مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هیأت امنایی راه‌اندازی خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هیأت امنایی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور روز پنجشنبه در نشست وبیناری با مدیران کل استان‌ها و حوزه آموزش گفت: با هیأت امنایی شدن مراکز، آموزش های مهارتی به سمت تقاضامحوری سوق می‌یابد و هیأت امنای هر مرکز که از افراد صاحب نظر در حوزه فعالیت تشکیل شده است؛ خط و مشی‌های کلی ارائه آموزش‌های متناسب با نیازکار را بررسی و بر اساس اهداف و برنامه‌ریزی‌های تعیین شده توسعه مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب را فراهم می‌کنند.

وی به توسعه اقتصادی دنیای امروز بر پایه نوآوری و خلاقیت اشاره و تصریح کرد: هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی و خدماتی در ارائه ی آموزش‌های مهارتی، گام مؤثری در توسعه چتر مهارتی در کشور است.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه چهار میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد، یک میلیون و ۴۰۰ واحد، توانایی فعالیت در طرح محیط کار واقعی و همچنین راه‌اندازی مراکز مهارتی هیأت امنایی را دارا است.

حسینی نیا به امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در واحدهای صنعتی و فعال سازی زیرساخت‌های آموزشی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع کوچک و متوسط، افزایش سطح دانش مدیریتی و مهارتی مدیران و صاحبان صنایع و همکاری در طرح کاربینی مربیان بخش دولتی و خصوصی از اهداف این تفاهم نامه است.

وی یادآور شد: به منظور پیشبرد و هدایت تعهدات طرفین، پس از امضای این تفاهم نامه، کارگروه سیاست‌گذاری ملی با عضویت نمایندگان طرفین و به ریاست مدیرکل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دبیر معرفی شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تأکید بر ظرفیت سازی برای مشارکت فعال و مؤثر اصناف و بخش خصوصی در ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای اثربخشی و کارآمدی آموزش‌های مهارتی و پروژه محوری شدن مهارت‌ها، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و اصناف می توانند با بهره‌گیری از تسهیلات تبصره ۱۸، بر اساس ماهیت آموزشی خود اقدام به امر تولید یا قبول سفارش و فروش محصولات تولیدی و عرضه خدمات کنند؛ در صورتی که آموزش‌های ارائه شده آنان، منطبق با استانداردهای شایستگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باشد.

حسینی نیا افزود: دستورالعمل اجرایی جدید «آیین نامه بند (ب) تبصره ۷۵» در راستای کارآموزی و آموزشی اثربخش تر و کارآمدتر با مشارکت مهارت آموز در فرآیند پروژه و محیط کارعملی و همچنین ترغیب بیشتر مهارت آموزان در فرایند یادگیری به واسطه مشخص بودن هدف و نتیجه در آموزش پروژه محور و ارائه چشم انداز روشنی از آینده به مهارت‌آموز تدوین، تصویب و ابلاغ شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در این دستورالعمل، درآمدهای فروش محصولات، تولیدات، ضایعات و دورریزی‌های مواد اولیه ومصرفی ناشی از آن و یا ارائه خدمات در زمینه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ وهنر، ناشی از اجرای آموزش یا آزمون‌های پروژه محور و در چارچوب برنامه‌های آموزشی (عرضه محور و یا مبتنی بر قرارداد) با مشارکت عوامل مؤثر در آموزش (مهارت آموزان، مربیان و سایر پرسنل مرتبط در واحدهای آموزشی بدون محدودیت مکان و یا گروه های هدف) کسب می شود.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس این دستورالعمل مراکز آموزشی که اقدام به تولید یا قبول سفارش، فروش محصولات تولیدی و عرضه خدمات می کنند، مکلف‌اند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که انجام این امر با برنامه‌های آموزشی آنها منطبق و هماهنگ باشد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا