بهره‌گیری از قشر فرهیخته دانشگاهی، باعث خوداتکایی ایران خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را روز شکل گیری جنبش های دانشجویی دانست و تاکید کرد: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از قشر جوان و فرهیخته دانشگاهی، باعث رشد چشمگیر و خوداتکایی کشور در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ متن بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی  به شرح ذیل است:  “۱۶ آذر در کشور ما روز دانشجو نامگذاری شده است نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور و نماد شکل‌گیری یک حرکت و مقاومت نخبگانی در مقابل استبداد، استکبار و سلطه بیگانگان است.

در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ که نماد بیداری و خودآگاهی دانشجویان در تاریخ ایران است، سه آذر اهورایی “احمد قندچی”، “مصطفی بزرگ‌نیا” و “آذر شریعت‌رضوی” دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و اعطای دکترای افتخاری به وی و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، توسط رژیم منحوس پهلوی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و یاد و خاطر آنان همواره در جنبش دانشجویی ایران ماندگار شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌، دانشجویان و جوانان به تأسی از بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و تحت رهنمودها و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) همواره در صحنه‌های مختلف کشور نقش‌آفرین بوده‌اند.

تاسیس جهاد سازندگی و سپاه پاسداران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت بزرگ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حضور موثر در دوران پرشکوه دفاع مقدس،  تشکیل جهاد دانشگاهی و بسیج مستضعفین و حضور موثر در سایر صحنه‌های حساس انقلاب و مقابله در برابر همه توطئه‌های سال‌های اخیر، گواه بر این است که حرکت دانشجویی دوشادوش ملت بزرگ و انقلابی ایران، نقش اساسی خود را در پیشبرد اهداف کلان انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شایستگی از جوانان به عنوان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی یاد کرده‌اند، و آینده روشن و نویدبخشی را با تکیه بر آنان، برای شکوفایی ایران اسلامی تبیین کرده‌اند.

دانشجو یعنی آگاهی، شجاعت، نوآوری، دردمندی، مسئولیت پذیری و توانمند در حل مسائل کوچک و بزرگ و در عین حال افق گشا و آینده اندیش و البته دانشجو باورمند و نظم پذیر و دوستدار خدمت است.

امروزه و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور که دشمن تلاش می‌کند با ابزار روانی وارد جنگ اقتصادی شود، قطعا تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از قشر جوان، آگاه، متخصص و فرهیخته دانشگاهی، باعث رشد چشمگیر و خوداتکایی کشور در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی و… خواهد شد.

دشمن باید بداند جوانان و دانشجویان انقلابی و متعهد این کشور همواره آگاه بوده و در سنگر دانش، آماده دفاع از سربلندی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای انقلاب هستند و با تمام توان و با کار و تلاش مجاهدانه و عالمانه، برای رشد و شکوفایی علمی و فن آوری کشور می‌کوشند و ان شاءالله در این عرصه نیز سربلند و پیروز خواهند بود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت ﯾﺎد و ﺧﺎﻃﺮه شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲و سایر ﺷهدای سرافراز کشورمان به‌ویژه شهید عزیز دکتر محسن فخری‌زاده، این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان گرامی تبریک عرض کرده، و تاکید می‌کند دانشجویان باید با بصیرت و هوشیاری کامل و با تقویت روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و عدالت خواهی خود، گام‌های موثری جهت بهبود وضعیت کشور بردارند و با تلاش خستگی ناپذیر، آینده‌ای درخشان را برای ایران اسلامی رقم زنند”.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا