۲ مصوبه از سوی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ابلاغ شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو مصوبه «تشکیل کمیته ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های امور قرآنی کشور» و نیز «مصوبات هیئت امنای صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» را برای اجرا ابلاغ کرد.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایکنا، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ابلاغ دو مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از سوی رئیس این شورا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داده است.

این دو ابلاغیه شامل مصوبه «تشکیل کمیته ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های امور قرآنی کشور» و «مصوبات هیئت امنای صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» است.

بر همین اساس اولین ابلاغیه به موضوع «تشکیل کمیته ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های امور قرآنی کشور» اختصاص یافته است. در این ابلاغیه خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمده است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای قمی
رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی

در اجرای وظایف شورای توسعه فرهنگ قرآنی مندرج در بندهای ۵ و ۱۳ منشور توسعه فرهنگ قرآنی و با توجه به مصوبه جلسه ۵۶ مورخ ۲۵‏/۲‏/۱۴۰۱ شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر تشکیل کمیته ساماندهی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های امور قرآنی کشور (پیشنهادی کمیته تخصصی منتخب و مجمع مشورتی شورای توسعه)، با دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و استفاده از ظرفیت مؤسسه تبیان؛ موضوع به همراه وظایف و اعضای مندرج در پیش‌نویس ارائه شده در جلسه، برای اجرا ابلاغ می‌شود.

در اجرای بندهای ۵ و ۱۳ ماده ۴ منشور توسعه فرهنگ قرآنی و به منظور رصد و پایش، هماهنگی و نظارت، یکپارچه‌‌سازی سیستم‌ها و رفع همپوشانی عملکرد سامانه‌‌های ملی دستگاه‌ها و نهادها، افزایش بهره‌‌وری خدمات الکترونیکی و جریان‌ برخط ‌داده‌ها و بانک‌های اطلاعاتی امور قرآنی کشور و تسهیل دسترسی اشخاص حقیقی و حقوقی به خدمات فراگیر قرآنی در ابعاد زیرساختی، فرایندی و مخاطبان «کمیته هماهنگی سامانه‌‌های ملی خدمات امور قرآنی» به دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور مسئولان فنی و محتوایی سازمان دارالقرآن الکریم، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، دو نفر متخصص فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تشکیل می‌‌شود.

تبصره ۱ – ایجاد یا توسعه سامانه‌‌های خدمات امور قرآنی کشور به پیشنهاد دستگاه‌ها و با تصویب این کمیته صورت خواهد گرفت.

تبصره ۲ – تصمیمات این کمیته برای تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، عمومی و مردمی در حوزه‌های زیرساختی، داده‌ای و فرآیندی سامانه‌‌های ارائه‌دهنده خدمات قرآنی الزامی است. موارد نیاز به ضرورت به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌‌رسد.

بر اساس گزارش ایکنا، در دومین ابلاغیه که به «اعضای شورای راهبری اسناد توسعه فرهنگ قرآنی»، «اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی»، «اعضای هیات بازرسان صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» و «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» ابلاغ شده به آخرین مصوبات هیئت امنای صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی پرداخته شده است. بر اساس این ابلاغیه

۱ – در خصوص اختیار تعیین مؤسسه حسابرسی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی (از ابتدای تأسیس تا پایان سال ۱۴۰۰) بنا بر پیشنهاد هیئت بازرسان به کمیته تخصیص واگذار شد.

۲- در صورتی که جلسات کمیسیون‌ها برای تصویب برنامه‌‌های تفصیلی اعتبارات ۱۴۰۰ در مهلت معین‌ شده تشکیل نشود، شورای راهبری اسناد وظایف کمیسیون مربوطه را رأساً اجرا خواهد کرد.

۳- تقویم اجرایی ۱۴۰۱ صندوق بر اساس جدول مصوب جلسه ۵۲ به شرح جدول پیوست تصویب شد. در صورت اقدام نکردن کمیسیون‌ها طبق تقویم اجرایی، شورای راهبری اسناد رأساً اقدام خواهد کرد.

۴ – سهم اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم از اعتبارات قرآنی سال ۱۴۰۱، به میزان حداقل ۵۰% کل اعتبارات تخصیصی تعیین شد.

ابلاغ دو مصوبه از سوی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایکنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا