موفقیت اسفندیاری قهرمان دسته فوق سنگین وزنه‌برداری جوانان آسیا

انتشارات موفقیت‌شناسی

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی جوانان آسیا با کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی نمایندگان ایران در دسته‌های ۱۰۹ و فوق‌سنگین به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا از ۲۴ تیر آغاز و امروز (دوشنبه) به پایان خواهد رسید.

در روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان آسیا با رقابت نماینده ایران در دسته‌های ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (فوق سنگین) پیگیری شد.

علیرضا اسفندیاری نماینده ایران در دسته به‌ اضافه ۱۰۹ کیلوگرم بود که در رقابت با وزنه‌بردار ازبک موفق به کسب مدال نقره حرکت یکضرب،  شد. او در نخستین حرکت یکضرب موفق به مهار وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی شد و در حرکت دوم نیز به راحتی وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی را مهار کرد.

انتخاب سوم مربیان برای اسفندیاری وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی بود که این ملی‌پوش جوان در مهار آن مشکلی نداشت. اسفندیاری با مهار این وزنه موفق شد مدال نقره قهرمانی آسیا در دسته فوق سنگین جوانان را از آن خود کند.

در این دسته میرزابایف ازبکستانی با مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی به مدال طلا حرکت یکضرب رسید. نام جی‌یونگ کره‌ای نیز با ۱۵۹ کیلوگرم مدال برنز حرکت یکضرب کسب کرد.

اسفندیاری در حرکات دو ضرب کارش را با مهار وزنه ۱۹۸ کیلوگرمی آغاز کرد و سپس وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را بالای سر برد. او در حرکت سوم نیز ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد تا با مجموع ۳۸۶ کیلوگرم ضمن کسب مدال نقره دو ضرب، طلای مجموع را نیز به نام خود ثبت کرد.

در حرکت دوضرب وزنه‌بردار کره‌ای با مهار وزنه ۲۱۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید و  میرزابایف ازبکستانی با ۲۰۶ کیلوگرم سوم شد. 

دسته ۱۰۹ کیلوگرم

همزمان با برگزاری مسابقات دسته فوق سنگین رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم قهرمانی جوانان آسیا با حضور ۲ ورزشکار از کشورهای ایران و عراق برگزار شد. محمدمسعود ممیوند در حرکات یک ضرب ابتدا ۱۵۳ کیلوگرم را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه ۱۶۱ کیلوگرمی را نیز مهار کرد اما در حرکت سوم خود مغلوب وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی شد.

علی عمار از عراق در حرکت یکضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم به مدال طلا رسید و نماینده کشورمان نقره گرفت.

ممیوند در حرکت دوضرب نیز نتایج خوبی را به نام خود ثبت کرد. او در حرکت دوضرب وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی را مهار کرد. ممیوند در حرکت دوم  هم روی تخته موفق  ظاهر شد و توانست وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی را برای خود در رقابت دسته ۱۰۹ کیلوگرم جوانان ثبت کند.

نماینده کشورمان در حرکت سوم دوضرب،  نتوانست وزنه ۲۱۳ کیلوگرم را مهار کند تا نهایتا او ضمن تثبیت عنوان نایب قهرمانی، به مدال طلای حرکت دوضرب و نقره مجموع برسد. وزنه‌بردار عراقی در این دسته موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک نقره شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا