معرفی نفرات برتر سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

انتشارات موفقیت‌شناسی

در مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور، نفرات برتر مسابقات قرآن معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که از ۲۹ بهمن ماه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، جمعی از مسئولان کشور و جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد، دقایقی پیش با حضور رئیس‌جمهور به کار خود پایان داد.

در این مراسم پس از سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهور، نفرات برتر این دوره از مسابقات در دو بخش زنان و مردان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در ایران و کلیه شرکت کنندگان این دوره از مسابقات، بیان کرد: قرآن کتاب هدایت مردم است، هرچند که همه نمی‌توانند از نورانیت و هدایت قرآن بهرمند شوند. از اینرو، توفیقی است که در جمع حافظان و قاریان و داوران و خادمان قرآن در ایام با برکت مبعث نبی مکرم اسلام و ماه شعبان حاضر شده و از فیض قرآن و قربانیان بهره مند شوم.

رئیس جمهور گفت: پناه جامعه، قرآن است و همواره قرآن کریم، انسان را به امید دعوت کرده و امید را به جامعه تزریق می‌کند و قرآن جامعه می‌سازد و دشمن با وجود همه تلاش هایش نمی تواند جامعه ای که براساس قرآن شکل می‌گیرد را از پا در آورد.

رئیسی گفت: مقصدداشتن و هدف‌دار بودن اولین عنصر در امت است و امت هم، هدف‌دار است و حرکت، عنصر بعدی است و امت پویاست و ایستایی ندارد و توقف‌پذیر نیست. امت همیشه به سوی حق در حال حرکت است و عنصر پویایی دارد.
به گفته رئیس جمهور، عنصر دیگر، امام و مقتداست و انسان هادیِ امت است که از تمامی ظرفیت امت در رساندن به مقصد عالی بهره می‌برد.
رئیسی ادامه داد: خداوند پیامبران را فرستادند و کتب آسمانی را نازل کردند و قرآن کریم، جلوه تمام‌عیار رحمت خداوند است.

او افزود: رمز وحدت، عزت و اقتدار ما توجه به قرآن و آموخته‌های قرآن کریم است و اگر پناه همگان به قرآن باشد، هیچ‌کس احساس یأس، ناامیدی و فرسودگی نمی‌کند و یأس، القای شیطان است و قرآن و پیامبر به جامعه امید می‌دهند و می‌خواهند انسان در امور اجتماعی ایفای نقش کند و انسان موثر در پرتو قرآن شکل می‌گیرد.  

رئیس جمهور تصریح کرد: قرآن می‌خواهد جامعه‌ای بسازد که نه ظلم کند و نه زیربار ظلم برود و دشمنان، جامعه‌ای قرآنی و دل‌داده‌ به خدا را نمی پسندند و هرچه تلاش می کنند که آن را از پای در بیاورند، نمی‌توانند و امروز، دشمن می‌خواهد این کار را کند، ولی نمی‌تواند جامعه ما را از پای در بیاورد چراکه جامعه‌ی ما به قرآن و پیامبر(ص) پناه برده است.

او بیان کرد: دشمنان اسلام، کینه، عصبانیت و ورشکستگی‌ خود را در اهانت به قرآن کریم نشان می‌دهند و این نهایت استیصال برای مکاتب مادی ضد بشری است که نسبت به ساحت قرآن اهانت می‌کنند و این بن‌بست فرهنگی است که عده ای در مغرب زمین به آن مبتلا شده اند و سراغ اهانت به قرآن می‌آیند؛ اهانت به قرآن اهانت به کتب آسمانی،  پیامبران، انسان و آزادی بیان است.

رئیس جمهور با اشاره به مسابقات بین المللی قرآن گفت: در این نشست، از ۸۰ کشور شرکت کردند و از ۳۳ کشور در مسابقات نهایی در حوزه‌های مختلف برگزیده شدند و امروز، قرآن نه‌فقط مورد توجه ۲ میلیارد مسلمان است، بلکه مورد توجه همه‌ی ادیان ابراهیمی، توحیدی و همه انسان‌های آزاده است ولو این که مسلمان هم نباشند.

به گفته رئیسی، مسابقات قرآنی ایران اسلامی مادر تمام مسابقات قرآنی در دنیاست و ما آماده انتقال تجربیات ارزشمندمان به همه کشورها هستیم.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد در اختتامیه سی و نهمین مسابقات بین المللی قرآن کریم، ضمن تبریک حلول ماه شعبان، درمورد اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد برای فعالین قرآنی بیان کرد: خدا را شاکریم که سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران با موفقیت به پایان رسید و امشب در مراسم اختتامیه آن در محضر رئیس جمهور مکتبی و قرآنی کشور عزیزمان حضور داریم و خداقوت می گویم به همه کسانی که در این دوره از مسابقات با عناوین مختلفی حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این مکان مقدس که منور به انوار قرآن کریم است، دو سه نکته از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن را بیان می کنم. ما در دولت، به عنوان وزارتخانه ای که متولی فعالیت های قرآنی هستیم و مسئولیت هماهنگی فعالیت های ترویجی قرآن در دستگاه های مختلف بر عهده ماست تمام تلاشمان این است که در این مدت، فضاهای عمومی را برای گروه ها و موسسات مردمی هموار و میسر کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از کرونا، مجموعه موسسات قرآنی ما مثل مجموعه های دیگر آسیب دیده بودند و به همین خاطر، تلاش کردیم که از این عزیزان تا حد امکان حمایت کنیم و به همین منظور،مصوبه ای را در دولت به تصویب رساندیم و امروز، بخش مهمی از فعالین قرآنی، عضو صندوق اعتباری هنرمندان هستند که برای آن ها، عنوان فعالین قرآنی را اضافه کردیم تا جایی که بیش از ۱۵ هزار فعال قرآنی در این حوزه مورد حمایت قرار می گیرند.

او تصریح کرد: حمایت از موسسات مردمی که نزدیک به ۳ هزار موسسه قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت کردیم و به آن ها مجوز دادیم و مجموعه بسیار بزرگی هستند از دیگر اقدامات حمایتی است که این مجموعه در تمام نقاط کشور حضور دارند.
اسماعیلی با اشاره به وجود ۳۰۰ حافظ قرآن در یکی از مناطق دورافتاده کشور ادامه داد: در تابستان، به یکی از روستاهای ارتفاعات سبلان رفتم که بسیار دورافتاده بود و بیش از ۳۰۰ حافظ قرآن در آن جا حضور داشتند و طلبه ای مجاهدت کرده و عمر خود در این روستا را صرف آموزش و ترویج قرآن کرده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد تأکید کرد: افرادی که می خواهند عظمت انقلاب اسلامی را درک کنند باید نگاهی به فعالیت های قرآنی جمهوری اسلامی داشته باشند تا جایی که در این ۴ دهه، چیزی شبیه به اعجاز در حوزه فعالیت های قرآنی اتفاق افتاده است.

او با اشاره به فعالیت های عمومی قرآنی در کشور بیان کرد: امروز، ما در کشور چند فعالیت عمومی قرآنی را انجام می دهیم که یکی از آن ها آموزش و تربیت مربیان قرآنی است تا جایی که گروه قرآنی به نزدیک به ۲۰ استان کشور عازم شدند و در کمتر از یک سال، حدود ۵ هزار نفر به عنوان مربی قرآن آموزش دیدند و خودشان در مسیر ترویج قرآن قرار گرفتند.

اسماعیلی گفت: طرح های مهم دیگری نیز، در حال اجرا هستند که امید داریم بتوانیم نقش خودمان در تسهیل گری و ایجاد بسترهای لازم برای گسترش فرهنگ قرآنی را فراهم کنیم. چون در فعالیت های فرهنگی هم، این نگاه را داشته ایم.

او تصریح کرد: امروز، در همه عرصه های فرهنگی توجه به ترویج و تعلیم پیام های قرآنی سر لوحه قرار گرفته است که این شامل سینما، هنرهای تجسمی و سرود می شود و این افتخار برای دولت انقلابی ثبت شده است.

در این دوره از مسابقات که مرحله نهایی آن با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ۳۳ کشور برگزار شده بود، چهار نماینده ایران توانستند رتبه نخست را کسب کنند.

بخش بانوان

قرائت ترتیل

فهیمه اصغرزاده از ایران رتبه اول
لیلا عفاره از لبنان رتبه دوم
آمنه شیرزاد از افغانستان رتبه سوم

حفظ کل قرآن

امینه ابراهیم از غنا رتبه اول
هاجر مهرعلیان از ایران رتبه دوم
نسرین خالدی از الجزایر رتبه سوم

بخش آقایان

قرائت ترتیل

محمدجواد جاوری از ایران رتبه اول
محمدیار از قرقیزستان رتبه دوم
اسماعیل حمدان از لبنان رتبه سوم

قرائت تحقیق

امیرحسین رحمتی از ایران رتبه اول
سیدامیر هاشمی از افغانستان رتبه دوم
عبدالله فکری از اندونزی رتبه سوم

حفظ کل قرآن

سینا طباخی از ایران رتبه اول
عبدالعلیم عبدالرحیم از کنیا رتبه دوم
شیخ محمود حسن از بنگلادش رتبه سوم

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا