشته شده است:

«دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: با هدف ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، عدالت شغلی و جلوگیری از انحصار بازار کار تبلیغات، طرح رتبه‌بندی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ایران را با مشارکت انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی در این دفتر اجرا می‌کند (برای مطالعه خبر اینجا را کلیک کنید).»

قابل ذکر است که در تاریخ اول آبان ۱۴۰۲ و ۸ اسفند ۱۴۰۲ درگاه ملی مجوزها به‌طور خودکار مجوزهایی (۴۹۵ فقره) که برای کانون آگهی و تبلیغات از طریق درگاه ملی مجوزها درخواست داده شده بود، به‌دلیل عدم صدور مجوز در وقت مقرر به‌صورت خودکار صادر کرده است (برای اطلاع از جزییات بیشتر اینجا را کلیک کنید) ولی کسانی که از قبل از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داده‌اند (قبل از پیوستن وزارتخانه به درگاه ملی مجوزها) همچنان به‌دلایل غیرمنطقی پرونده‌های آن‌ها بدون اقدام شده است.

در نهایت از جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ ارشاد اسلامی، تقاضا دارد، دلایل این اتفاقات رسانه‌ای شود تا ابهامات برطرف شود.

انتهای پیام/



تحصیلات

  • دکتری: کارآفرینی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
  • کارشناسی ارشد: مدیریت کارآفرینی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
  • کارشناسی: مهندسی مکانیک- تکنولوژی مکانیک خودرو- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس
  • دیپلم: ریاضی و فیزیک- دبیرستان مروی

شغل

  • تاسیس کارخانه موتورسیکلت (خروج از سهامداران)
  • تاسیس وب‌سایت‌های سیکلت بانک و سیکلت کالا
  • مدرس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران (دانشکده علوم و فناوری‌های نوین)[۱]
  • مدرس دانشگاه علمی کاربردی (افق تهران)[۲]
  • رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت چترا محرک[۳]:
  • طراحی انواع وب‌سایت
  • موسسه فرهنگی دیجیتال (دارای مجوز برای کلیه فعالیت‌های دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
  • موسس و مدیر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا (با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)- تاکنون
  • مجموعه رسانه‌ای چترا- تاکنون (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
  • صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری کارآفرینی پرس[۴]
  • مدیر مسئول انتشارات کتاب و پایگاه خبری موفقیت‌شناسی[۵]
  • صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر نشریه صنعت موتورسیکلت[۶]
  • صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز[۷]
  • ۲۴ سال فعال در صنعت موتورسیکلت ایران- (مدیر فروش، مشاور فروش و سابقه تاسیس یک کارخانه تولید موتورسیکلت)

عضویت‌ها‌

  • عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی
  • عضو انجمن مهندسان مکانیک ایران
  • عضو اهل قلم
  • عضو صندوق اعتباری هنر

تقدیرها

  1. برگزیده برترین‌های علمی و پژوهشی ۱۳۹۸ با عناوین (دانش‌آموخته برتر، پژوهشگر برتر و کتاب برتر) از دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات جهت هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی
  2. مقاله برتر در دومین همایش ملی حکمت اسلامی، اقتصاد و مدیریت- باعنوان: بررسی مفهوم موفقیت‌شناسی در ادبیات اسلامی با محوریت رفاه شهروندان- ۱۴۰۱
  3. پژوهشگر برتر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس)- ۱۳۹۳
  4. کارآفرین برتر (در جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی استان تهران در بخش صنعت) – ۱۳۹۴
  5. دانشجوی نمونه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس) – ۱۳۹۵
  6. تقدیر در هفته پژوهش (دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس) – ۱۳۹۴
  7. تقدیر دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای تالیف و تحقیق- ۱۳۹۴
  8.  تقدیر ریاست اسبق تشخیص مصلحت نظام مرحوم حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای تالیف کتاب- ۱۳۹۴
  9.  تقدیر توسط بنیاد پروفسور سید محمود حسابی برای تالیف کتاب – ۱۳۹۲
  10. تقدیر حجت الاسلام و المسلمین دکتر فلاح رفیع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس برای فعالیت رسانه ای و فرهنگی- ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷
  11. تقدیر جناب آقای دکتر احمد توصیفیان پور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان برای پیگیری و انجام فعالیت‌های کارآفرینانه- ۱۳۹۶
  12. برگزیده طرح ملی- مرکز پژوهش‌های مجلس- ۱۴۰۲
  13. تقدیر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، روز معلم، ۱۴۰۳

تالیفات

  1. کتاب پرونده اجتماعی شهروندان بر اساس حسن پیشینه و سوءپیشینه توسط سامانه فدا (طرح ملی)- ۱۳۹۸-انتشارات موفقیت‌شناسی- تالیف برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس- باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
  2. کتاب موفقیت‌شناسی اقتصادی در راستای حمایت از تولید داخلی–  ۱۳۹۷- انتشارات موفقیت‌شناسی (به همراه ارائه یک طرح ملی) – تالیف برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس- باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان- انتخاب به‌عنوان کتاب برتر توسط دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات
  3. کتاب تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران– ۱۳۹۸- انتشارات موفقیت‌شناسی- در راستای شعار سال (رونق تولید)- تالیف برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس- باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان- انتخاب به‌عنوان کتاب برتر توسط دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات
  4. کتاب موفقیت‌شناسی– ۱۳۹۱-  انتشارات مهرآمین- (کتاب موفقیت‌شناسی اولین کتاب با این عنوان است که با نگاهی علمی تالیف شده است. یعنی همان‌طور که هر علمی مبانی دارد و  از لحاظ (هدف، موضوع و روش) تقسیم و تعریف می شود، این موضوع را نیز به همین صورت ارائه نموده و برای رسیدن به تعریف مطلق از موفقیت، نظریه و فلسفه موفقیت‌شناسی نیز مطرح شده است).     
  5. کتاب موفقیت‌شناسی فرهنگی و اقتصادی– ۱۳۹۳- انتشارات کارآفرینان بزرگ
  6. کتاب مبانی و اصول موفقیت‌شناسی– ۱۳۹۳- انتشارات کارآفرینان بزرگ
  7. کتاب موفقیت‌شناسی دفاع مقدس– ۱۳۹۴- انتشارات کارآفرینان بزرگ
  8. همکاری در کتاب «کارآفرینی به شیوه علی اصغر خیالی بناب» کاری تحقیقاتی و میدانی از مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف که توسط انتشارات کارآفرینان بزرگ در سال ۱۳۹۴ منتشر شده است، همکاری نموده و در این کتاب (تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران و جهان) را نوشته‌ام

مقاله‌های علمی

  •  بررسی عاملی که بر آموزش کارآفرینی تاثیر می‌گذارد و قصد کارآفرینی در دانشجویان ایران را زیاد می‌کند- ۱۴۰۲- نشریه صنعت و دانشگاه
  •  بررسی مفهوم موفقیت شناسی در ادبیات اسلامی با محوریت رفاه شهروندان- ۱۴۰۲- نشریه پژوهش‌های بازاریابی اسلامی
  • تحلیل وضعیت فعلی نظام ملی نوآوری در ایران؛ چالش‌ها و راهکارهای ارتقای آن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی (به زودی…)

برگزاری کارگاه توسط محمدعلی نژادیان

  • دانشگاه شهید بهشتی: کارگاه تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی- ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
  • دانشگاه آزاد واحد پردیس، هفته پژوهش: کارگاه خلاقیت و کارآفرینی- ۲۹ آذر ۱۳۹۷

دوره‌های علمی بلند مدت  گذرانده شده

  • عنوان دوره: مدیریت ارشد کسب و کار MBA))، گرایش تخصصی مدیریت استراتژیک، محل برگزاری: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، مدت دوره: 450 ساعت- یک سال، 1392
  • حدود یکسال و نیم ( ۳۰/۱۱/۱۳۸۹ الی ۲۲/۰۵/۱۳۹۱) روزانه حداقل هشت ساعت به‌طور مستقل در خصوص (علوم انسانی و موفقیت انسان) به تحقیق و پژوهش پرداخته‌ام و نتیجه آن  تالیف کتاب (موفقیت‌شناسی) است.

سمینارها و دوره های علمی و آموزشی (کوتاه مدت) گذرانده شده

  • سومین مجمع جهانی مدیریت، ۱۳۸۹
  • اولین همایش بین‌المللی بازاریابی و فروش در دوره رکود، ۱۳۹۰
  • سومین مجمع جهانی تبلیغات، ۱۳۹۰
  • دومین همایش بین‌المللی بازاریابی اینترنتی، ۱۳۹۰
  • مهندسی فروش، ۱۳۹۱
  •  مدیریت حل خلاقانه مسائل با تکنیک (TRIZ)، 1391
  • سومین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی، ۱۳۹۴
  • هم‌اندیشی اعضای برتر چهره‌های استعدادهای درخشان، اعضای مخترع، روسای باشگاه‌های پژوهشگران جوان و نخبگان مراکز استان‌ها و باشگاه‌های استان تهران و کارگاه آموزشی (المپیاد مدیریت ذهن)، ۱۳۹۶
  • شرکت در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)- ۱۳۹۷

سخنرانی‌ها

  • دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران: همایش کارآفرینی سلام به آینده- ۱۴۰۲
  • دانشگاه آزاد واحد قزوین: دومین همایش ملی حکمت اسلامی، اقتصاد و مدیریت-۱۴۰۱
  • شبکه جهانی سحر: برنامه اسکرین شات، موضوع: نوآوری و فناوری- ۱۴۰۲
  • شبکه ۴ سیما: برنامه کتابنامه، موضوع: موفقیت شناسی
  • شبکه ۲ سیما: برنامه دیده شو، موضوع: موفقیت شناسی
  • دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه: جشنواره کارآفرینان برتر سال ۱۳۹۴ با موضوع کارآفرینی
  • دانشگاه آزاد واحد پردیس:  هفته پژوهش با موضوعات: الف- موفقیت شناسی ب- کارآفرینی ج- علت پیشرفت برخی کشورها نسب به ایران
  • امامزاده صالح (ع): جلسه هم اندیشی اعضای برتر چهره های استعدادهای درخشان، اعضای مخترع، روسای باشگاه های پژوهشگران جوان و نخبگان مراکز استان ها و باشگاه های استان تهران در حضور جناب آقای دکتر کریم زارع ریاست محترم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و حجت الاسلام محسن عرفاتی- امام زاده صالح (ع)- ۱۳۹۶

برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره محمدعلی نژادیان اینجا را کلیک کنید.


[۱] دروس در حال تدریس دانشگاه آزاد: کارآفرینی سازمانی و اجتماعی/ محیط کسب‌و‌کار ایران/ مبانی و اصول کارآفرینی/ مبانی فناوری اطلاعات/ مدیریت پروژه راه اندازی کسب و کار.

[۲] دروس در حال تدریس دانشگاه علمی کاربردی: کارورزی/ کارآفرینی.

[۳] https://chatramoharek.ir

[۴] https://karafarinipress.ir

[۵] https://movafaghiyatshenasi.ir

[۶] https://motorcycleindustry.ir

[۷] https://motorcycletnews.ir

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موفقیت شناسی

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا