راه‌اندازی خانه‌های خلاق در استان‌ها/ ایجاد مراکز نوآوری رسانه‌ای

انتشارات موفقیت‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، پرویز کرمی در نشست خبری امروز شنبه ۱۸ بهمن ماه که به صورت آنلاین در محل ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون ۱۰۹۶ شرکت خلاق در کشور مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، افزود: از بین این شرکت‌های خلاق ۵۶۷ شرکت در حوزه کسب و کار دیجیتال، ۱۰۴ شرکت در زمینه صنایع دیداری_شنیداری، ۹۵ شرکت در حوزه گردشگری، ۱۰۴ شرکت در حوزه بازی و سرگرمی، ۶۵ شرکت در حوزه طراحی و معماری، ۴۶ شرکت در حوزه گیاهان دارویی فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از حوزه‌ها اطلاع رسانی خوبی نشده تا شرکت‌ها بتوانند در آن فعالیت کنند، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن اقدام به راه اندازی کارخانه‌های نوآوری در حوزه‌های هوا فضا، بیوتکنولوژی ، نانو تکنولوژی و سایر حوزه‌ها کردیم که فعالیت‌های خوبی در آنها انجام شده است.

کرمی راه اندازی “خانه‌های خلاق” را از دیگر اقدامات انجام شده برای شرکت‌های خلاق نام برد و یادآور شد: این خانه‌ها پلتفرمی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که زنجیره تولید در اکوسیستم نوآوری را تکمیل می‌کند و ذیل بخش خصوصی ایجاد می‌شوند.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به راه اندازی ۲ خانه خلاق در سیستان و بلوچستان از راه اندازی این مراکز در کاشان، اصفهان، قزوین، تهران و زنجان خبر داد.

کرمی با بیان اینکه این پلتفرم می تواند زنجیره تولید و اکوسیستم فعالیت صنایع نرم را در کشور توسعه دهد، اظهار کرد: اگر بخش خصوصی توانایی راه اندازی این خانه‌ها را در استان‌های کشور داشته باشد، معاونت علمی آماده همکاری مشترک با آنها است.

وی گفت: برای راه اندازی خانه‌های خلاق حتما باید زیست بوم خلاق شکل منطقه‌ای خود را پیدا کند که در این راستا تفاهم‌های خوبی با سازمان‌های دولتی در حال انجام است و در حال مذاکره با سازمان میراث فرهنگی هستیم که از خانه‌های تاریخی برای استقرار این خانه‌ها استفاده شود.

کرمی در خصوص راه اندازی مراکز نوآوری در برخی رسانه‌ها گفت: تاکنون با چندین رسانه تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد مراکز نوآوری را منعقد کردیم که اخیرا خبرگزاری مهر و تبیان از جمله این رسانه‌ها بودند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا