افزایش اعتبار مجوزهای تولیدی مالکان کارگاه‌های صنایع دستی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، فرهاد فلاح روز دوشنبه با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: افزایش مدت اعتبار مجوزها برای کارگاه‌های استیجاری مطابق با مدت اجاره درج شده در اجاره‌نامه مشخص می‌شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور به موضوع آموزش صنایع دستی اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ با تصویب چارت تشکیلاتی جدید معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در وزارتخانه، «آموزش» از وظایف این اداره‌کل جدا شد و به وظایف اداره‌کل آموزش و توسعه صنایع دستی اضافه شده است.

او اضافه کرد: برای توسعه کارگاه‌ها و توسعه تولید و کسب‌وکار فعلا مجوز یک شعبه به غیر از کارگاه اصلی صادر می‌شود و تا پایان نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ شعبه دوم و سوم نیز فرآیندسازی می‌شود و قابل بهره‌برداری است.

فلاح گفت: همچنین در راستای مانع‌زدایی‌ها و با توجه به تقاضاهای مکرر متقاضیان، مجوز تولید چند رشته‌ای متمرکز و غیرمتمرکز البته در یک گروه رشته و یک استان و با معرفی مدیر فنی برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران در دست فرآیندسازی و بارگذاری در سامانه است.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: از دیگر مجوزهای جدید تولید در پیشه سفیدگری یا رویگری، دست‌ساخته‌های مسی است که از هفته آینده قابل بهره‌برداری است. این پیشه در حال منسوخ شدن است که با دریافت مجوز هویت مستقلی پیدا می‌کند و توسعه پیدا خواهد کرد.

فعالان صنایع دستی سهمیه سوخت دریافت می کنند

فلاح بیان کرد: همچنین با همکاری مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه و مرکز فناوری اطلاعات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مشکلات ارتباطی سامانه‌ای هر دو دستگاه رفع شد و صنعتگران متقاضی سوخت که خارج از محدوده لوله‌کشی گاز هستند می‌توانند با تایید معاونان صنایع‌دستی استان‌ها،سهمیه سوخت دریافت کنند.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی کشور اظهار داشت: همچنین مجوز جدیدی به نام طراحی تولید صنایع‌دستی طراحی شده و به تایید اداره‌کل حقوقی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز رسیده و بارگذاری و اجرایی شدن سامانه‌ای آن به صورت خانگی و انفرادی و گروهی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: با رسمیت یافتن و استقلال طراحی صنایع‌دستی امیدواریم خلاقیت و نوآوری در تولید صنایع‌دستی ارتقا پیدا کند و صنعتگرانی که قدرت طراحی و خلاقیت و نوآوری ندارند به این دفاتر مراجعه کرده و طرح جدید خریداری و تولید کنند.

ونمایی از سامانه‌های جدید تقاضای تسهیلات و بیمه تا پایان شهریور ۱۴۰۰

فلاح تصریح کرد: سامانه‌های جدیدی مانند تقاضای تسهیلات و بیمه به تقاضای این اداره‌کل در مرکز فناوری در حال برنامه‌نویسی است که تلاش می‌شود تا پایان شهریور ۱۴۰۰اجرایی شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: به دستور هیات مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد و دارایی مجوزهای حوزه معاونت صنایع  دستی باید در سامانه‌ای به نام یکتا ثبت شود، لذا باید مجوزهای این حوزه به غیر شناسه داخلی شناسه یکتا نیز داشته باشد که از اهمیت و امنیت بالایی برخوردار می‌شود. از این رو در آینده نزدیک از دارندگان مجوز دعوت به عمل می‌آید که مجددا به سامانه مراجعه کرده و با تکمیل اطلاعات خود از مزایایی مانند افزایش تاریخ انقضا، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا