اعلام فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز

انتشارات موفقیت‌شناسی

بر اساس انتشار فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) شرکت‌کنندگان باید تا ۱۵ آذرماه سال جاری آثار خود را ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، رقابت علمی کنز با تمرکز و توجه ویژه به جامعه علمی و محققان جوان جهان اسلام به عنوان آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی، برگزار می‌شود و طی آن دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام دستاوردهای علمی و فناوری خود شامل ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید را به دبیرخانه رقابت در قالب تصویری ارسال کرده و پس از داوری آثار، از برگزیدگان تقدیر می‌شود. درون‌مایه اصلی رقابت علمی کنز، جست‌وجوی بهترین راهکارهای علمی و فناوری برای حل مسائلی است که جهان اسلام در آن با مشکل روبرست.

اولین دوره این رقابت در سال ۱۳۹۷ و در ۵ حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت بالغ بر ۶۰۰ فناور و محقق جوان از کشور برگزار شد. دومین دوره این رقابت نیز در سال ۱۴۰۰ در ۶ حوزه آب، محیط زیست و انرژی، بهداشت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، حمل و نقل و معدن و صنایع معدنی و مشارکت نزدیک به ۷۰۰ فناور و دانشمند از بیش از ۲۰ کشور برگزار شد.

سومین دوره این رقابت نیز در سال جاری در ۶ محور برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، آب، انرژی و محیط زیست، سلامت و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی میزبان برترین طرح‌های دانشمندان جوان جهان اسلام است.

هریک از محققان جوان از سراسر جهان می‌توانند تا ۱۵ آذر ماه سال جاری با ارسال یک فایل تصویری ۳ تا ۵ دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند. 

در مرحله بعد متخصصان حوزه­‌های مرتبط با محورهای رقابت، طرح‌های دریافتی را بررسی و غربالگری کرده و در هر حوزه طرح‌­های منتخب برای راهیابی به مرحله داوری انتخاب خواهند شد. سپس گروه‌های داوری متشکل از اساتید دانشگاه و سرآمدان علمی و فناوری هر حوزه، فیلم‌های منتخب را بررسی کرده و از میان آن‌ها ۴ طرح و راه حل برتر در هر یک از حوزه‌ها و در مجموع ۲۴ راه حل برتر را انتخاب می‌کنند.

به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، در داوری نهایی در روز اختتامیه رقابت، همزمان با نمایشگاه اینوتکس در اردیبهشت ۱۴۰۲، نفرات برتر هریک از حوزه‌ها انتخاب شده و هدایای نفیسی به هریک از آنها اعطا خواهد شد.

در رقابت علمی کنز ۱۴۰۱، فناوران می­‌توانند طرح خود را در پاسخ به چالش­‌های تعریف شده توسط سازمان­‌های جهان اسلام ارائه داده یا در صورتی که طرح آنان به هیچ یک از چالش‌­های مطرح شده مرتبط نباشد، در بخش آزاد رویداد شرکت کنند.

دبیرخانه رقابت علمی کنز، در رقابت امسال برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت دانشمندان جوان در حل مسائل و چالش‌های عینی کشورهای جهان اسلام، از پاویون‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف علم و فناوری دعوت به همکاری کرده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا